eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoPorady motoryzacyjne › Nowe opony zimowe

Nowe opony zimowe

2013-09-12 09:09

Przeczytaj także: Jakie opony na lato 2014?


Z kolejną propozycją dla SUV-ów wystąpił też Bridgestone. Bridgestone LM-80 EVO ma trudne zadanie – występuje w roli następcy Bridgestone LM-80, która w poprzednim sezonie zimowym zdobyła trzykrotnie 1. miejsce w testach opon zimowych. W porównaniu do poprzednika Bridgestone LM-80 EVO ma na swojej powierzchni inny układ lamelek, które poprawiają osiągi na mokrej drodze. Po drugie wykonana jest z ekologicznego tworzywa z krzemionką, które razem ze zmienioną konstrukcją żebra centralnego i klocków barkowych polepsza prowadzenie i przyczepność opony.

fot. mat. prasowe

Nokian WR SUV 3

Opona dostępna jest w rozmiarach od 13 do 21 cali. Większość rozmiarów ma oznaczenie XL, co oznacza, że opony są przygotowane do znoszenia dużych obciążeń.


Opony na większe moce

W tym roku swoje nowości na zimę zaprezentowały także Toyo i Pirelli. Pierwszy z nich - Toyo Snowprox S943 występuje w rozmiarach od 15 do 16 cali. Opona znacznie różni się od swojego poprzednika – testy producenta wskazują, że ma o 37% większą trwałość, 19% lepsze opory toczenia, 4% lepsze hamowanie na śniegu, 9% lepszą przyczepność na mokrej drodze i 5% skuteczniejszą ochronę przed aquaplaningiem.

fot. mat. prasowe

Toyo Snowprox S943

Opona znacznie różni się od swojego poprzednika – testy producenta wskazują, że ma o 37% większą trwałość, 19% lepsze opory toczenia, 4% lepsze hamowanie na śniegu, 9% lepszą przyczepność na mokrej drodze i 5% skuteczniejszą ochronę przed aquaplaningiem.


Kolejna propozycja dla szybkich aut to Pirelli SottoZero Serie III, kolejna odsłona sławnej serii Sottozero. W porównaniu do poprzednich modeli z tej serii opona została wyposażona w kierunkowy bieżnik. Nie bez powodu właśnie ten kształt bieżnika jest najczęściej wykorzystywany przy budowie opon zimowych, w ten sposób poprawiono osiągi opony na typowo zimowych nawierzchniach. W modelu Pirelli Sottozero 3 zadbano też o lepszą sztywność, która jest niezbędna przy dynamicznym stylu jazdy, a szczególnie przy nagłym ruszaniu czy hamowaniu. Zastosowanie specjalnych lameli 3D powoduje, że boki opony nie odkształcają się, co daje lepszy kontakt z drogą. Nowoczesne rowki obwodowe szybko i skutecznie odprowadzają wodę. Testy opony we Włoszech, Austrii, Szwecji, Finlandii i Nowej Zelandii to gwarancja tego, że opona da sobie radę w trudnych warunkach zimowych. Opona dostępna jest w rozmiarach od 16 do 21 cali (również w opcji RunFlat).

fot. mat. prasowe

Pirelli SottoZero 3

W modelu Pirelli Sottozero 3 zadbano też o lepszą sztywność, która jest niezbędna przy dynamicznym stylu jazdy, a szczególnie przy nagłym ruszaniu czy hamowaniu.


Przeczytaj także: Najlepsze opony w trasę Najlepsze opony w trasę

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Nowe opony zimowe

    bertoable / 2013-09-13 14:52:54

    dzięki monitoringowi pojazdów od Flotis podliczamy sobie koszty i wtedy jesteśmy w stanie powiedzieć co i jak i podjąć rozsądna decyzję odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: