Zwinny Mitsubishi Space Star 1.2 Intense
2015-06-12 15:30
Przeczytaj także: Bogato wyposażony Mitsubishi Space Star 1.2 Invite
Pod maską Space Stara mogą pracować dwie jednostki benzynowe: 1.0 – 71 KM oraz 1.2 o mocy 80 KM połączone z manualem 5-biegowym lub skrzynią CVT w przypadku tego drugiego. Wartości nieduże, lecz w połączeniu z masą niespełna 850 kg oznaczają lekkość w przyspieszaniu i zużycie paliwa w na poziomie 5.2-6 l/ 100 km w mieście. Autostrada nie jest środowiskiem dla Space Stara, ponieważ zachowuje się nerwowo i nie gwarantuje pewności prowadzenia, jednak jeśli zdecydujemy wyruszyć się nim w dłuższą podróż zadowoli się on ok. 7 litrami paliwa na 100 km.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi Space Star 1.2 Intense - silnik
Niska masa przyczynia się do podatności na podmuchy wiatru generowane również przy mijaniu tirów z naprzeciwka. Wracamy więc do warunków miejskich i tłocznych ulic. 6.5-7.5 l/100 km w mieście powinno wystarczyć przy każdym stylu jazdy. Przejeżdżanie przez poprzeczne nierówności potrafi wytrącić nieco małe Mitsubishi z równowagi podobnie jak przejazd przez studzienki kanalizacyjne. Wnętrze nie należy do najcichszych na rynku co potęguje docierających do naszych uszu warkot 3-cylindrowego silnika.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi Space Star 1.2 Intense - widok z boku
Ceny Space Stara zaczynają się od 36 990 zł za modele z ubiegłego roku. Nasz egzemplarz wyceniono na ok. 47 000 zł. Czy to dużo? Biorąc pod uwagę bogate wyposażenie z tempomatem, radiem z Bluetoothem czy automatyczną klimatyzacją, to cena wydaje się rozsądnie skalkulowana. Za podobnie wyposażonego VW Up! przyjdzie zostawić ok. 50 000 zł, a za tą sumę nie uda się dokupić bezkluczykowego systemu.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi Space Star 1.2 Intense - przód, zdjęcie nr 2
Początkowo Space Star budził we mnie niechęć, ale spędzony z nim tydzień w większości w miejskim trybie jazdy pozwolił go nawet polubić, gdy już ochłonąłem po bezsensownym zastanawianiu się nad wątpliwą urodą miejskiego wozidełka. Zalety w postaci bogatego wyposażenia i niskiej masy niosą ze sobą cechy przeważające na korzyść małego Mitsubishi czyniąc go zwinnym i żwawym.
1 2
oprac. : Krzysztof Kunzek / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
-
Mitsubishi Space Star 1.2 Intense dla seniora?
-
Mitsubishi ASX Ralliart - ulepszać dobre?
-
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM - wart swojej ceny?
-
Mitsubishi L200 Storm idealny na pustynię
-
Mitsubishi Outlander PHEV już w salonach
-
Mitsubishi Pajero Sport A/T - rosyjski niedźwiedź
-
Mitsubishi Outlander 2.2 DiD Intense Plus vs Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive Navi
-
MINI Cooper SD Paceman ALL4
-
Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi vs Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar vs SsangYong Actyon Sports 2.0 D Sapphire AT FL
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)