eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Genewa 2010: nowości Peugeot

Genewa 2010: nowości Peugeot

2010-02-22 12:39

Peugeot przygotowało szereg nowości na nadchodzące targi motoryzacyjne w Genewie. Pojazd koncepcyjny 5 BY PEUGEOT ma pomóc marce zaistnieć w segmencie dużych samochodów luksusowych. Model RCZ wyznacza nowe standardy w gamie samochodów "rekreacyjnych" firmy Peugeot. Peugeot SR1 prezentuje trendy stylistyczne, które będą obowiązywały w przyszłości we wszystkich modelach marki.

Przeczytaj także: Peugeot SR1

5 BY PEUGEOT Concept Car - nowy, luksusowy sedan


Pojazd koncepcyjny 5 BY PEUGEOT ma pomóc Marce zaistnieć w segmencie dużych samochodów luksusowych. Proste, eleganckie linie subtelnie połączone z zaawansowanymi technologicznie detalami tworzą wrażenie ponadczasowej, ekskluzywnej i nowoczesnej stylistyki. Wnętrze skrywa technologię HYbrid4, która łączy przyjemność jazdy z wyjątkową wydajnością: 147 kW (200 KM), napęd na cztery koła i emisja CO2 na poziomie 99 g/km (0 g w trybie elektrycznym).

Wyrazista stylistyka

Wymiary, proporcje i stylizacja pojazdu koncepcyjnego 5 BY PEUGEOT to odpowiedź Peugeot na radykalne zmiany zachodzące w segmencie dużych, luksusowych sedanów.

5 BY PEUGEOT to projekcja wizji firmy Peugeot oraz efekt wiedzy na temat segmentu dużych samochodów klasy „touring”. Pojazd ten zbudowano z zachowaniem zasad elegancji i precyzji, nie tracąc przy tym nic z osobowości i dynamiki, czyli sztandarowych cech marki Peugeot. Emocje, które wzbudza design nadwozia pojazdu, obiecują bardzo wiele co do wyjątkowości wnętrza, jego wygody oraz komfortu.

Nowoczesna, prestiżowa i ponadczasowa stylistyka

Tworząc stylistykę 5 BY PEUGEOT dążono do osiągnięcia idealnie zrównoważonego i opływowego kształtu nadwozia.

Wszystkie linie i kontury wyjątkowo płynnie rozciągają się od pokrywy silnika po klapę bagażnika. Płaszczyzny nadwozia są idealnie gładkie, a odstępy między nimi perfekcyjnie odmierzone i określone, co przekłada się na najwyższą jakość spasowania poszczególnych elementów. Ogólnie można odnieść wrażenie, że pojazd „wyciosano z pojedynczego skalnego bloku”.

W przedniej części nadwozia, uzupełnieniem kociego wyglądu są reflektory LED z podświetlonymi obwódkami, które idealnie wtapiają się w otaczające je elementy.

Reflektory ograniczają unikalny przedni grill, tak charakterystyczny dla pojazdów Marki, którego kształt i stylistykę – podobnie jak w modelu koncepcyjnym Peugeot SR1 – gruntownie zmodyfikowano. Element ten zdaje się teraz jakby zawieszony poza pojazdem. Naturalnie, w wytłoczonej przedniej części długiej, masywnej, aluminiowej maski znajdziemy nowe logo Lwa. Płynne linie bocznej części nadwozia podkreślają ukośne okna z aluminiowymi ramkami, klamki z tego samego materiału oraz profilowane 19-calowe kołpaki. Design tylnej części nadwozia zdradza siłę i moc drzemiące wewnątrz. Wzrok przykuwają tylne światła, których wypukły trzyczęściowy profil stanowi nawiązanie do niektórych historycznych modeli Marki i sprawia, iż w nocy pojazd swym oświetleniem wyróżnia się na drodze.

Obietnica nowych, niespotykanych doznań za kierownicą

Elegancja, precyzja i dynamika, które zdradza już sama stylistyka nadwozia, znajdują również swe odzwierciedlenie w parametrach technicznych pojazdu. 5 BY PEUGEOT wykorzystuje technologię HYbrid4 ,która od 2011 roku dostępna będzie w modelu 3008.

Z przodu zamontowano jednostkę wysokoprężną 2.0 HDi FAP o mocy 120 kW (163 KM), a z tyłu pracuje silnik elektryczny generujący 27 kW (37 KM) mocy. Dzięki temu łączna maksymalna moc pojazdu wynosi 147 kW (200 KM). Przy niski prędkościach samochód może się poruszać w trybie elektrycznym, posiada załączany napęd na wszystkie koła oraz może pochwalić się bardzo małym zapotrzebowaniem na paliwo oraz niskim poziomem emisji substancji szkodliwych (3,8 litra/100 km, emisja CO2 na poziomie 99 g/km lub 0 g/km w trybie elektrycznym).

5 BY PEUGEOT to kolejny dowód pro- ekologicznej strategii działania marki Peugeot. W zależności od zapotrzebowania na rynku, ta modułowa technologia może być łączona z innymi silnikami spalinowymi oraz stosowana w pojazdach o różnych typach nadwozia i odmiennych płytach podłogowych, co w przyszłości gwarantuje jeszcze więcej radości z jazdy.

 

1 2 3

następna

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Nissan w Genewie

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: