-
Zmiany opłat za badania techniczne pojazdów - co nas czeka?
... ruchu drogowego. Organ wezwał przewoźnika do przedstawienia dowodów i wyjaśnień potwierdzających, że firma wdrożyła odpowiednie procedury zapobiegające podobnym zaniedbaniom w przyszłości w terminie 14 dni. Co grozi przewoźnikowi? Wszczęcie postępowania w sprawie dobrej reputacji to nie tylko biurokratyczny problem. To realne zagrożenie dla dalszej ...
-
Ceny paliwa zależą od stacji. Razem z benzyną kupujemy papierosy
... w 2024 r. Anonimowe dane z paragonów pokazują, że największą popularnością w sklepach na stacjach paliw cieszyły się… papierosy. Pojawiły się one na ok. 14,6 proc. ujętych w analizie paragonów. Drugie miejsce na podium zajęły natomiast hot dogi, które znalazły się na ok. 10 proc. analizowanych ...
-
Hybrydy tak, elektryki niekoniecznie. Co przeszkadza w rozwoju elektromobilności?
... z raportu, 60 proc. Polaków jako kolejne auto wybrałoby pojazd spalinowy. 38 proc. myśli o samochodzie benzynowym, co oznacza spadek takich wskazań o 14 p.p. r/r. Pozostali ankietowani z tej grupy zdecydowaliby się na silnik Diesla. Niemal niezmienione pozostaje natomiast zainteresowanie hybrydami bez zewnętrznego wtyku ładowania ...
-
Nowy Hyundai Inster
... pojemność 42 kWh, czyli niewiele, ale pamiętajmy o miejskim przeznaczeniu tego auta. Zasięg w cyklu WLTP wynosi 327 kilometrów, co oznacza zużycie 14,3 kWh na setkę. I jest to wynik w pełni akceptowalny. Alternatywę stanowi wersja ze 115-konnym silnikiem elektrycznym i takim samym maksymalnym momentem obrotowym ...
-
Ograniczenie prędkości w mieście nie dla Polaka
... obowiązujące ograniczenie po minięciu fotoradaru jedzie 80% kierowców. 59% kierowców przekracza dozwoloną prędkość na limitach 50 km/h, 36% na 60, 14% na 70, prawie 3% na 90, niecałe 2% na drogach z limitem 100 km/h. Odcinkowe pomiary prędkości - recepta na nadmierną prędkość na drogach ...
-
Nowości Astary: Primastar, Interstar i D-Max
... konfiguracjach nadwoziowych. Trzy z nich to furgony: L2H2 (10,8 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej), L3H2 (13 metrów sześciennych przestrzeni ładunkowej) oraz L3H3 (14,8 metra przestrzeni ładunkowej). Dwa kolejne to tak zwane „brygadówki”: L2H2 (siedmioosobowa) i L3H2 (sześcioosobowa). Podobnie, jak w Interstarze, można liczyć na ...
-
Sprzedaż chińskich aut w Polsce wzrosła sześciokrotnie
... maju zarejestrowano w Polsce ponad 3 300 chińskich samochodów osobowych, a od początku roku - niemal 14 tysięcy. To sześciokrotnie więcej niż w pierwszych pięciu miesiącach ubiegłego roku - informuje Superauto.pl. Auta na polską kieszeń Chińczycy w bardzo szybkim ...
-
OMODA 7 Super Hybrid, JAECOO 5 i OMODA 3 - co nowego w gamie chińskich SUV-ów w Polsce?
... Hybrid – napędzany zespołem o mocy 143 KM + 204 KM, z zasięgiem do 1200 km i możliwością przejechania 91 km w trybie elektrycznym, – wyposażony w ekran 14,8”, system kamer 540°, ładowarkę 50W, – cena od 159 900 zł. OMODA 9 Super Hybrid – flagowy SUV o mocy aż 537 KM, osiągający ...
-
Ceny samochodów w Polsce - ile trzeba odkładać na auto?
... 2025 wyniosła ok. 5000 zł. Zatem na zakup pojazdu w województwie lubelskim wydamy co najmniej 7,5-miesięcznych pensji, ale w łódzkim i mazowieckim ponad 14, a w lubuskim nawet 17. To zaskoczenie, bowiem wydawałoby się, że najdrożej powinno być w Warszawie i okolicach. Być może na ceny w województwie lubuskim ...
-
Jaki pojazd jest najbardziej efektywny w mieście? Wielki Test Mobilności Miejskiej 2025
... ") (pkt) Suma punktów Rower 40 24 24 18 6 112 Samochód elektryczny 38 17 16 6 24 101 Komunikacja miejska 22 13 14 24 12 85 Samochód spalinowy / hybrydowy 22 6 6 12 24 70
-
Najtańsze OC mimo największej liczby wypadków - paradoks Katowic i Kielc
... (125.), Szczecin (135.) i Lublin (166.), a także Białystok (233.), Bielsko-Biała (298.) i Katowice (396.). W tych ostatnich przejazd 10 km w szczycie trwa ok. 14 minut. Co istotne, lider polskiego zestawienia – Wrocław – ma jedne z najwyższych stawek OC, natomiast Katowice, kończące stawkę, należą do najtańszych. Widać ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei