2022-03-29 13:03
Elektryczne auto na abonament najtańsze na rynku © Robert Kneschke - Fotolia.com
Przeczytaj także: Samochód elektryczny nie pojedzie buspasem?
Po raz pierwszy elektryk jest najtańszym samochodem pod względem miesięcznej raty. To dla nas historyczne wydarzenie, bo nasza oferta obejmuje niemal cały rynek aut osobowych i dostawczych do 3,5 tony. Dzięki dopłatom do leasingu i wynajmu, dostępność samochodów elektrycznych znacząco wzrosła, a koszty ponoszone przez użytkowników są porównywalne, a w niektórych wypadkach nawet niższe od rat za zbliżone auto z tradycyjnym napędem. To przełom na rynku – ocenia Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.
Trend systematycznego zbliżania się cen pojazdów elektrycznych i konwencjonalnych obserwowany jest już od kilku lat. Nawet jednak dla nas jest dużym - bardzo jednak pozytywnym - zaskoczeniem, że już na początku 2022 roku tak wiele modeli elektrycznych jest w abonamencie tańszych od swoich konwencjonalnych odpowiedników – komentuje szef PSPA. - Doświadczenia innych europejskich rynków są jednoznaczne - czynnik ekonomiczny jest absolutnie kluczowy dla rozwoju elektromobilności – dodaje.
fot. mat. prasowe
Porównanie kosztów wynajmu zbliżonych modeli nowych aut
Do analizy przyjęto najtańszą dostępną wersją elektryka oraz najtańszą pod względem miesięcznego abonamentu wersję auta z silnikiem spalinowym, które posiada automatyczną skrzynię biegów
Uzyskaliśmy niższą miesięczną ratę pomimo faktu, że cena katalogowa aut zeroemisyjnych przyjętych do analizy była średnio o 44% większa od pojazdów z tradycyjnym napędem – podkreśla Knitter.
Abonament za samochód to wypadkowa wielu różnych czynników, takich, jak: cena katalogowa, rabat przy zakupie, tzw. wartość rezydualna, stopa procentowa oraz ewentualnie dopłata – wyjaśnia Knitter. – W obecnej sytuacji rynkowej dochodzą kolejne elementy, jak dostępność danego modelu czy częstotliwość zmian w cennikach wprowadzanych przez importera. W efekcie stawki abonamentu mogą się zmieniać z dnia na dzień, przez co auto wczoraj droższe jutro może być tańsze i odwrotnie. Nie zmienia to jednak faktu, że trend zrównywania się abonamentów na samochody z napędem elektrycznym i konwencjonalnym, zwłaszcza w segmencie pojazdów o niższej wartości, jest widoczny – podkreśla wiceprezes Carsmile.
Trend systematycznego zbliżania się cen pojazdów elektrycznych i konwencjonalnych obserwowany jest już od kilku lat. Nawet jednak dla nas jest dużym - bardzo jednak pozytywnym - zaskoczeniem, że już na początku 2022 roku tak wiele modeli elektrycznych aut na abonament jest tańszych od swoich konwencjonalnych odpowiedników. Stanowi to najlepsze potwierdzenie, że wprowadzenie dopłat do pojazdów było właściwą decyzją i z całą pewnością przełoży się na wzrost popularności zeroemisyjnego transportu. Bardzo ważne, że także w segmencie najtańszych pojazdów pojawia się coraz więcej modeli elektrycznych, które mogą konkurować cenowo ze swoimi odpowiednikami konwencjonalnymi.
Kolejnym argumentem przemawiającym za elektrykami są niższe koszty użytkowania, co szczególnie jest dziś odczuwalne, gdy ceny paliwa na konwencjonalnych stacjach biją kolejne rekordy. Rynek elektromobilności ma oczywiście przed sobą wiele wyzwań, rozwój infrastruktury tego najlepszym przykładem, jednakże doświadczenia innych europejskich rynków są jednoznaczne - czynnik ekonomiczny jest absolutnie kluczowy. W praktycznie wszystkich znanych przypadkach, na rynkach na których wprowadzono efektywne mechanizmy umożliwiające zbliżenie się cenowe pojazdów konwencjonalnych i elektrycznych, obserwowaliśmy dynamiczne wzrosty w rejestracjach BEV-ów.
oprac. : eGospodarka.pl
Samochody elektryczne w wynajmie długoterminowym. Który najtańszy?
Auto na abonament: zobacz na co się stać
3 warunki, które należy spełnić, aby samochody elektryczne stały się popularne
Polski samochód elektryczny okiem eksperta: Izera będzie miała pod górę
Ruszają dopłaty do aut elektrycznych. Ile i na co dostaniemy pieniędzy?
6 mitów nt. samochodów elektrycznych. Ile w nich prawdy?
Samochód elektryczny z dopłatą już wkrótce. Na ile starczy pieniędzy?
Auta elektryczne: dopłaty już są, ale spieszyć się nie trzeba
Małe firmy nie mogą sobie pozwolić na elektromobilność
Witam, jako osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą podpisałam kilka miesięcy temu umowę najmu samochodu dostawczego ...
Witam, nasz klient planuje wynająć auto osobowe, wykorzystywane będzie w celach mieszanych (nie będzie prowadzona kilometrówka, nie będzię ...
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Kredyt hipoteczny - czy warto przejść na stałe oprocentowanie?
7 najciekawszych aranżacji najmu instytucjonalnego
Czy smartwatche i smartbandy są bezpieczne?
Najem mieszkania na krótki okres=mniejsza ochrona lokatorów
Polacy źle oceniają działania rządu na rynku pracy
Uchodźcy z Ukrainy a polska gospodarka
Falstart "Mieszkania bez wkładu własnego"