eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi vs Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar vs SsangYong Actyon Sports 2.0 D Sapphire AT FL

Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi vs Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar vs SsangYong Actyon Sports 2.0 D Sapphire AT FL

2013-04-23 12:46

Przeczytaj także: Ford Focus ST diesel sprawia zabójcze wrażenie


fot. mat. prasowe

Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar

Samochód w wersji Dakar udekorowano srebrnym grillem podkreślającym sportowe aspiracje pickupa. Dotykowo zdobią go chromowane lusterka oraz napis DAKAR wrzucony na boczne drzwi.



Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar

Z zewnątrz


Samochód jest specyficzny. Nie każdemu przypadnie do gustu jego bryła z doklejoną „paką”, która w opcji z zabudową wygląda trochę jak odwłok. Samochód w wersji Dakar udekorowano srebrnym grillem podkreślającym sportowe aspiracje pickupa. Dotykowo zdobią go chromowane lusterka oraz napis DAKAR wrzucony na boczne drzwi. Całości dopełnia masywne orurowanie, które wizualnie poprawia wrażenie dużej wytrzymałości samochodu. Z pośród testowanych samochodów L200 wygląda na najlżejszy z nich. Sprawia wrażenie auta dynamicznego, którym aż chce się zjechać z drogi i trochę poszaleć w terenie. Zachęca do tego również spory prześwit wynoszący 20 cm i głębokość brodzenia wynosząca 50 cm. Całkiem nieźle.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar - wnętrze

Użyte materiały cechują się dobrym spasowaniem, dzięki temu nawet na sporych wybojach nie powinno nas irytować żadne stukanie.


Wnętrze

Tutaj po entuzjastycznym pierwszym wrażeniu z zewnątrz od wnętrza oczekiwałoby się trochę więcej. Środek L200 jest zdecydowanie najmniej atrakcyjny spośród testowanych pickupów. Rażą trochę odrobinę już archaiczne rozwiązania oraz średnio atrakcyjna tapicerka. Pamiętajmy jednak, że z zamysłu jest to samochód przeznaczony do pracy, a w tego typu pojazdach estetyka wnętrza schodzi na dalszy plan ustępując miejsca praktyczności. Użyte materiały cechują się dobrym spasowaniem, dzięki temu nawet na sporych wybojach nie powinno nas irytować żadne stukanie. Plus w kategorii praktyczności należy się również za tapicerkę. Jej kolor, a także użyte materiały sprawiają, że brud jest słabo widoczny oraz bardzo łatwy do usunięcia. Minusem jest niewielka przestrzeń dla pasażerów siedzących z tyłu. Biorąc pod uwagę przeznaczenie samochodu, który przewozić ma ciężkie materiały, powinno się pomyśleć o miejscu dla kilku silnych osób, które po dojechaniu na miejsce pomogłyby go rozładować. Deska rozdzielcza i zegary są bardzo przejrzyste i intuicyjne w obsłudze. Drażnią jednak trochę ogromne piksele na wyświetlaczu LCD, które na myśl przywodzą pierwsze „kolorowe’ radia z końcówki lat 90-tych. W L200 nie mamy co liczyć na coraz bardziej popularną seryjną nawigację. Głowa do góry, na pocieszkę dostajemy za to umieszczony na wyświetlaczu radia kompas, czy nawet wysokościomierz, z którego większość z nas nigdy nie będzie miała konieczności korzystać.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar - silnik

Auto napędza 2.5 litrowy silnik Diesla o mocy 178 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Mitsubishi L200 to samochód ze zdecydowanie jednym z najlepszych napędów na rynku.


Właściwości jezdne

Mitsubishi L200 to samochód ze zdecydowanie jednym z najlepszych napędów na rynku. Ciężki pickup rewelacyjnie radzi sobie w terenie dzięki napędowi na 4 koła, który – co nie jest standardem – pozwala na jazdę nawet z maksymalnymi prędkościami. Auto napędza 2.5 litrowy silnik Diesla o mocy 178 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Nie jest to za wiele jak na wielkość i silnika i samochodu. Wrażenie braku mocy potęguje dodatkowo hałas, który charakteryzuje się dużą dysproporcją pomiędzy tym, co na obrotomierzu, a tym co pokazuje prędkościomierz. L200 z głośnym rykiem do setki rozpędza się w 12 sekund, a wskazówka zatrzymuje się przy 180 km/h. Pamiętajmy jednak, że jest to samochód terenowy, a tam duży moment i skrzynia z reduktorem spisują się znakomicie. Duży zapas mocy w dolnym zakresie obrotów pozwala na praktycznie bezproblemowe holowanie przyczepy, betoniarki, dwóch i pół Fiatów 500 lub czegokolwiek, co przyjdzie nam do głowy. L200 jest w stanie uciągnąć ciężar o masie 2700 kg, a ładowność samego samochodu to aż 1000 kg. Auto dysponuje prześwitem wynoszącym 20 cm i głębokością brodzenia wynoszącą 50 cm. Warto dodać, że przedni zwis schodzi dość nisko dzięki czemu L200 znakomicie radzi sobie z pokonywaniem nawet stromych wzniesień. Niestety długi tył przy dużych prędkościach i na nierównej drodze potrafi podskakiwać jak bywalec podpoznańskich Manieczek dlatego warto zaopatrzyć się w betonowe bloczki, które pozwolą na jego dociążenie.
Lexus GS 250 Prestige

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: