eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI CR 4MOTION DSG

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI CR 4MOTION DSG

2013-01-30 13:51

Przeczytaj także: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion. SUV czy uterenowione kombi?


Wrażenia z jazdy

Skupmy się teraz na Off Roadowych właściwościach jezdnych. Passat Alltrack najeżony jest elektroniką, która ma zadanie maksymalnie wspomóc kierowcę w trudnym terenie. Mamy tu całą paletę rozwiązań. Układ 4MOTION realizujący napęd poprzez sprzęgło Haldex IV generacji przenosi siłę napędową ze standardowych 10% na tylną oś do nawet 100%. Dodatkowo na przedniej osi znalazła się elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Cały napęd na cztery koła znakomicie radzi sobie na śliskiej nawierzchni, bez kłopotów pokonuje również drogi gruntowe, leśne ścieżki, nawet te piaszczyste. Do bezpiecznego zjeżdżania w trudny teren zachęca również metalowa płyta, która chroni miskę olejową od otarć i uszkodzeń. Co ciekawe Alltrack jest pierwszym osobowym Volkswagenem wyposażonym w funkcję OFF ROAD. System znakomicie sprawdza się w trudnych warunkach. Działa na pracę systemu ABS, który po jej włączeniu reaguje częściej. Zmienia również pracę mechanizmów różnicowych oraz przepustnicy gazu, sprawiając, że samochód delikatniej reaguje na gaz, a skrzynia DSG utrzymuje silnik na wyższych obrotach. Jakby tego było mało przy stromych podjazdach na pomoc kierowcy przyjdą asystenci zjazdu oraz podjazdu pod górę. Przyznacie sami, że jest tego dużo i w porównaniu do standardowych samochodów Alltrack to auto o wiele bardziej uniwersalne.

Pamiętajmy jednak, że jest to tylko uterenowione kombi i pomimo całego nowoczesnego wsparcia na rajd Paryż-Dakar bez znacznych modyfikacji raczej się nie nadaje. Zmierzając do podsumowania. Passat Alltrack to zdecydowanie jedno z ciekawszych rozwiązań oferowanych na rynku. Zdecydowanie przewyższa właściwościami jezdnymi standardowe samochody rodzinne. W terenie radzi sobie gorzej niż przeciętny SUV, ale myślę, że na co dzień jest znacznie praktyczniejszym samochodem. Miłym zaskoczeniem jest również jego cena. Jest co prawda wysoka, jednak w swojej klasie i tak prezentuje się najatrakcyjniej. Za podstawowy model z benzynowym silnikiem 1.8 TSI przyjdzie nam zapłacić 104 990 zł. W zamian za to w standardzie otrzymamy m.in. 6 poduszek powietrznych, ESP, 2-strefową automatyczną klimatyzację, pełną elektryka szyb i lusterek, radio CD MP3 z 8 głośnikami, skórzane wykończenia kierownicy i dźwigni zmiany biegów, czujniki deszczu i zmierzchu, tempomat, halogeny z funkcją doświetlania zakrętów oraz 17-calowe alufelgi. Sporo prawda? Warto również dopłacić do skórzanej tapicerki, która wyposażona jest w funkcję masażu odcinka lędźwiowego, a także wentyluje fotel kierowcy oraz pasażera – koszt 6070 zł.

Okiem przedsiębiorcy

Passat Alltrack to idealne uzupełnienie firmowej floty. Samochody te dostępne są w leasingu, na korzystnych warunkach. W zasadzie wystarczy wpłacić 10% wartości samochodu i można wracać nim do domu. Alltrack to idealna propozycja szczególnie dla firm deweloperskich, gdzie często w początkowej fazie budowy droga dojazdowa praktycznie nie istnieje. Jest to uniwersalny samochód, który z powodzeniem nadaje się na wizytację placu budowy, a po wizycie w myjni, na poważne spotkanie biznesowe. Niestety najtańsza odmiana wyposażona jest tylko w przedni napęd. Jeżeli zamarzy nam się samochód z układem 4MOTION musimy się przygotować na wydatek już 123 690 zł za 2.0 TDI 140 KM. Nasz testowy egzemplarz to najdroższa wersja 2.0 TDI 170 KM DSG kosztująca 149 290 zł. Po doposażeniu we wspomniane w teście dodatki, cena rośnie do 172 660 zł. Spora kwota, jednak w porównaniu do konkurencji to i tak dyskontowa cena. Dodatkowo jeszcze od 28.12.2012 r. do odwołania model Alltrack jest objęty rabatem w wysokości 8000 zł.

Przelećmy szybko po cenach pozostałych samochodów w segmencie. Subaru Outback 2.0D Trend kosztuje 142 385 zł.), Volvo XC70 D4 Kinetic to już 158 700 zł, Peugeota 508 RXH 159 900 zł, Audi A4 Allroad 165 700 zł za 2.0 TFSI Quattro (lub 2.0 TDI 177 KM Quattro: 169 000 zł), a gdy zamarzy nam się Audi A6 Allroad 3.0 TFSI Quattro startujemy od 268 500 zł. Przypominam, że wszystkie prezentowane ceny obejmują najtańsze podstawowe wersje samochodów.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI CR 4MOTION DSG - bagażnik

Pojemność bagażnika to 588 l, po złożeniu siedzeń 1716 l


Podsumowanie

Passat Alltrack to rewelacyjny samochód, dla osób ceniących sobie komfort oraz dyskretną ekstrawagancję. Jest idealnym środkiem transportu dla użytkowników lubiących aktywnie spędzać czas i dużo podróżować. Silniki, zawieszenie, oraz cała masa elektronicznego wsparcia świetnie sprawdza się zarówno wtedy, gdy leniwie toczymy się do pracy, jak i gdy wybieramy się na weekend w oddalony, zapomniany przez wszystkich zakątek, gdzie na noc wyłącza się latarnie i zwija się asfalt żeby nie psuł się przez noc.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Peugeot Expert Tepee 2,0 HDI

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: