-
Nissan Qashqai 1.6 dCi Tekna do tanich nie należy
... nie jest to wcale tak nieistotny problem jak się z pozoru wydaje. Bagażnik? Też spory. Wprawdzie w konfiguracji 5-osobowej nie ...
-
Renault ZOE - wcale nie fanaberia
... w tym kolorystyka. Popielata szarość połączona z bielą przywodzi na myśl gadżet elektroniczny, a nie samochód. Poza tym wszystko jest pod ręką i cieszy oko. Przetłoczenia na ... lepszego efektu hamowania silnikiem. W BMW i3 mogłem przejechać całe miasto nie dotykając hamulca. W ZOE już się tak nie da. Podsumowując uważam, że Renault ZOE jest bardzo ...
-
Renault Captur S-Edition - 5x TAK i 5x NIE
... nie ma tandety. #1 NIE – nieintuicyjny kokpit Wciąż niezmiennie nie mogę się dogadać z niektórymi funkcjami w Renault. Obsługa audio z manetki przy kierownicy mi po prostu nie leży tak ... zł. Jak dla mnie – nie warto. #3 TAK – komfort jazdy Captur S-Edition oczywiście nie stał się z miejsca sportowcem, ale wcale nie miało tak być. To tylko dodatki ...
-
Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 4x4 190 KM - nie do końca sport
... rzeczywistości nie modyfikują aż tak mocno charakteru samochodu. A tak – nasz egzemplarz miał automatyczną skrzynię biegów. Była to 7-stopniowa przekładnia o znanej nazwie DSG. Nie mam ... ciekawymi wizualnymi dodatkami. Gdyby nie myląca nazwa nie miałbym za wiele uwag, a tak trochę mnie to razi. Nawet cena nie jest najgorsza, ponieważ niewiele zostało ...
-
Nie ma uzasadnienia dla wysokich cen paliw. Będą obniżki
... z okresu: wrzesień-listopad zniknęła. Znikają więc również powody, dla których paliwa były tak drogie. Również domniemane wcześniejsze uwzględnienie opłaty emisyjnej (ok. 10 gr ... gr w ciągu najbliższych 3-4 tygodni. Litr popularnej bezołowiówki pod koniec stycznia nie powinien przekraczać poziomu 4,50-4,60 zł. Analogicznie przedstawia się sytuacja ...
-
Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - nie tylko miejski
... Nie każdemu przypadnie ona do gustu. Mi zdecydowanie nie przypadła. Sprawia, że w środku można poczuć się dość klaustrofobiczne, chociaż miejsca wcale nie jest tak mało. Spokojnie ... z samochodem zaraz po odpaleniu, co niestety pomimo XXI wieku nie jest tak oczywiste u innych producentów. W niektórych samochodach łączność następuje dopiero po ...
-
Mechanicy i producenci auto części nie muszą bać się spowolnienia?
... numer 1 – warsztaty mechaniczne jak na razie stabilnie Mechanicy póki co nie mają powodów do narzekań. Po trzech kwartałach minionego roku niemal ... . Co prawda 12% z badanych spodziewa się gorszego czwartego kwartału, ale nie zmienia to i tak optymistycznego obrazu polskiej dystrybucji. Jeśli chodzi o zatrudnienie, to po 3 kwartałach w porównaniu z ...
-
Ceny OC: tak dobrze dla kieszeni nie było od kilku lat
... oznacza, że względem analogicznego okresu minionego roku spadła aż o 10%. Tak dużych spadków nie notowaliśmy od dobrych kilku lat. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ... OC utrzymywały się na względnie stałym poziomie, a roczny spadek wysokości składki nie przekroczył 6%. Po I kwartale 2021 r. odnotowaliśmy kolejną nieznaczną obniżkę. Średnia składka OC ...
-
CUPRA Leon 2.0 TSI - sportowy kompakt, który niczego nie udaje
... wyświetlacz w miarę szybko reaguje na dotyk, ale nie posiada tak ergonomicznego interfejsu, jak ten w starszym Leonie. ... tak też leżąca w dłoniach kierownica, która została zintegrowana ze starterem i selektorem trybów jazdy. Fotele bardzo dobrze wyglądają. Nie są to pełne kubełki, ale na podparcie boczne nie można narzekać. Pod względem rozmiarów nie ...
-
Volkswagen Touareg eHybrid - trudno go nie polubić
... mechanicznych. Choć zapowiada się widowiskowo, potencjał systemowy nie jest tak duży, jak można było przypuszczać - wynosi 381 koni mechanicznych, co pozostaje godną wartością. W przenoszeniu stada na koła odpowiada ośmiobiegowy, dwusprzęgłowy automat. Tak skonfigurowany Touareg waży 2481 kilogramów. Tak, prawie 2,5 tony, czyli bardzo dużo, ale ...
-
Serwisowanie poza ASO nie pozbawia auta gwarancji
... Co więcej, w samochodzie na gwarancji można stosować także części eksploatacyjne nie tylko z logo producenta pojazdu, ale także znacznie tańsze części porównywalnej jakości ... prawo wyboru, a producenci samochodów muszą się liczyć z tym, że jest konkurencja i nie mogą windować cen. Konkurują też między sobą warsztaty niezależne, rozwijają się, ...
-
VW Beetle 2.0 TSI 210 KM nie tylko dla kobiet?
... modelu, Volkswagen postawił na wartości unisex z zapachem testosteronu. W najnowszym Beetle’u nie znajdziecie już cukierkowych kształtów czy wazonika z kolorowym kwiatkiem na desce rozdzielczej ... samochody produkuje się w jednym celu – żeby sprawiać przyjemność kierowcy. I tak jest w tym przypadku. Nie ważne czy jedzie się Beetlem 50 czy 150 km/h – ...
-
Lexus CT200h nie wszystkim przypadnie do gustu
... udać. Z zewnątrz Cóż Lexus nigdy nie był samochodem dla każdego i tak też jest w przypadku modelu CT200. Nie wszystkim przypadnie do gustu jego trochę ... nie zauważy podobieństw, zresztą co za różnica, wszystko i tak wędruje do jednej kasy. Mimo to, Lexus nadal nie jest częstym widokiem na naszych drogach, więc korzystając z chwili świeżości i tak ...
-
Strefa płatnego parkowania: kiedy nie musimy płacić?
... tak, że otrzymamy wezwanie do uiszczenia kary parkingowej, choć nie zauważyliśmy, że zostawiliśmy samochód w strefie płatnego parkowania. W takiej sytuacji powinniśmy sprawdzić, czy miejsce w strefie została prawidłowo oznakowane – jeżeli nie, nie ... , jak i poziomymi. Niestety nie zawsze tak jest. Obowiązek pobierania opłaty jedynie w wyznaczonych ...
-
Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy nie jest tanie
... nie więcej niż 24 lata i po raz pierwszy ubezpiecza swój samochód, za OC zapłaci nawet pięciokrotnie więcej niż doświadczony kierowca. Dlaczego tak jest i co ... najwyższe. W efekcie niewiele towarzystw patrzy na nich łaskawym okiem. Jednak żadne z nich nie ma prawa odmówić jakiemukolwiek klientowi sprzedaży obowiązkowego OC. Dlatego do skutecznego ...
-
Suzuki Vitara - wybór do miasta, a nie na offroad
... zasługują felgi, których nie powstydziłby się żaden hot-hatch. Czarny dach, kontrastujący z resztą nadwozia dodaje uroku całości. W środku nie jest już tak kolorowo. Deska rozdzielcza ... biegów. Największą jednak zaletą Vitary jest napęd. Mimo że nie ma blokad dyferencjału i nie napędza stale wszystkich kół, to można z czystym sumieniem powiedzieć, ...
-
Volkswagen Caddy 1.4 TSI Comfortline nie rozczaruje
... tej metody walki z dziurą ozonową jakoś specjalnie nie hołubię. Ale nie oznacza to, że nie doceniam niektórych „downsizingowych” motorów. Nigdy nie przejdę na tamtą (ciemną?) stronę mocy, ale ... z jazdy Jak jeździ Caddy? No cóż, jeszcze nie do końca jest to homogenizowana osobówka. Czuć w nim sporo genów auta do pracy. Ale i tak nie ma też powodów do ...
-
Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost nie tylko dla najbogatszych
... oryginalne linie i srebrne wstawki. Szkoda tylko, że boczki drzwi nie wyglądają już tak dobrze. Ale tę niedoskonałość można wybaczyć. Amerykański charakter auta zdradzają głęboko ... pracuje dość topornie, czyli tak, jak powinna. Najważniejszy postęp to jednak świetne zawieszenie. W porównaniu do poprzedniej generacji... nie ma porównania. Auto ...
-
Hyundai i30 coupe nie do końca sportowy
... nie należą do moich ulubionych. Zwłaszcza gdy hatchback nie jest "gorący", a teoretycznie mógłby być. Hyundai i30 w odmianie Coupe nie jest do końca tak sportowy jak byśmy mogli tego oczekiwać. Kiedyś kwestia ilości drzwi nie ... znaleźć można obraz znany z wcześniejszego i30, który nie przypomina już tak mocno choćby Alfy Romeo Giulietta. Ciekawostką w ...
-
Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo nie należy do olbrzymów
... z rozbudowano elektroniką pokładową. Złego słowa nie można powiedzieć o fotelach i kanapie. ... Tak, testowana Mokka jest autem "czteronapędowym". To znaczy, manualna, 6-biegowa skrzynia przenosi napęd na oś przednią, ale kiedy komputer pokładowy „poczuje” uślizg kół, dołączy przy pomocy sprzęgła wiskotycznego Haldex, napęd na tył. Rozwiązanie nie ...
-
Skoda Fabia Monte Carlo nie jest sportowcem
... , a moc czuć, szczególnie podczas ruszania ze świateł. Mimo to, nie nazwałbym jej sportową. Nie nazwałbym jej też warm-hatchem. Motor najlepiej czuje się gdzieś po środku ... – wszystkie przełożenia wchodzą fenomenalnie. Prowadzenie jest za to jedynie bardzo poprawne – tak jakby Skoda na siłę próbowała zadowolić wszystkich. To zresztą bardzo dziwne, ...
-
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - crossovery nie muszą być takie złe
... Honda wydaje się być pewna, że tych 7 lat przerwy nie zmarnowała. Czy rzeczywiście? Z zewnątrz HR-V wygląda tak, jakby została złożona z dwóch zupełnie różnych samochodów. ... bardzo nie lubić jeździć samochodem. Wróćmy jednak do ekranów. Po co? Dlaczego? Nie rozumiem. Jak jeszcze jestem w stanie wybaczyć dotykową obsługę multimediów, tak ekran ...
-
BMW 218i Active Tourer Luxury Line: van, który nie boi się zakrętów
... lotka na dachu. Jeżeli miało to wyglądać spokojnie, to tak właśnie wygląda. Jak dla mnie, BMW prawie niczym nie różni się od Kii Carens. Szkoda. Pytanie ... z x-Drive). Testowany egzemplarz opuścił fabrykę bez "iksa", a napęd na przód zupełnie mnie nie rozczarował. Tak naprawdę zapomniałem, że w tym BMW jest inaczej niż w reszcie gamy. Zresztą kto ...
-
DS4 2.0 HDI 181 KM - nie wszystko złote, co się świeci
... trochę podobnie… Wygląd samochodu to oczywiście nie najważniejsza jego cecha, aczkolwiek nie ma ... nie co do wyglądu. Ciekawostką w nadwoziu auta są chromowane emblematy DS na słupkach B pomiędzy drzwiami oraz wspomniany i zadarty tylny dyfuzor (oczywiście również z chromem). Jedyne co może śmieszyć to tylna wycieraczka, która na dobrą sprawę jest tak ...
-
To nie koniec podwyżek. Ceny OC będą rosnąć
... tak długo informują o podwyżkach składek za polisy OC, że kierowcy czytający kolejne doniesienia na ten ... Mieliśmy zatem do czynienia z rocznym wzrostem zebranej składki o 60 zł/jedną polisę (około 18%). „Taka zmiana cenowa nie wystarczyła jednak do przywrócenia rentowności polis OC. Świadczą o tym dane Polskiej Izby Ubezpieczeń” - mówi Paweł ...
-
Przygotowanie auta do zimy. Nie daj się zaskoczyć jak drogowcy
... elastyczność. Warto pamiętać, że zużycie bieżnika powinno być równomierne, a jego grubość nie powinna wynosić mniej niż 4 mm. Te wszystkie czynniki powodują, że droga hamowania ... . Szczególnie ważna jest temperatura krzepnięcia płynu w układzie chłodzenia, która nie powinna być wyższa niż – 37°C. Ważna jest również regularna wymiana płynu ...
-
Fiat Qubo 1.3 Multijet Lounge nie rozczaruje
... nie informuje o osiągach tak skonfigurowanego Qubo, ale według nas sprint do pierwszej setki trwa 13-14 sekund, a prędkość maksymalna wynosi około 160 km/h. Nie są to rezultaty powalające, ale i charakter włoskiego auta nie ... okazało się, że jest nad wyraz... osobowo. Wyposażenie nie rozczarowuje, pozycja za kierownicą jest niezła, a wyciszenie ...
-
Samochód firmowy ma być tani, a nie bezpieczny
... się zatem, że idealny samochód firmowy to taki, który jest tani, a nie bezpieczny. Bezpieczeństwo pojazdu okazało się ważne dla zaledwie 0,4 proc. ankietowanych. ... Dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw duże, jeśli nie kluczowe, znaczenie ma przewidywalność kosztów, jakie generuje samochód firmowy. I nie chodzi tu tylko o koszty paliwa, ale ...
-
OPEC nie pozwoli, żeby ceny paliw cieszyły nas za długo
... długi czas zakładali oni wzrost cen. Kiedy jednak nic takiego nie następowało, inwestorzy zaczęli redukować pozycje zakładające wyższe ceny surowca. To dodatkowo ... baryłek dziennie, czyli ponad 2 mln mniej niż w listopadzie 2016 r. Jednak zimą produkcja kartelu i tak jest zwykle mniejsza, a więc w porównaniu z podażą z marca ub.r. (32,3 mln) ubyło ...
-
Infiniti Q50 S Hybrid - nie tylko Europa
... jeden - niemieccy konkurenci w tej cenie będą dużo bardziej ubodzy. Oczywiście nie jest to jednak tak atrakcyjna kwota, żeby Infiniti zalało ulice. Pewien poziom ... szczęście w wypadku uszkodzenia, mechaniczny układ czuwa i przejmie kontrolę w tradycyjny sposób. Tak zastosowana technologia nie powoduje jednak, że układ kierowniczy działa zbyt miękko ...
-
Jeep Grand Cherokee SRT - to już nie wróci
... to tutaj chodzi? We wnętrzu dalej czuć amerykański styl wykończenia – plastik nie jest najlepszej jakości, choć nie trzeszczy, co było miłym zaskoczeniem. Górna część deski została obszyta ... Grand Cherokee SRT w obecnym klimacie na rynku samochodowym jest tak oldschoolowym produktem, że nie ma sensu na niego namawiać niezdecydowanych. Jeśli jednak ...
-
BMW 120d xDrive. Nie dla każdego
... nie trzeszczy i nie skrzypi, choć w niektórych miejscach – jak na przykład na dole kokpitu – ich faktura pozostawia nieco do życzenia. BMW zawsze czarowało świetną pozycją za kółkiem. Tutaj nie jest, na szczęście, inaczej. M-pakietowa kierownica jest idealnie gruba (dlaczego inni tak nie ...
-
Dacia Duster 1.5 dCi Prestige EDC - tak dobrze jeszcze nie było!
... nie skrzypi. Porównując spasowanie wnętrza Kadjara i Dustera, Dacia wyznacza drogę, którą powinno pójść Renault. Pozwolę sobie wtrącić mały off topic. Miałem niedawno możliwość przejechania się Dusterem pierwszej generacji po liftingu z przebiegiem 185 000 km. Czteroletnie auto pokonało tak słuszny dystans po polskich drogach wcale nie na ...
-
Ceny benzyny: za co tak naprawdę płacimy?
... na to, że to jeszcze nie koniec podwyżek. Porównywarka ubezpieczeń rankomat.pl ujawnia, za co tak naprawdę płacimy. Co składa się na ... nie przekroczyła jeszcze 5 zł za litr, jednak nawet w najtańszym województwie opolskim, niebezpiecznie zbliża się do tej kwoty. Drogo, ale prawie najtaniej w Europie Choć ceny paliwa drastycznie wzrastają, to i tak ...
-
Suzuki Swift Sport nie ma konkurencji
... reprezentanta tego gatunku. I właśnie dlatego Swift Sport w pewnym sensie nie ma konkurencji. Karoseria Pod względem stylistycznym jest rozwinięciem poprzednika. ... całkiem przyjemnie. Wnętrze W kabinie panuje ład i porządek. Przed fajnie wyglądającą (i tak też leżącą w dłoniach) kierownicą znalazły się analogowe zegary osadzone w głębokich tubach ...