-
viaTOLL w 2015 r.
... względem „ekologiczności” pojazdów zdało egzamin. Po 54 miesiącach działania systemu prawie 60% rejestracji wskazuje na klasy emisji od Euro 4 do Euro 6, a o połowę spadł udział klas Euro 3, Euro 2 i Euro 1. viaAUTO zyskuje na popularności Od 2012 roku na płatnych odcinkach autostrad będących w zarządzie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych ...
-
viaTOLL w 2017 r.
... odcinkach autostrad A2 i A4) osiągnęła poziom 87,9 tys. EURO 5 i EURO 6 w natarciu Zróżnicowanie stawek opłat względem „ekologiczności” nadal pozytywnie ... Euro 4 do Euro 6, a udział najniższych klas spadł poniżej do 16%. W przypadku klasy EURO 5 widać stabilne, ale niewielkie wzrosty (0,5 p.p.) rok do roku. Najciekawiej prezentuje się klasa EURO 6, ...
-
viaTOLL ma 5 lat
... w krótkim czasie stał się bardzo efektywnym narzędziem polityki środowiskowej. W rezultacie, na polskich drogach wyraźnie przybywa pojazdów z homologacjami Euro 4, Euro 5 i Euro 6. Jednocześnie zmniejsza się liczba pojazdów starszych i bardziej szkodliwych dla środowiska. Przykładowo, w listopadzie 2011 r. największy udział w rejestracjach miały ...
-
Ceny OC w Polsce: gonimy Zachód
... przypadająca na jednego Francuza wynosi 300 euro przy kwocie 249 euro wypłaconych odszkodowań komunikacyjnych. W Niemczech ten stosunek wynosi 284 euro do 265 euro. Średnia dla badanych 25 krajów starego kontynentu według IE wyniosła w 2013 r. 218 euro w stosunku do 153 euro wypłacanych z tytułu odszkodowań komunikacyjnych. Przeciętne miesięczne ...
-
viaTOLL w 2014 r.
... spalin widoczny jest przede wszystkim wzrost liczby samochodów o klasie EURO 6. Jeszcze na początku ubiegłego roku ich udział w rejestracjach wynosił zaledwie 0,5% ... zauważalny jest trend spadkowy wśród pojazdów EURO 1, 2 i 3, przy równoczesnej stabilizacji klasy EURO 0. W przypadku klasy EURO 4 udział zarejestrowanych pojazdów spadł (o 0,2 pp), ale ...
-
viaTOLL zarobił ponad 5 mld zł
... się bardzo efektywnym narzędziem polityki środowiskowej. W rezultacie, na polskich drogach z miesiąca na miesiąc wyraźnie przybywa pojazdów o klasach emisji Euro 4, Euro 5 i Euro 6. Jednocześnie zmniejsza się liczba pojazdów starszych i bardziej szkodliwych dla środowiska. Przykładowo, w listopadzie 2011 r. największy udział w rejestracjach miały ...
-
Audi A3 Limousine 2.0 TDI S tronic jest glamour
... 425 litrów. U konkurencji jest z tym różnie. Mercedes jest pod tym względem nieco lepszy, a BMW - odrobinkę mniej pakowne. Czyli Audi wybrało złoty środek. Przy okazji pałąki, na których porusza się klapa bagażnika chowają się pod wygłuszenia komory bagażowej, przez co nie zabierają ...
-
Honda Civic 4d 1.5 VTEC Turbo Elegance
... wszystkim nie zabrakło pomysłu. Fajnie prezentuje się oświetlenie - i przednie, i tylne. Z jednej strony nie jest futurystyczne, a z drugiej trudno je nazwać nudnym. Złoty środek. Ciekawym patentem są także unoszące się linie bocznych przeszkleń i klamek. Summa summarum, projektanci sedana w końcu porzucili monotonność i zdecydowali się ...
-
viaTOLL w 2018 r.
... 4, 5 i 6 stanowią prawie 70% wszystkich zarejestrowanych w systemie viaTOLL, a 17,4% to ciężarówki z najbardziej rygorystyczną normą EURO 6. Najmniej ekologiczne pojazdy (EURO 0, 1 i 2) stanowią już niewiele ponad 15% wszystkich rejestracji w systemie. Użytkownicy zarejestrowani z systemie viaTOLL w przeważającej większości (blisko 82%) rozliczają ...
-
Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line. Wizerunek zobowiązuje
... , gdy kierowca tego chce. Podczas normalnej jazdy nie ma mowy o przesadnym angażowaniu, które na dłuższą metę może męczyć. Znaleziono więc złoty środek, za co należą się niskie ukłony. Czy 3-cylindrowy silnik może być kulturalny? A i owszem, może. Konstrukcje Forda nie emitują przesadnie ...
-
Jak ograniczyć wydatki na paliwo w transporcie drogowym?
... jest odpowiednie zaplanowanie miejsc, w których kierowca tankuje pojazd. Przykładowo w Polsce cena za litr diesla kosztuje 1,38 euro, podczas gdy jego cena w Niemczech wynosi już 1,59 euro (aktualizacja na dn. 21.06.2023) . Niebagatelne znaczenie ma to, na jakiej stacji zatrzyma się kierowca ...
-
Czy wyższe sumy gwarancyjne to kolejne podwyżki OC?
W 2017 roku obowiązują zmienione, podwyższone kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego. Właściciel osobówki z niezapłaconym ponad 14 dni OC musi liczyć się z karą wynoszącą 4000 złotych. Jeszcze wyższe sankcje przewidziano w przypadku samochodów ciężarowych. Decyzją Komisji Europejskiej wzrosnąć mają również sumy gwarancyjne ...
-
Odszkodowanie z OC co godzinę
... OC zyskuje gwarancję pokrycia kosztów szkód wynikających ze spowodowanego przez niego wypadku lub kolizji do kwoty 5,21 mln euro w przypadku szkód osobowych i 1,05 mln euro w przypadku szkód majątkowych. Towarzystwa wypłacają coraz wyższe odszkodowania z OC i AC Każdego roku rosną koszty ponoszone przez ubezpieczycieli ...
-
Dopłaty do używanych samochodów elektrycznych coraz bliżej?
... dwukrotnie wyższy niż na program dopłat "Mój Elektryk" - 373,75 miliona euro (ok. 1,6 miliarda złotych). Propozycję komentują eksperci PSNM, które od ponad dwóch ... . Ze wstępnych informacji wynika, że w końcu zostaną one spełnione. 373,75 miliona euro (ok. 1,6 miliarda złotych) ma zostać przeznaczone na subsydia do używanych samochodów elektrycznych ...
-
Auto elektryczne w firmie - przyszłość czy fanaberia?
... support from EU for low or zero emission public transport vehicles”. Łącznie na lata 2014–2020 przewidziano ponad 14,5 mln euro – wskazuje Jan Krynicki z Automotive Europe Corporation, importera chińskich pojazdów elektrycznych marki BYD. Firma z prądem Rynek aut elektrycznych w Polsce jest bez ...
-
Kupujesz Lexusa, Mercedesa, Infiniti i Porsche? Dostaniesz kawę z logo i bilet lotniczy
... też podczas wymiany koła po złapaniu gumy. Na podobny poziom ochrony, jednak obwarowany progami kwotowymi (np. bilety lotnicze do 400 euro), mogą liczyć pasażerowie Mercedesów objętych programem Mobilio. Dodatkowo w przypadku niemieckiej marki samochód zastępczy przyznawany jest w razie awarii najwyżej na trzy ...
-
Niższe stopy procentowe=rabaty i niższe raty na rynku nowych aut. Ile to potrwa?
... jednak dość szybko skończyć. Powodem może być taniejący złoty. Po wrześniowej decyzji RPP złoty stracił względem euro 5% i choć potem odrobił część strat, to nasza waluta pozostaje wyraźnie słabsza niż przed rozpoczęciem cyklu obniżek stóp przez RPP. W stosunku dolara złoty osłabił ...
-
Opony zimowe: nieobowiązkowe, ale...
... czy nie zmieniać oraz kiedy to robić. Pod groźbą wynoszącego blisko 100 euro mandatu po niemieckich szosach zimą trzeba się poruszać samochodem przystosowanym ... sezonowa wymiana opon, producenci wprowadzili do sprzedaży coś, co z założenia miało stanowić złoty środek. Opony całoroczne zwane także wielosezonowymi powinny latem dobrze trzymać się ...
-
Miliard pomocy dla motoryzacji
Z raportu opracowanego przez UOKiK dla Komisji Europejskiej wynika, że cztery firmy motoryzacyjne działające w polskich specjalnych strefach ekonomicznych otrzymały od 1 stycznia 2001 roku do 31 grudnia 2012 roku ponad 987 mln złotych pomocy publicznej. Beneficjentami pomocy publicznej są Fiat, General Motors, Isuzu oraz Volkswagen. W Polsce ...
-
Ceny benzyny jak przy ropie za 100 dolarów
To jeszcze nie koniec podwyżek kosztów tankowania na polskich stacjach. Ceny paliw wyrażone w złotym na europejskim rynku cały czas rosną, a benzyna bezołowiowa osiąga poziomy jak wtedy, gdy baryłka ropy kosztowała w okolicach 100 dolarów. Niestety, cały czas na rynek napływają negatywne informacje dla kierowców. Ropa Brent jest notowana blisko ...