eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Genewa 2010: nowości Peugeot

Genewa 2010: nowości Peugeot

2010-02-22 12:39

Przeczytaj także: Peugeot SR1


Nowoczesne i ekskluzywne wnętrze „2+1”

Wnętrze pojazdu pomieści trzy osoby dzięki zastosowaniu tylnego fotela umieszczonego pośrodku, tuż za przednimi siedzeniami. Zajęcie miejsca z tyłu umożliwia konsola centralna, którą można przesunąć do przodu podczas wsiadania.

Szczególną atmosferę kabiny pasażerskiej tworzy połączenie kolorów i materiałów z wyraźnymi nawiązaniami do „minionej epoki motoryzacyjnej” oraz „najnowocześniejszej, technologii”. We wnętrzu zastosowano naturalne materiały, jak na przykład przetarta tapicerka skórzana czy drewno dekoracyjne, dające wrażenie przebywania w ciepłym i zmysłowym miejscu przepełnionym historią. Wszystko to płynnie łączy się z materiałami „high tech”, takimi jak nikiel i satynowy chrom.

W zoptymalizowanej konstrukcji panelu centralnego wyróżniają się poszczególne komponenty mechaniczne, takie jak kolumna kierownicza i niektóre przełączniki. Na tablicy przyrządów znajdują się natomiast zarówno wskaźniki analogowe, jak i cyfrowe, dzięki czemu informacje przekazywane kierowcy są niezwykle czytelne. Jednym z przykładów są wskazania chwilowego zużycia paliwa i całkowitego zasięgu wyświetlane na dwóch wskaźnikach ze szkła kryształowego umieszczonych bezpośrednio przed kierowcą.

Kolejną technologiczną innowacją jest ekskluzywny zegarek zaprojektowany we współpracy z firmą Bell&Ross. Po zdjęciu z konsoli środkowej zegarek można normalnie założyć na rękę. Należy również dodać, że gadżet ten – wykonany przez renomowanego producenta zegarków specjalnie dla osób uprawiających sporty ekstremalne – idealnie wpisuje się w stylistkę wnętrza Peugeot SR1. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii produkcyjnych, stalowa obudowa z frezowanymi wstawkami z aluminium mieści w sobie wyświetlacz 3D. Nowoczesny, funkcjonalny i elegancki zegarek monochromatyczny wyposażono w pasek z przetartej skóry, która idealnie odpowiada stylistyce foteli.

Technologie w służbie transportu

Koncepcyjny SR1 łączy w sobie różne style także w kwestii technologicznej. W samochodzie zastosowano bowiem technologię HYbrid4, która pojawi się w modelu Peugeot 3008 w 2011 roku. W SR1 zamontowano silnik 1,6-litra THP o mocy 160 kW (218 KM) umieszczony z przodu oraz tylny motor elektryczny rozwijający 70 kW (95 KM). W trybie elektrycznym, samochód staje się pojazdem typu ZEV (Zero Emission Vehicle – pojazd o zerowej emisji spalin), podczas gdy średnie spalanie paliwa wynosi zaledwie 4,9 litra/100 km przy emisji CO2 na poziomie 119 g/km.

Podczas pracy z wykorzystaniem obu źródeł napędu, SR1 wytwarza potencjalną moc maksymalną 230 kW (313 KM), a przy tym korzysta z napędu na 4 koła.

Technologia HYbrid4, która z czasem będzie dostępna w różnych modelach z gamy Peugeot, sprawia, że koncepcyjny SR1 stanowi doskonały przykład połączenia przyjemności z jazdy z ekologiczną wydajnością.

Dynamiczne możliwości samochodu potęguje zastosowanie sztywnej i lekkiej konstrukcji, składającej się z samonośnego nadwozia oraz rurowego podwozia, do którego zamocowano komponenty mechaniczne i zawieszenie.

Doskonałe właściwości jezdne, godne tak wyjątkowego projektu, uzyskano dzięki wykorzystaniu najlepszej dostępnej technologii. W przednim i tylnym zawieszeniu zastosowano na przykład podwójne wahacze poprzeczne ze stabilizatorami. O większą precyzję kierowania i znakomitą zwrotność we wszystkich warunkach dba natomiast układ 4 kół skrętnych. Kąt skrętu tylnych kół ustalany jest na podstawie prędkości jazdy i kontrolowany przez ogniwa tylnych wahaczy wyposażone w silniczki.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Nissan w Genewie

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: