Mitsubishi Lancer Evolution - nowe wersje
2010-05-31 11:44
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jaguar XF w limitowanej wersji
Lancer Evolution MR GT330 o mocy 330 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm jest wyposażony w sportową, 6-biegową, półautomatyczną przekładnię Twin Clutch SST (TC-SST), która łączy precyzję skrzyni manualnej z komfortem automatycznej przekładni. To nie lada gratka dla amatorów mocnych wrażeń - podczas jazdy w trybie Super Sport biegi zmieniane są w sposób, jaki robiłby to profesjonalny kierowca na torze wyścigowym. Mitsubishi Lancer Evolution MR GT330 osiąga prędkość 100 km/h w 4,9 sekundy.Druga debiutująca właśnie wersja - prawdziwy japoński „smok” – potężnie doładowany Lancer Evolution GSR GT360 „ATTACK” dysponuje mocą 360 KM a maksymalny moment obrotowy to 460 Nm. Bazą do budowy tej odmiany Lancera Evolution była wersja GSR z 5-biegową manualną przekładnią. Lancer Evolution GSR GT360 „ATTACK” przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy.
Co nowego w specjalnych wersjach
fot. mat. prasowe
Obydwa nowe pojazdy dzięki modyfikacjom charakteryzują się lepszymi osiągami, dynamiką i mocą silnika.
W nowych odmianach Lancera Evolution zastosowano układ wydechowy i dolotowy firmy HKS (tylny tłumik oraz regulacja centralnej jednostki sterującej ECU przy pomocy oprogramowania firmy ECUTEC).
W wersji Lancer Evolution GSR GT360 „ATTACK” dla bezpieczeństwa zamontowano zestaw zegarów kontrolnych firmy DEFI, które dają obraz prawidłowej pracy silnika pokazując temperaturę oleju, ciśnienie doładowania oraz temperaturę spalin.
Model Lancer Evolution GT360 „ATTACK” to ekskluzywna seria limitowana – powstanie jedynie 10 egzemplarzy tego auta.
Warunki gwarancji na nowe wersje Lancera Evolution pozostają niezmienione.
Flagowy model
Ostatnia generacja Lancera Evolution jest bardziej dojrzała, wysmakowana stylistycznie niż poprzednie wcielenia tego modelu. Po raz pierwszy Lancer Evolution rzucił wyzwanie renomowanym europejskim markom (BMW M3, Audi S4), jednocześnie zrywając z wizerunkiem „wyścigówki dla dużych chłopców”, który przylgnął do jego poprzedników.
Stylistycznie to od początku do końca starannie dopracowana i w pełni zintegrowana konstrukcja. Ostro i wyraziście poprowadzona linia nadwozia zbliża go stylistycznie do pozostałych wersji modelu Lancer oraz idealnie odpowiada sportowemu zacięciu auta.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Mitsubishi ASX i L200
-
Mitsubishi Eclipse Cross - premiera w Polsce
-
Nowe Mitsubishi ASX
-
Motor Show Poznań 2015 cz.1
-
Volkswagen Sport Coupe Concept GTE debiutuje w Genewie
-
Ferrari Sergio – 6 egzemplarzy od Pininfariny
-
Sportowy Opel Adam S zadebiutuje w Paryżu
-
Nowy Jaguar XE zadebiutował
-
Mitsubishi Pajero Sport w Polsce