-
Renault Twizy - 7 dni w pralce na kółkach
... zadania przetestowania tego elektrycznego malucha. Dzień 1. Odbiór Twizy planowałem od kilku dni. Z punktu odbioru w Warszawie do mojego miejsca zamieszkania jest około 60 km w ... zawsze strzegą ich szlabany. Jako, że na co dzień nie przyjeżdżam do pracy samochodem, nie posiadam przepustki, więc trzeba było wykorzystać walory samochodu. Twizy ...
-
Europejski Urząd ds. Pracy a kierowcy
... . Wyliczenia KE wskazują ponadto na 1,7 miliona osób, które codziennie dojeżdżają do pracy poza granicami kraju, który zamieszkują. Z najnowszego raportu GUS wynika, że ... , obowiązujących we wszystkich krajach, w których kierowca spędził więcej niż trzy dni. Może to doprowadzić do zmiany modelu biznesowego, czyli ograniczania przewozów wyłącznie ...
-
Elektromobilność w Polsce, nowe inwestycje i miejsca pracy
... zagraniczne firmy zainwestowały w Polsce ponad 3,7 mld euro, z czego ponad 1,4 mld euro stanowiły wydatki na projekty e-mobility. To setki nowych miejsc pracy i jeszcze większe możliwości dla polskich inżynierów. Z raportu „Wskaźnik e-mobility 2022. Inwestycje. Trendy. Zatrudnienie. Eksport”, przeprowadzonego przez Bergman Engineering przy wsparciu ...
-
Volkswagen Crafter 2.0TDI 140KM - szyty na miarę
... – ale czy na pewno? Pomożecie? Zachęcam do odbycia dnia pracy z Crafterem przy kilku słowach mojego komentarza. Nieczęsto testujemy dostawczaki z prawdziwego zdarzenia, ... - dostajesz Craftera na testy - z szelmowskim uśmiechem przyjąłem tę informację myśląc o ogromie pracy, jaką mam do wykonania na jesieni. Zdążyłem umówić dwie przeprowadzki ...
-
Volkswagen Golf GTI bliski ideału
... kultowego z kultowych hot hatchy szykuje się do... 40 urodzin. My, ostatnie dni spędziliśmy za kierownicą siódmej generacji superklasyka... Jak ten czas leci. Golf ... Golfa GTI wyposażono w adaptacyjne zawieszenie DCC, dające możliwość wyboru pomiędzy trzema trybami pracy: Comfort, Normal i Sport. Wrażenia z jazdy Nie bardzo pamiętam, jak jeździło ...
-
Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 KM – to jednak nie Aston
... nie boi się krawężników (w razie czego system czujników parkowania i kamera cofania). Jeśli komuś jednak to nie wystarcza, Ford przygotował 3 tryby pracy amortyzatorów i zawieszenia (od komfortowego przez normalny do sportowego). Zmieniają one jego twardość, a różnice są wyczuwalne . Niestety Ford ma też problem ...
-
Honda Civic Tourer debiutuje w Polsce
... japońskiego kombi zostało oparte na systemie adaptacyjnych amortyzatorów. Pozwala on na dostosowanie pracy amortyzatorów do warunków jazdy, co oczywiście pozytywnie wpływa na komfort ... podróżowania. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jego pracy: standardowy, komfortowy lub dynamiczny. To tak naprawdę kluczowa zmiana w porównaniu do hatchbacka ...
-
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive to rozsądny wybór
... . Silnik wysokoprężny i 6-biegowa przekładnia to natomiast bardzo, ale to bardzo zgrany duet. Zacznijmy od tego pierwszego. Wyróżnia się wysoką kulturą pracy w każdym zakresie obrotów. Warto dodać, że sprawnie rozpędza samochód już od "dołu". Skrzynia została natomiast świetnie zestopniowana, dlatego dopasowanie biegu ...
-
Ile możemy stracić na pakiecie mobilności?
... , Francja, kraje Beneluksu, Włochy, Szwajcaria i Austria, osiąga poziom 520 tysięcy miejsc pracy. Około 310 tysięcy truckerów potrzebnych jest do obsługi operacji transportu transgranicznego. ... OCRK, największym wyzwaniem dla polskich przewoźników jest właśnie brak rąk do pracy. W 2018 roku na ten problem wskazało blisko 20 proc. pracodawców, a w 2019 ...
-
Skoda Octavia II Combi 1.8 TSI DSG Elegance
... testowanej Octavii znalazł się silnik 1,8 TSI o mocy 160 KM współpracujący z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową. Ten duet wyróżnia się bardzo dobrą kulturą pracy w każdym zakresie obrotów. Niewątpliwą zaletą są również osiągi. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po 7,9 sekundy! Również prędkość maksymalna ...
-
Fiat Panda 1.3 Multijet Easy vs Volkswagen Up! 1.0 High Up!
... napędowa wystarczy, aby ten „maluch” osiągnął setkę w 13,2 sekundy. Wynik w zupełności wystarczający. Motor ten współpracuje z 5-biegową przekładnią manualną, do której pracy nie mam żadnych zastrzeżeń. Niewielkie auto z niewielkim silnikiem musi niewiele palić – i właśnie tak jest w rzeczywistości. W naszym teście średnie spalanie wyniosło ...
-
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
... czas i dużo podróżować. Silniki, zawieszenie, oraz cała masa elektronicznego wsparcia świetnie sprawdza się zarówno wtedy, gdy leniwie toczymy się do pracy, jak i gdy wybieramy się na weekend w oddalony, zapomniany przez wszystkich zakątek, gdzie na noc wyłącza się latarnie i zwija się asfalt ...
-
Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi vs Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar vs SsangYong Actyon Sports 2.0 D Sapphire AT FL
... tapicerka. Pamiętajmy jednak, że z zamysłu jest to samochód przeznaczony do pracy, a w tego typu pojazdach estetyka wnętrza schodzi na dalszy plan ustępując miejsca ... z „cywilizowanymi” samochodami ma najwięcej wspólnego. Jeżeli szukamy typowego samochodu do ciężkiej pracy, bez wygórowanych oczekiwań komfortu warto wziąć Mitsubishi. Ford natomiast ...
-
Kia Venga 1,4 DOHC
... tradycyjnych „makpersonach”oraz belce skrętnej i? I… sprawdza się. Jakość amortyzacji jest także lepiej niż dobra. Do wnętrza auta nie dochodzą odgłosy pracy „amorów” i sprężyn. Auto wybiera nierówności spokojnie i bez narowów. Nawet „potirowe” koleiny nie są go w stanie wytracić z zadanego toru jazdy W zakręty ...
-
Skoda Citigo 5d 1,0 MPI 75 KM A/T Elegance
... wady konstrukcyjne. Otóż, do testu zażyczyliśmy sobie auto z automatyczną skrzynią ASG. A ASG, nie znaczy niestety DSG. Ani S-Tronic, choć zasada pracy skrzyni jest podobna do tej znanej choćby z Audi R8. Otóż skrzynia jest bardzo wolna. I to do bólu. Wbijamy gaz w podłogę ...
-
Mazda 6 4d 2,0 Skyactiv-G AT SkyENERGY
... kierownicą, a wszelkie dziury i nierówności przejeżdża (właściwie, przepływa) bez szarpnięć czy nieprzyjemnego kołysania. Do uszu kierowcy nie dobiegają absolutnie żadne odgłosy pracy sprężyn i amortyzatorów. Okiem przedsiębiorcy Mazda 6 w zależności od poziomu wyposażenia, nadwozia czy silnika kosztuje od 88 700 do 134 700 złotych ...
-
Mitsubishi Outlander 2.2 DiD Intense Plus vs Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive Navi
... widoczność z Outlandera w każdym kierunku, która w połączeniu z kamerą znacznie ułatwia parkowanie. Nie posądzajcie mnie o seksizm, czy inne tego typu uprzedzenia, niedaleko pracy mam luksusowy salon fryzjerski, pod którym codziennie widzę panie (w SUVach lub Mini Cooperach) zmagające się z parkowaniem, więc wiem co mówię ...
-
Opel Adam Glam 1,4 Ecotec
... skonsumowało średnio 5,2 litra etyliny na każde 100 km. W mieście, spalanie wyniosło około 6,3 litra a na trasie – niewiele ponad 4. Na szczęście, odgłosy pracy silnika i zawieszenia nie są nadmiernie uciążliwe dla kierowcy i pasażera(ów). W optymalnym wykorzystaniu mocy silnika pomaga bardzo sprawnie działająca 5-biegowa skrzynia ...
-
Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique
... imponująco neutralny zachowuje się w zakrętach. Nawet w koleinach nie zmienia spontanicznie toru jazdy. Do uszu kierowcy nie dochodzą w zasadzie żadne odgłosy pracy amortyzatorów. I choć to brzmi prawie jak bajka, w aucie segmentu B jedzie się tak dobrze, jak w sporo większym i droższym kompakcie. Okiem przedsiębiorcy ...
-
Kia Picanto 1.2 MPI XL
... sympatycznie. Całkiem żwawo się porusza. Przez kilka dni służyła nam, jako pojazd transportujący nasze, niezbyt dobudzone jeszcze ciała do pracy. I obok kawy, był to ... wnętrza Picanto nawet w czasie jazdy po wyjątkowo nierównym podłożu nie dochodzą odgłosy pracy amortyzatorów i sprężyn. Mała Kia wybiera nierówności spokojnie i bez narowów. W zakręty ...
-
Ford Fiesta ST
... sekundy. Silnik został połączony z 6-biegową skrzynią. Trzeba przyznać, że skrzynia bardzo pomaga w maksymalnym wykorzystaniu każdego konia mechanicznego. Skok i charakterystyka pracy lewarka zostały idealnie dopasowane do charakteru samochodu. Jedzie się! Fiesta zaimponowała mi elastycznością. Sporym plusem jest śladowa „turbodziura”, która tak ...
-
Kia Cee`d 1.6 GDI XL
... waha się natomiast w okolicach 6 litrów, także da się żyć. Zawieszenie Cee’da spisuje się znakomicie. Auto skutecznie odgradza pasażerów od pracy mechanizmów odpowiadających za niwelowanie dyskomfortu podróżowania po nierównościach. Do wnętrza nie dochodzi ani stukanie, ani trzeszczenie, po prostu nic. O to ...
-
Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic
... 212 km/h. Wynik, jak dla auta, nomen omen rodzinnego, zacny. Napęd na przednie koła przenosiła manualna, 6-przełożeniowa skrzynia. Do jej pracy trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia. Biegi wchodzą lekko i omalże intuicyjnie. Auto, jest już w tzw. standardzie doskonale wyposażone. Kierowca ma do dyspozycji ...
-
Mercedes Sprinter 116 CDI
... egzemplarze zjechały z taśm produkcyjnych, przeszedł dwie zmiany modelowe i trzy liftingi. Kilka dni temu nasza redakcja zmierzyła się w teście ze Sprinterem II generacji, po ... których wnętrze zmontowano w ogóle nie kojarzą się z autem nomen omen do ciężkiej pracy. Siedzenia pasażerów, i to zarówno tych z przodu jak i z części środkowej, są bardzo ...
-
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI
... tylko, że w testowanym egzemplarzu zabrakło funkcji podgrzewania, która w coraz chłodniejsze dni byłaby bardzo przyjemnym dodatkiem. Na tylnej kanapie miejsca jest pod ... z przyjemnym kliknięciem. Samochód został wyposażony w system FLEX STEER z trzema trybami pracy wybieranymi za pomocą przycisku na kole kierownicy. Z opcji „Normal” korzysta się… ...
-
Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line
... i nie zachowuje się nerwowo nawet podczas pokonywania poprzecznych nierówności. Testowany Passat został wyposażony w system pozwalający na wybór jednego z trzech trybów pracy zawieszenia: Comfort, Normal i Sport. Pierwszy sprawdza się przede wszystkim w mieście, czyli tam, gdzie najwięcej „przeszkód”. Normal najlepiej aktywować na autostradach ...
-
SsangYong Rexton D20DTR 4WD AT - zaskakująco dobre auto
... wystarczy. Technologia Testowy Rexton miał permanentny napęd na 4 koła. Moc dwulitrowego turbodiesla z wtryskiem CR przenosiła automatyczna, 5-przekładniowa skrzynia biegów. Do pracy zespołu przeniesienia napędu nie mamy żadnych zastrzeżeń. Podobnie zresztą, jak do silnika. Z dwóch litrów udało się Koreańczykom, bez wysilania auta ...
-
BMW 325d - nowoczesność w klasycznej formie
... z dynamiki została więc odrobiona, a ja oceniam ją bardzo wysoko. Przypomnijmy jednak, że pod maską siedzi tylko 2-litrowy diesel, a więc kultura pracy powinna znacznie odstawać od jednostek sześciocylindrowych. I tak niestety jest w rzeczywistości. Silnik klekocze jak większość ropniaków, a przed rozgrzaniem potrafi nieco dać ...
-
Volkswagen Caravelle imponuje zwrotnością
... one decydują o ocenie samochodu. Zresztą, ja uwielbiam takie auta, stąd zmiana pracy nie stanowi dla mnie stresu. Siedzę wysoko i praktycznie wszystko widzę, między ... trzeba szybko oddać. Moja „praca” jako kierowcy trwała bowiem ledwie dwa dni, potem z marzeń o pokonywaniu kolejnych kilometrów wytrąciła mnie rzeczywistość. Ale patrząc chłodnym ...
-
Seat Leon 1.6 TDI DSG Style dla oszczędnych
... przyszedł czas na kolejną generację Leona. Wystarczy spędzić z tym autem kilka dni, by dojść do wniosku, że właśnie ono przypomni siostrzanym markom, gdzie ... . Tłumienie nierówności, nawet tych poprzecznych nie budzi zastrzeżeń, podobnie jak głośność pracy zawieszenia. Przydałoby się tylko lepsze wyciszenie komory silnika – zbyt wyraźnie słychać ...
-
Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active idealny dla rodziny
... tyle dobry, by móc bez problemu zintegrować się z autem i wykorzystać jego możliwości. Z kolei mocny silnik Diesla wyróżnia się wysoką kulturą pracy. Nawet „na zimno” pracuje cicho i nie przeszkadza podróżnym. Zaletą tej jednostki jest również pełna gotowość w naprawdę dużym zakresie obrotów. Dzięki ...
-
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD - klasyka gatunku
... Hondy CR-V były właśnie kompaktowe hatchbacki. W kwestii ergonomii, Honda dość wysoko postawiła poprzeczkę swoim konstruktorom. I to widać. Dzięki temu miejsce pracy kierowcy jest wyjątkowo przyjemne. W CR-V III generacji, nieco rozczarowywała średnia jakość plastików. Tym razem Japończycy nie powtórzyli błędu. Elementy, którymi ...
-
Kia Carens 1.6 GDI L - ciekawa propozycja dla biznesu
... najnowsze rozwiązanie, ale w Carensie sprawdza się lepiej niż dobrze. Jakość amortyzacji jest naprawdę dobra. Do wnętrza auta nie dochodzą odgłosy pracy „amorów” i sprężyn. Auto nie dobija na dołkach. Gdyby jeszcze układ kierowniczy był twardszy, byłaby perfekcja. A tak, jest tylko bardzo dobrze ...
-
Zwinna Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyENERGY
... , trudno nie zauważyć pięknych przetłoczeń, dzięki którym jego sylwetka wydaje się być wyjątkowo płynna. W razie stłuczki blacharze będą mieli trochę pracy… Najbardziej imponuje jednak tylna część karoserii. Mocno pochylona szyba, lampy w typowo japońskim stylu, delikatny spojler na dachu, obły zderzak i dwie ...
-
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Comfort dla spokojnych
... jesteś pędzącym przedstawicielem handlowym lub rodzicem martwiącym się jak przewieźć wózek i trójkę pociech, serdecznie zapraszam do lektury. Hyundai włożył sporo pracy, by wyjść z własnego cienia i sprawić by nowe modele były bardziej atrakcyjne niż kiedyś. Ok, przyznaję się – i30 nie jest najładniejszym ...