-
5 powodów, dla których nie należy bać telematyki w ubezpieczeniach
... komunikacyjne oparte o styl jazdy. W innych częściach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych, tego typu programy są na tyle rozwinięte, iż stanowią swoisty program lojalnościowy dla kierowców, a punkty otrzymywane za przepisową jazdę, mogą wymieniać na cenne nagrody.kierowców.
-
Diesel kończy karierę?
... stare, ponad 10-letnie auta i to niestety w większości z silnikami wysokoprężnymi – mówi Prezes LeasePlanu – dziś to węzeł gordyjski. Miejmy nadzieję, że rządowy program elektromobilności, wsparty zaleceniami Komisji Europejskiej, będzie mieć realny wpływ na polską motoryzację – konstatuje Sławomir Wontrucki.
-
PZWLP: CFM w 2017 r.
... na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej pierwszych w Polsce, pełnowymiarowych i rozbudowanych programowo flotowych studiów podyplomowych „Zarządzanie flotą samochodową i mobilnością”. Program studiów kładzie nacisk na praktyczną, faktycznie potrzebną na rynku flotowym wiedzę i był współtworzony przez ekspertów PZWLP i SKFS (Stowarzyszenie ...
-
Wynajem długoterminowy aut dostawczych
... , PR Manager FCA Poland. – Jeszcze w 2017 roku nie posiadaliśmy własnej usługi wynajmu samochodów dostawczych. Dopiero od lutego 2018 roku rozpoczęliśmy program abonamentowy dla marki Fiat Pro. Dotyczy ona modeli Fiorino, Doblo, Talento, Ducato. Parametry oferty abonamentowej LCV: udział własny: 0%, 5% i 10%; limit ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-VI 2018
... auto przypada niemal sześć z rynku wtórnego. I choć ogólny klimat, na który składa się m.in. rekordowo niskie bezrobocie, podwyżki wynagrodzeń czy program 500+, powinien przełożyć się na zwiększone zakupy nowych czterech kółek, to jednak bez ingerencji rządu będzie to trudne. Dobrym krokiem ...
-
Dlaczego wciąż kupujemy samochody używane?
... tylko nabywców instytucjonalnych). - Liczymy, że ogólna sytuacja społeczno-gospodarcza w Polsce, na którą składa się m.in. rekordowo niskie bezrobocie, podwyżki wynagrodzeń czy program 500+, powinna przełożyć się na zwiększone zakupy nowych czterech kółek przez klientów indywidualnych. Jednak bez ingerencji władz uzyskanie takiego wyniku ...
-
Elektromobilność musi się opłacać
... przysługiwałoby prawo do odliczenia 100% VAT, tak jak jest to obecnie stosowane w przypadku samochodów ciężarowych. Kolejny obszar, który mógłby dopełnić program wsparcia rozwoju elektromobilności to skierowanie przez rząd i bank centralny oferty wsparcia (np. celowej niskooprocentowanych linii kredytowych) adresowanej do instytucji finansowych ...
-
Skąd pochodzą części samochodowe?
Doświadczenie pokazuje, że w przypadku wielu kierowców i to nawet tych, którzy za kółkiem spędzają codziennie parę ładnych godzin, wiedza o pojeździe ogranicza się do świadomości w zakresie konieczności wlewania paliwa, zmiany filtrów i doboru właściwych opon. Marka Bosch kojarzy im się ze sprzętem AGD, Delphi z językiem programowania, a WP to ...
-
Elektromobilność potrzebuje wsparcia. Jak to zrobić?
... ta ulega jednak dynamicznej zmianie. W lipcu br. podpisano umowę na zakup 130 elektrycznych autobusów w Warszawie, a Narodowe Centrum Badań i Rozwoju prowadzi program E-bus, w którym udział zadeklarowały 62 samorządy, planujące zakup prawie 800 autobusów elektrycznych do 2020 r. i aż 1500 do 2023 r. Elektromobilność na ...
-
Auta elektryczne: rejestracje wzrosły o 65%, ale od 1 mln szt dzieli nas przepaść
... wyraża nadzieję, że to wstęp do dalszego rozszerzenia zakresu wsparcia. Kluczowe znaczenie dla rozwoju rynku będzie miał przede wszystkim zapowiedziany program skierowany do przedsiębiorców nabywających osobowe samochody elektryczne. W stosunku do programu „Zielony samochód” konieczne jest ponadto podniesienie wysokości dopłat oraz podwyższenie ...
-
Auta elektryczne: elektromobilność ma za sobą bezprecedensowy miesiąc
... okresu 2019 r. oznacza to zmianę o 172% r/r. „Lipiec był - obiektywnie oceniając - miesiącem bez precedensu w historii polskiej elektromobilności. Po pierwsze, wdrożono program dopłat - pilotażowy i wymagający korekt, lecz sam fakt jego uruchomienia jest dla branży niezwykle istotny. Po drugie - Tesla udostępniła konfigurator swoich ...
-
Polisy OC i AC w 2021 i prognozy na 2022 rok
... komunikacyjnych oznacza to przede wszystkim wzrost popularności coraz częściej oferowanych przez zakłady ubezpieczeń aplikacji do samodzielnej likwidacji szkód. Taki program służy do zdalnego informowania ubezpieczyciela o szkodzie i pozwala na szybkie wnioskowanie o wypłatę po wypełnieniu prostego formularza. Wyższa płaca minimalna podniesie ...
-
Elektromobilność: coraz więcej stacji ładowania
... podwyższania mocy istniejących punktów oraz zwiększania liczby ładowarek w już zajętych lokalizacjach. Rozbudowę sieci z pewnością zdynamizuje również uruchomiony przez NFOŚiGW program wsparcia infrastruktury ładowania. Pierwsze efekty wdrożenia systemu wsparcia, przekładające się na wzrost liczby uruchamianych punktów, mogą być widoczne w II ...
-
Elektryczne auto na abonament najtańsze na rynku!
Po raz pierwszy w historii elektryczne auto na abonament okazało się najtańszą propozycją na rynku – wynika z analizy dokonanej przez serwis Carsmile. Eksperci nie kryją zaskoczenia i mówią o przełomie na rynku elektromobilności, dla którego nie bez znaczenia są dopłaty przewidziane w ramach programu „Mój elektryk”. Z tego tekstu dowiesz się m.in ...
-
Flota samochodowa w firmach: jakie perspektywy?
... już co trzecia firma, a 54% planuje uzupełnienie o nie swoich flot w perspektywie 3 lat. Istotny wpływ na przyspieszenie elektryfikacji floty samochodowej ma program „Mój Elektryk”. Osoby prywatne oraz firmy mogą na szeroką skalę korzystać z dotacji na pozyskanie samochodów elektrycznych, także korzystając z usług wynajmu ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I poł. 2022 r. Padł kolejny rekord
... małą część, to jednak ich ilość zaczęła w ostatnim czasie wyraźnie rosnąć. Przede wszystkim odpowiada za to uruchomiony jesienią zeszłego roku program publicznych dopłat do aut elektrycznych „Mój Elektryk” w wynajmie i leasingu. Po nieco ponad pół roku zaczynamy widzieć jego pierwsze efekty. Jesteśmy ...
-
Ubezpieczenia OC i AC. Jaki był 2022 i co przyniesie 2023 rok?
... zależy m.in. od historii jazdy i liczby szkód na koncie kierowcy, jego wieku, miejsca zamieszkania czy marki i modelu samochodu. Rozwój elektromobilności Program dopłat „Mój Elektryk” sprawia, że na krajowych drogach pojawia się coraz więcej samochodów na prąd. Do końca października 2022 r. jeździło ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w III kw. 2022 r.
... programu dopłat „Mój Elektryk” dostępnemu w wynajmie długoterminowym, wysokość rat za samochody elektryczne zbliża się już do poziomu porównywalnych aut spalinowych. Program publicznych dopłat do samochodów elektrycznych „Mój Elektryk”, dostępny także w wynajmie długoterminowym, odniósł zdaniem ekspertów PZWLP rynkowy sukces i w dużym stopniu ...
-
Jak wygląda recykling akumulatorów z aut elektrycznych?
... do 2030 r. planuje, by 80 proc. materiałów użytych do budowy akumulatora pochodziło z recyklingu. Oprócz tego, w zakładzie we Flins prowadzi zaawansowany program naprawy akumulatorów i wydłużania życia samochodów. W zakresie usług zakładu – który jest pierwszą europejską fabryką o obiegu zamkniętym i do 2030 r. ma uzyskać nawet ...
-
67 127 osobowych samochodów elektrycznych na koniec marca 2023
... . Obecnie ani jedna, ogólnodostępna stacja w Polsce nie jest przystosowana do obsługi takich pojazdów – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA. Program „Mój Elektryk” został oceniony bardzo dobrze przez zdecydowaną większość osób i firm zainteresowanych rozwojem zeroemisyjności. Z całą pewnością dofinasowanie kupna samochodów osobowych ...
-
Licznik Elektromobilności. Zbyt mało elektrycznych ciężarówek na drogach
... wyzwania są dopiero przed nami. Nowy rząd będzie miał wielkie pole do popisu, bo nie tylko będzie musiał być kontynuowany program „Mój elektryk”, ale konieczne będzie poszerzenie go i objęcie dotacjami również pojazdów ciężarowych. Najwyższy czas, aby także podnieść limit ceny pojazdów ...
-
Bezpieczny transport: nowa dyrektywa o ITS przyjęta
... utrzymała ramowy charakter dyrektywy o ITS z 2010 r. oraz stosowanie różnych interwencji technicznych na podstawie aktów wykonawczych i delegowanych. Nowa dyrektywa uwzględnia również program wdrażania rozłożony na minimum pięć kolejnych lat i określający dokładny zasięg geograficzny sieci drogowej, w odniesieniu do której dane nadające się do ...
-
Licznik Elektromobilności: ponad 100 tys. osobowych BEV i PHEV
... programu, ale biorąc pod uwagę obserwowany ostatnio spadek dynamiki rejestracji nowych pojazdów elektrycznych - nie tylko zresztą w Polsce- z całą pewnością ten program może zrewolucjonizować pierwsze rejestracje. O ile w przypadku nowych samochodów jedyne zastrzeżenia budziła zbyt niska wartość pojazdu objętego dopłatą wynosząca 225 tys ...