Nietuzinkowa Skoda Citigo 5d 1.0 MPI Elegance
2014-07-07 10:11
Skoda Citigo 5d 1.0 MPI Elegance © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo urzeka wyglądem
Na zewnątrz…Skoda Citigo to typowy przedstawiciel segmentu A. I tak, jak każde auto miejskie wygląda jak pomniejszony w odpowiedniej skali hatchback segmentu B lub C. W przypadku Citigo (ale także Mii i Up’a) krótki przód mieści trzycylindrowy, 75-konny silnik. Dalej jest zaskakująco pojemna kabina i kuper z największym w segmencie bagażnikiem. Auto ma też inny „plus dodatni”. Jest pięciodrzwiowe. Zazwyczaj drugie drzwi psują linię małego, miejskiego auta. Nie tym razem. Citigo 5d wygląda równie dobrze jak trzydrzwiowa siostra. Projektanci jednak nie do końca poradzili sobie z otwieraniem tylnej szyby. Zamiast tradycyjnej korbki i szyby chowającej się w drzwi jest zatrzask i zawiasy, pozwalające lekko ją uchylić. Teoretycznie, takie rozwiązanie wymusiła konstrukcja auta i jego kompaktowa wielkość. Poniekąd jest to racja, ale naszym zdaniem, lepsze szyby opadające 5 cm w dół niż lekko uchylane na zewnątrz. Psuje to aerodynamikę auta, gorzej wygląda, a w modelu bez klimatyzacji, jest równie skuteczna, co kadzidło dla umarłego.
fot. mat. prasowe
Skoda Citigo 5d 1.0 MPI Elegance - przód
… i w środku
Po otwarciu drzwi doznajemy szoku. Wnętrze małego z zewnątrz auta zadziwia pojemnością. Liczby mówią same za siebie. Od siedziska fotela do dachu jest prawie metr, a od siedziska kanapy – prawie 95 cm. To tyle co w autach segmentu C. Nie brakuje więc miejsca na głowy, nawet rosłym pasażerom. Oczywiście, czterech koszykarzy NBA do auta raczej się nie zmieści. O ile Skoda jest wysoka, o tyle rozstaw osi wymusza pewne ograniczenia. I jeżeli kierowca i pasażer z przednich foteli mają ponadstandardowy wzrost, będziemy musieli nauczyć się siadać po turecku. Nie jest to jednak wada auta. Ograniczenia nakłada jego wielkość. To tak jak ze Smartem. Tym Fortwo, czteroosobowej rodziny nie podwieziemy. No chyba że „na raty”.
fot. mat. prasowe
Skoda Citigo 5d 1.0 MPI Elegance - wnętrze
Fotele są bardzo wygodne. Zapewniają dobre trzymanie boczne. Są też świetnie wyprofilowane. Docenimy to, kiedy będziemy musieli w ciągu godziny czy dwóch kilka razy wysiąść z auta i znowu do niego wrócić.
Wyposażenie auta także z górnej półki. Elektryczne szyby, elektryczne lusterka, bardziej niż przyzwoite nagłośnienie, system nawigacji na specjalnym, demontowalnym panelu. Poza tym klimatyzacja, kontrola trakcji, ABS. Po prostu, pełny „wypas”.
fot. mat. prasowe
Skoda Citigo 5d 1.0 MPI Elegance - przednie fotele
Słowa uznania za materiały użyte do wykończenia wnętrza auta. Wprawdzie plastiki są twarde, za to i kolor i jakość zasługują na uznanie. Tak samo jak tapicerki. Dwukolorowe, z bardzo dobrych materiałów, gwarantują długie życie i brak kłopotów przy czyszczeniu. Jakość montażu, także ponad znany z aut miejskich standard…
fot. mat. prasowe
Skoda Citigo 5d 1.0 MPI Elegance - tył auta
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI
-
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG Edition - szansa na sukces?
-
Skoda Fabia Combi: jest lepiej niż było!
-
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4 - to kosztuje
-
Skoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Style Plus zdecydowanie za droga
-
Skoda Fabia 1.0 LPG - tanio, ale bardzo prosto
-
Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI 140 KM dla rodziny
-
Skodę Octavię skonfigurujesz na "milion" sposobów
-
Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor robi wrażenie
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)