-
Jaguar XF P300 odporny na upływ czasu
... nie narzekać, ale też czuć, że mamy do czynienia z produktem klasy premium – i to całkiem świeżym. Dobre wrażenie potęgują starannie dobrane dekory pod postaciami ... wskazówka elektronicznego prędkościomierza ochoczo mija kolejne wartości, co oznacza, że auto sprawnie przyspiesza. W tym segmencie liczy się wygoda, dlatego trudno oczekiwać zadziorności ...
-
Jeep Compass mHEV w rozsądnej cenie
... które nie mają ochoty na zabawę poza asfaltem. Zgodnie z ich oczekiwaniami, auto ma być praktyczne i bezpieczne. Układ 4x4 nie jest więc konieczny. Przejdźmy ... Volkswagena Tiguana (150 koni mechanicznych). A Jeep jest przecież nieco bardziej premium - przynajmniej wizerunkowo. Podsumowując, kompaktowy SUV z Ameryki jest jednym z najnormalniejszych ...
Tematy: Jeep Compass, Jeep Compass mHEV, Jeep, suv, samochody hybrydowe, testy samochodów, testy aut -
Peugeot 3008 1.2 PureTech, czyli mały silnik w dużym aucie
... tu na myśli przede wszystkim jakość wykonania. Jeszcze zanim Peugeot chciał być premium, ten samochód wyznaczał standardy w tej kategorii. I nie są to słowa na wyrost ... przyspieszanie, nawet przy prędkościach autostradowych. No jasne, że nie jest to auto sportowe. Przy czterech pasażerach i zapchanym bagażniku nie będzie mowy o brawurze, ale ...
-
Czego boją się polscy kierowcy?
... w konsekwencji dla bezpiecznej jazdy. Test przeprowadzony przez wiodący magazyn motoryzacyjny Auto Bild wykazał, że droga hamowania na mokrej nawierzchni z prędkością 80 ... – wyjaśniła Marta Kosyra, Brand Marketing Manager odpowiedzialna za segment opon premium w Goodyear EEN. * Auto Bild, wydanie 40/2022. Porównano 56 opon zimowych w rozmiarze ...
-
Jaguar F-Pace SVR bezkonkurencyjny w swoim segmencie
... Nie ma wątpliwości, że jego cena gra dużą rolę, ale rywale klasy premium też do tanich nie należą. Mniejsza popularność może być jednak zaletą. Użytkownik tego ... jazdy. Znacząca część potencjału trafia na tylne koła, co w bardzo prosty sposób wprawia auto w nadsterowność. Mniej doświadczeni kierowcy nie muszą się obawiać, ponieważ nad wszystkim czuwa ...
-
Dobre opony, czyli jakie?
... technologie w zależności od segmentu cenowego opon – najwięcej i najlepsze są w segmencie opon premium, nieco mniej w oponach medium – czyli klasy średniej, podstawowe parametry bezpieczeństwa w zamian za ... nie tylko po mieście, ale też od czasu do czasu w trasy mamy auto o mocy powyżej 150 KM i masie większej niż klasa kompakt jeździmy dynamicznie - ...
-
Mercedes-Benz CLA 250 e Shooting Brake da się lubić
... . Mercedes-Benz CLA 250 e Shooting Brake waży 1690 kilogramów, czyli sporo, jak na kompaktowe auto o tej sylwetce. Częściowo usprawiedliwia to akumulator litowo-jonowy, którego pojemność wynosi 11,6 kWh. ... pozwala pokonywać znaczące dystanse w trybie elektrycznym. Może być dobrym wyborem dla szukających nietuzinkowego samochodu premium „z wtyczką”, ...
-
Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV Xtronic 2WD
... na urządzeniach mobilnych, dlatego warto podkreślić, że system obejmuje Android Auto i Apple CarPlay. Co ważne, jest tu także fizyczny potencjometr ... starannie poprowadzone szwy w kontrastowej barwie, skórzaną tapicerkę i bardzo staranne spasowanie. Określenie „premium” nie będzie tu przesadą. Fotele osadzono wysoko, co jest oczywiście typowe ...
-
Citroen C4 X mHEV ma szanse na sukces
... Jakość wykończenia zasługuje na solidną czwórkę. Nie ma tu mowy o zadatkach na klasę premium, ale tworzywa są raczej przyjemne w dotyku i przyzwoicie spasowane. Szkoda tylko, że ... , to może być fajną alternatywą. Citroen C4 X mHEV to oryginalne i przemyślane auto. Gdyby jednak to był liftback w nieco lepszej cenie, z pewnością zyskałby znacznie ...
-
Range Rover Sport 3.0D, czyli elegancja, komfort i sportowe osiągi
... salonie. Dobór materiałów jest wzorowy - w końcu nie jest to klasa premium tylko półka wyżej - produkt ekskluzywny. Podkreśla to również poziom spasowania ... duktami czy trudnymi warunkami pogodowymi. Nazwa oczywiście zobowiązuje do zdolności terenowych. Auto jest naszpikowane przeróżnymi rozwiązaniami, które ułatwiają pokonywanie pochyłości, wody czy ...
-
Opony całoroczne kontra letnie i zimowe
... między innymi w tygodnikach motoryzacyjnych (zachęcamy do lektury Motoru czy Auto Świata), można dojść do nieco innych wniosków, niż zawarliśmy w naszym ... , i tu uwaga, ogumienie wielosezonowe przegrywa głównie z liderami, czyli produktami kwalifikowanymi w segmencie premium. W rywalizacji z produktami w wersji medium i low, „buty” na cały rok ...
-
Opony STRIAL i PRESTIVO na polskim rynku
... i mogą zachęcać stosunkiem jakości do ceny. ITR CEE – dystrybutor m.in. japońskich opon premium YOKOHAMA, wprowadza na polski rynek dwie nowe marki. Ogumienie STRIAL jest nową ... trzech szerokich rowków wzdłużnych sprawia, że bieżnik efektywnie odprowadza wodę, chroniąc auto przed aquaplaningiem. Model STRIAL 401 charakteryzuje sztywny i mocny bark, ...
-
Jak sfinansować kupno nowego samochodu?
... budżetowy pojazd, jeździć Mercedesem - bardziej komfortowym i lepiej wyposażonym autem z segmentu premium? Co więcej, wybiegając nieco dalej w przyszłość, można spodziewać się ... przed zawarciem umowy dość dokładnie zaplanował, jak intensywnie będzie wykorzystywał auto. Pomocą w tej kwestii posłuży sprzedawca w salonie. Jeśli chodzi o stan pojazdu ...
-
Opony zimowe: nieobowiązkowe, ale...
... ich rowki są głębsze i gęściej przeplatane. Ten tzw. agresywny typ bieżnika sprawia, że auto staje się wprawdzie nieco głośniejsze, ale też zdecydowanie lepiej trzyma się ... dolnej i średniej półki cenowej, natomiast mało kto sięga po tzw. klasę premium - dodaje. Żywotność opon można wydłużać dzięki bieżnikowaniu. Zabieg w uproszczeniu nadaje zużytej ...
-
Kiedy opony kwalifikują się do wymiany?
... opony na feldze czy rozmieszczenia opon na pojeździe. Koła są jedynym elementem łączącym auto z nawierzchnią – powierzchnia styku jednej opony z drogą jest równa wielkość kartki pocztowej lub dłoni. W związku z ... opony warto postawić na produkty najwyższej jakości oferowane przez renomowanych producentów. Zakup opon premium to inwestycja w nasze ...
-
Kupno samochodu. Zobacz najnowsze trendy zakupowe
... konfiguratory są zbyt „wyrafinowane i trudne do opanowania”. 3 opcje wyposażenia: podstawowy, optymalny, premium Prekursorem takiego spojrzenia jest Tesla, która proponuje trzy gotowe opcje wyposażenia swoich ... być udostępniane „on demand”, czyli na zamówienie. W tej koncepcji każde auto jest jednakowo, tj. bogato wyposażone, ale dostęp do ...
-
Opony letnie a droga hamowania zimą. Zobacz, ile ryzykujesz
... – niestety, samochód na oponach letnich uderzy z impetem w przeszkodę, przed którą auto na zimówkach zatrzyma się z dużym marginesem bezpieczeństwa. Tą przeszkodą niestety ... zasługuje na nasze zaufanie? Na nic zdadzą się najlepsze opony premium renomowanej marki, jeśli usługę ich montowania zlecisz przypadkowemu warsztatowi – który niszczy opony, ...
-
DS 9. Jest na czym zawiesić wzrok
... go pomiędzy segmentami D i E. Wnętrze bez żadnych wymówek zasługuje na status premium. Jak można się domyślać, kokpit w dużym stopniu został przejęty z kompaktowego ... (lżejszy) i praktyczny zarazem (większy bagażnik). Prowadzenie DS 9 to duża przyjemność. Auto skutecznie odseparowuje kierowcę i pasażerów od zgiełku znajdującego się za grubymi ...
-
Wyprzedaż rocznika 2018. Co oferują dealerzy aut?
... dealerów. Rabat w wysokości 5 000 zł na auto o wartości 50 000 zł będzie dużo wyższy niż ten sam rabat na auto warte 100 000 zł. W pierwszym przypadku ... w sprzedaży samochodów osobowych w Polsce według Samar. Ponieważ w przypadku większości aut klasy premium dostępne informacje nie pozwalają na dokładne wyliczenie rabatu w ujęciu procentowym dla ...
-
Alfa Romeo Junior - jakie wrażenia po debiucie?
... zarobić. Koniec, kropka. W myśl tej zasady pojawiło się właśnie to zgrabne auto. Jego bliźniakami są Jeep Avenger i Fiat 600, choć tego nie widać. ... ma żadnych problemów z rozrządem - warto to wiedzieć. Zastosowano w niej turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Podejście premium sugeruje druga wersja spalinowa. Skąd ten wniosek? Też oddaje do dyspozycji ...
-
Lexus CT 200h Prestige
... się bardzo dobrze. Oczywiście cała siła napędowa przenoszona jest na koła przednie. Pierwszą setkę auto osiąga po 10,3 sekundy, a wskazówka prędkościomierza przestaje „biec” do przodu po osiągnięciu 180 km/h ... w atrakcyjną „szatę”. Cena nie należy do okazyjnych, ale nie od dziś wiadomo, że kompakty Premium nie są kierowane dla mas, tylko wymagających ...
-
Audi A3 Ambiente 1.8 TFSI S-Tronic
... pozwala dobrać optymalne ustawienia do stylu jazdy i rodzaju pokonywanej drogi spośród pięciu – Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic oraz Individual – z czego ta ostatnia daje nam możliwość personalizacji poszczególnych elementów wpływających na ... w klasie, świetny układ napędowy i kierowniczy oraz świadomość poruszania się samochodem klasy Premium ...
-
Hyundai i30 1.6 CRDi Comfort vs Volkswagen Golf VII 2.0 TDI Highline
... u pasażerów już nie wspomnę. Po takie „luksusy” trzeba iść w stronę wersji Style i Premium. Za kierownicą i30 siedzi się przede wszystkim wygodnie. Fotele są ... samochodu dla ludu dobrze radzi sobie z podsterownością i trzeba naprawdę przesadzić, żeby zbić auto z prawidłowego toru jazdy. Okiem przedsiębiorcy Zbliżamy się powoli do końca testu ...
-
Volkswagen Passat 1.4 TSI i 160 koni mechanicznych
... jest analogowy zegarek na środku deski rozdzielczej. Nawiązanie do droższych samochodów segmentu Premium, którym Volkswagen Passat przecież nie jest. Pod nim znajduje się system infomedialny ... to przymknąć oko. Oprócz ogromu miejsca pasażerowie mają do dyspozycji ciszę, ponieważ auto jest naprawdę dobrze wyciszone. Ani opory powietrza, ani praca ...
-
Stylowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure
... podobnie jak ich spasowanie. Pod tym względem 308 zbliża się do klasy premium. Fotele to kolejne atuty prezentowanego auta. Są starannie wykończone, dobrze wyprofilowane i ... narzekać na niewielką przestrzeń na wysokości kolan. Pamiętajmy jednak, że to auto kompaktowe, dlatego najwygodniej będzie tu dwóm osobom średniego wzrostu. Choć trzeba zaznaczyć ...
-
Renault Twingo III 0.9 TCe 90 KM
... – po prostu kolorowym plastikiem. Odpuszczając kwestie wykonania, w końcu to nie wyższa klasa premium, do gustu przypadła mi mięsista, lekko ucięta u dołu kierownica, którą niestety, jak to ... z polskimi dziurami, zawieszenie. Nie ma jednak tragedii. Jak na tak małe auto, charakterystyka „zawiasu” po prostu nie może być inna. Jedyne, nad czym Renault ...
-
Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi: długa lista zalet za wysoką cenę
... 6,8 litra, co dalej jest naprawdę bardzo dobrym rezultatem, jak na duże i ciężkie auto segmentu D (1470 kg). Wrażenia z jazdy Mercedes-Benz coraz śmielej ingeruje w zmianę ... zastanowić się nad listą dodatków… Wysokie ceny gamy modelowej niemieckiej marki premium muszą pokrywać się z szerokim wachlarzem finansowania. I tak też jest w rzeczywistości. ...
-
BMW X4 xDrive28i - modne i wygodne
... oczy po otwarciu klapy to… wzorowe wykończenie. Nawet w tej części wnętrza niemiecka marka premium nie pozwala sobie na oszczędności. I bardzo dobrze. Bagażnik ma wystarczającą pojemność (500 litrów ... przechyla się na boki, dlatego kierowca nie ma wrażenia, że prowadzi auto, które waży niemal dwie tony. Warto dodać, że podsterowność to zjawisko ...
-
Volvo V40 D2 - prestiż w rozsądnej cenie
... , nie jest tanio. Koszt testowanego egzemplarza sięga 120 000 złotych. Ja za tę cenę wybrałbym jakieś bardziej „charakterne” i szybsze auto, niekoniecznie premium – na przykład Seata Leon Cuprę czy nowego Peugeota 308 GTI. Ale jestem pewny, że żaden z klientów rozważających zakup eleganckiego kompaktu ...
-
Volvo v60 - jedno z najciekawszych kombi na rynku
... jak na samochód kombi. Może to nie RS6, ale auto jest bardzo żwawe, przyspiesza elastycznie i potrafi wbić w fotel. Dowodzą temu osiągi: v-max = ... spora kwota jak na kombi z małym bagażnikiem (430 l), aczkolwiek przeglądając cenniki konkurentów Premium V60 jest sporo tańszą opcją. Plusem jest również oszczędność. Volvo w trasie zużywa 6,5 l, a ...
-
Hyundai i10 1.25 MPI Comfort - świetnie wyposażony mieszczuch
... 600 zł, co jest świetną ofertą na tle konkurencji. Do wersji Premium trzeba natomiast dopłacić niemal 16 tysięcy złotych, ale według mnie nie ... miesięcy (od 24 w przypadku leasingu operacyjnego). Podsumowanie Hyundai i10 to zaskakująco udane auto. Łączy cechy mieszczucha z bardzo dobrym wyposażeniem i dorosłym zachowaniem przy wyższych prędkościach. ...
-
Lexus NX 300 h - relaksujący, ale...
... zrozumiałem, dlaczego może się podobać. Ostatnio dużo mówi się o markach i produktach „premium”. Tęgie głowy zastanawiają się, jak zdefiniować to ulotne pojęcie. I my ... CVT. Czy już domyślacie się, o co może mi chodzić? Prawdopodobnie zgadliście. Auto podczas przyspieszania (nawet nie tylko podczas mocnego) wydobywa z siebie potępieńcze, ...
-
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG 4MOTION Edition 30
... do 100 km/h w około 12 sekund i rozpędza się do 188 km/h. Wrażenia z jazdy Auto, choć komfortowe, ma zaskakująco sprężyste, by nie powiedzieć twarde zawieszenie. Inżynierowie z ... 300 tys. zł. A to już jest kwota, za którą można mieć konkurentów klasy premium. Ten Volkswagen wyrobił sobie jednak status auta-marki samej w sobie, dlatego nie jestem ...
-
Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI – niczym modny piesek
... są z przekładnią sześciobiegową. Oczywiście o napędzie 4x4 należy zapomnieć, bo jest to auto wyłącznie przednionapędowe. Przyznam się, że przy odbiorze samochodu nie sprawdziłem z ... opcji jest bardzo krótka i oprócz kolorów lakieru obejmuje dwa pakiety. Pakiet Premium kosztuje 6500 zł i oferuje między innymi nawigację i automatyczną klimę, wspomniane ...
-
BMW X5 xDrive25d. Ekstraklasa wśród suvów
... o tym, co dzieje się z przednią osią. Nie można jednak ukryć, że to dwutonowe auto z wyższym środkiem ciężkości niż zwykła osobówka. Masę czuć przy gwałtownych zmianach toru jazdy i ... 500 zł. I będzie to właśnie xDrive25d. Nie od dziś wiadomo jednak, że klienci premium decydują się na szereg opcji, które potrafią zwiększyć cenę nawet dwukrotnie... Na ...