eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Pakowny Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi

Pakowny Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi

2014-03-17 13:57

Przeczytaj także: Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi vs Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar vs SsangYong Actyon Sports 2.0 D Sapphire AT FL


Wrażenia z jazdy

Kierowca Rangera ma możliwość wyboru napędu za pośrednictwem małego pokrętła. W ustawieniu 2H całe stado koni mechanicznych trafia na oś tylną – to rozwiązanie sprawdza się najlepiej na normalnej drodze. Tryb 4H dołącza koła przednie, dzięki czemu łatwiej szukać przyczepności w łagodnym terenie. Z kolei 4L aktywuje reduktor momentu obrotowego, który jest po prostu niezbędny w trudnych sytuacjach poza utwardzoną nawierzchnią.

fot. mat. prasowe

Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi - widok z boku

Podwozie Rangera zostało oparte na ramie nośnej, czyli trudno spodziewać się jakichkolwiek niespodzianek. Przednią część zawieszenia tworzą podwójne wahacze, teleskopowe amortyzatory (o dwukierunkowym działaniu) i stabilizator poprzeczny. Z tyłu natomiast zamontowano resory piórowe.


I właśnie piach, żwir i błoto to naturalne środowisko prezentowanego pickupa. W takich warunkach Ranger wydaje się nad wyraz sprawny. Śmiem twierdzić, że po założeniu terenowych opon dałby sobie radę w off-roadzie z prawdziwego zdarzenia. Na uznanie zasługuje także możliwość brodzenia w wodzie do głębokości 800 mm.

Jak już wspomniałem wyżej, pickupy stają się u nas modne. A to sprawia, że wielu potencjalnych nabywców nawet nie myśli o wykorzystywaniu tych aut w trudnych warunkach. Niestety. Z tego właśnie powodu warto wspomnieć o zachowaniu auta na zwykłej nawierzchni. Prezentowany Ford ma sporą moc, którą łatwo wykorzystać podczas wyprzedzania. Już od 2 tysięcy obrotów sprawnie nabiera prędkości. Jego użytkowy charakter zdradza jednak kilka elementów. Kluczowym jest skrzynia biegów, która, podobnie jak sprzęgło, pracuje dość opornie. Osoby ceniące komfort będą natomiast narzekać na przeciętne tłumienie poprzecznych nierówności. Mnie brakowało także nieco lepszego wyciszenia kabiny. No cóż, coś za coś…

Kilka słów należy się także układowi kierowniczemu. Co ciekawe, działa naprawdę precyzyjnie. Ranger może nie jest tak zwinny jak Focus, ale na tle swoich głównych konkurentów wyróżnia się bardzo pozytywnie.

Okiem przedsiębiorcy

Do testu otrzymałem topową wersję Wildtrak z kompletnym wyposażeniem, dlatego cena nie jest specjalnie okazyjna. W podstawie ten wariant kosztuje 127 300 zł bez VAT. Prezentowany egzemplarz ma kilka dodatków, które sprawiły, że kwota podskoczyła do 135 500 zł bez VAT. Dużo? Według mnie ta wartość jest adekwatna do jego możliwości. Pytanie tylko, ilu potencjalnych nabywców wykorzysta je chociaż w połowie…?

Pewne jest jednak to, że większość z nich zdecyduje się na leasing. W ofercie producenta są oczywiście dwa rodzaje (operacyjny lub finansowy) na okres 24-60 miesięcy (od 6 w przypadku finansowego) z opłatną wstępną 0-45%, ratami równymi lub dostosowanymi do własnych potrzeb i możliwością wyboru jednej z czterech walut: PLN, EUR, USD, CHF. W przypadku kredytu spłata może trwać od 6 do 60 miesięcy, miesięczne raty są równe lub malejące, a opłata wstępna to minimum 10%.

Podsumowanie

Ranger ma potencjał. W odpowiednich rękach sprawdzi się jako skuteczne narzędzie do pracy. Nad Wisłą nie bez znaczenia jest również atrakcyjny wygląd i bardzo bogate wyposażenie. Jak widać, Ford skutecznie wykorzystał swoje amerykańskie doświadczenie.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: