2021-02-03 09:16
andemia odcisnęła swoje negatywne piętno na rynku wynajmu długoterminowego samochodów © lumen-digital - Fotolia.com
Przeczytaj także: Leasing czy wynajem? Co się bardziej opłaca?
fot. mat. prasowe
Polska vs UE - dynamika sprzedaży nowych aut 2020
Dynamika sprzedaży nowych aut w Polsce spadała podobnie jak w UE.
fot. mat. prasowe
Struktura sprzedaży nowych aut w Polsce 2020 - firmy vs osoby prywatne
Sprzedaż nowych aut w Polsce generują głównie firmy.
fot. mat. prasowe
Sprzedaż nowych aut vs import używanych
Spadek dynamiki objął także import używanych.
Zdecydowanie większy spadek sprzedaży nowych aut wśród klientów indywidualnych w porównaniu ze spadkiem importu samochodów używanych zza granicy, który jest generowany przede wszystkim przez osoby prywatne, to w naszej ocenie niepokojąca tendencja – mówi Rafał Merk, Członek Zarządu PZWLP, Dyrektor Zarządzający Athlon Polska. W 2019 roku mieliśmy do czynienia ze zjawiskiem odwrotnym. Obecny trend oznacza, że klienci indywidualni chętniej sięgali po sprowadzane auta używane, aniżeli nowe. Co gorsza, z danych wynika, że importowane w zeszłym roku do Polski pojazdy były coraz starsze. To niedobre zjawisko, które w 2020 roku może zostać częściowo wytłumaczone ogólną sytuacją ekonomiczno – gospodarczą. Jeżeli trend ten jednak się utrzyma, to będzie bardzo niekorzystnie wpływał na poziom bezpieczeństwa i ekologii aut poruszających się po polskich drogach. Używane auta zza granicy bardzo często bowiem znajdują się w złym stanie technicznym, są mocno wyeksploatowane i nieprzyjazne dla środowiska naturalnego.
Nasza branża i organizacja wielokrotnie już apelowała o uregulowanie w Polsce, podobnie jak ma to miejsce w wielu krajach europejskich, importu używanych samochodów, ograniczając sprowadzanie pojazdów starych, wyeksploatowanych, niebezpiecznych i nieekologicznych. Liczymy, że na popularności wśród Polaków będzie zyskiwała rosnąca na naszym rynku wtórnym samochodów oferta aut używanych po wynajmie długoterminowym, których wiek nie przekracza z reguły 5 lat, pochodzą wyłącznie z polskich salonów, są w bardzo dobrym stanie technicznym i są znacznie bardziej ekologiczne, a także bezpieczne, od aut importowanych.
fot. mat. prasowe
Wielkość sprzedaży nowych aut w Polsce 2020
Zdecydowanie najgorszy pod względem sprzedaży był drugi kwartał, natomiast w drugiej połowie roku następowało już pewne odbicie rynku.
fot. mat. prasowe
Wynajem dlugoterminowy vs konkurencja - dynamika sprzedazy aut 2020
Wynajem długoterminowy zanotował niższe spadki aniżeli konkurencja.
fot. mat. prasowe
Udział wynajmu długoterminowego w sprzedaży aut do firm 2020
Udział wynajmu długoterminowego sięga 24%.
fot. mat. prasowe
Tempo wzrostu wynajmu długoterminowego aut w Polsce w 2020
Tempo wzrostu wynajmu długoterminowego aut w Polsce spada, ale pozostaje dodatnie.
Spowolnienie wywołane pandemią odcisnęło swoje piętno na całej gospodarce, w tym na rynku motoryzacyjnym i na branży wynajmu długoterminowego samochodów – mówi Robert Antczak, Prezes Zarządu PZWLP, Dyrektor Generalny Arval Polska. Na podkreślenie zasługuje fakt, że biorąc pod uwagę trudną ogólną sytuację gospodarczą oraz kłopoty na samym rynku motoryzacyjnym, branża wynajmu długoterminowego mimo wszystko zdołała utrzymać wzrost w 2020 roku. Choć wzrost ten jest oczywiście niewielki i daleki od poziomów do których przyzwyczailiśmy się w poprzednich latach, to wyróżnia pozytywnie wynajem długoterminowy na tle całego rynku. W drugiej połowie roku, w trzecim i czwartym kwartale, dało się zaobserwować już pewną stabilizację tempa wzrostu branży w okolicach 2 - 3% i jest to pozytywny sygnał, który może, ale nie musi oznaczać wyhamowanie dynamiki rozwoju na tym poziomie.
Z umiarkowanym na razie optymizmem należy również patrzeć na relatywnie dobre dane rynkowe dotyczące sprzedaży aut do firm w ostatnim kwartale roku, kiedy to wolumen sprzedaży zbliżył się już do poziomu z 2019 roku. Nie jest wykluczone, że będziemy mieli wkrótce do czynienia z tzw. odbiciem zarówno na rynku motoryzacyjnym, jak i w branży wynajmu długoterminowego. Wiele zależało będzie jednak od rozwoju sytuacji związanej z pandemią i od ograniczeń w działalności gospodarczej w pierwszej części bieżącego roku.
oprac. : eGospodarka.pl
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: jest spowolnienie, ale nie recesja
Wynajem długoterminowy i Rent a Car. Trudny rok zakończony sukcesem
PZWLP: CFM w III kw. 2019 r.
PZWLP: CFM w I poł. 2019 r.
PZWLP: CFM w I kw. 2019 r.
PZWLP: CFM w 2018 r.
PZWLP: CFM w III kw. 2018 r.
PZWLP: CFM w I poł. 2018 r.
PZWLP: CFM w I kw. 2018 r.
Dzień dobry, borykam się z kilkoma rozterkami. Mam nadzieję, że mogą mi Państwo coś podpowiedzieć. Chcę otworzyć działalność ...
Witam, planuję kupić samochód od człowieka (doktora), który był leasingobiorcą. Właśnie wykupił samochód i chce go sprzedać. Otrzymał ...
Ulga termomodernizacyjna dopiero od 2019 r.
Usługi dla biznesu potrzebują pracowników. Podwyżki planuje 50% firm
Podstawa opodatkowania w PIT-28 za 2020 r.: odliczenia i ulga na złe długi
Palio Office Park A w Gdańsku z pozwoleniem na użytkowanie
GUS: PKB w IV kw. 2020 spadł o 2,8% r/r
BIK: mniej pożyczek to "efekt stycznia"?
Niewypłacalność w styczniu 2021 ogłosiło 80% więcej firm niż rok temu