2021-03-10 09:54
Przeczytaj także: 18 875 samochodów elektrycznych na koniec 2020 roku
fot. mat. prasowe
Rodzaje samochodów w UE i UK w podziale na segmenty rynku, lata 2018-2030 (w mln sztuk)
Sześć na dziesięć sprzedawanych w Europie samochodów przeznaczonych jest do użytku służbowego.
Rozpoczęcie elektryfikacji w sektorze motoryzacyjnym od floty firmowej pozwoli szybciej ograniczać emisję szkodliwych substancji do atmosfery aniżeli dzieje się to w przypadku indywidualnych aut. Co więcej, działania w segmencie samochodów flotowych – które często pokonują określone, regularne i możliwe do przewidzenia bądź usystematyzowania trasy, mają stałe punkty docelowe i przystanki - pozwolą w pierwszym etapie łatwiej zarządzać niezbędną dla rozwoju tego rynku infrastrukturą punktów ładowania. Dodatkową zaletą takiego działania będzie możliwość wykorzystania wiedzy nabytej podczas tej transformacji i rozwiązań, które jej będą towarzyszyć, do szybszego rozwoju rynku wtórnego samochodów elektrycznych, a także popularyzacji samochodów elektrycznych na użytek indywidualny – mówi Michał Lesiuk, Partner EY, Lider Sektora Produkcja Przemysłowa i Mobilność.
fot. mat. prasowe
Rodzaje samochodów w UE i UK w podziale na segmenty rynku, lata 2018-2030 (w mln sztuk)
Sześć na dziesięć sprzedawanych w Europie samochodów przeznaczonych jest do użytku służbowego.
Potrzebna będzie infrastruktura z optymalnie rozmieszczonymi i dostosowanymi do możliwości energetycznych punktami ładowania. Będzie to szczególnie istotne na obszarach wiejskich, gdzie odległości między stacjami ładowania będą znacznie większe. Szczegółowe modelowanie zachowań kierowców i lokalizacji punktów ładowania pomoże zidentyfikować obszary, w których mogą wystąpić wąskie gardła. Konieczne będzie stworzenie zarówno infrastruktury wolnego, jak i szybkiego ładowania. Wprawdzie zdecydowana większość ładowań odbywa się w domu lub w pracy, ale szybkie ładowarki będą musiały być publicznie dostępne w miastach i poza nimi – dodaje Michał Lesiuk.
Projekty i plany dotyczące dekarbonizacji prowadzone są na różnych szczeblach. Zobowiązanie, by do 2030 roku zrezygnować w Europie z aut spalinowych niektóre kraje podejmują jeszcze bardziej odważnie i jak na przykład Norwegia – zamierzają wprowadzić ograniczenia nawet wcześniej. Wciąż wyzwaniem jest jednak wysoki koszt samochodów z napędem elektrycznym. Dlatego właśnie poszczególne kraje stosują zachęty, wspierające sprzedaż tego typu pojazdów. Na znaczne finansowe wsparcie mogą liczyć m.in. Francuzi, Włosi, Szwedzi, Portugalczycy czy Holendrzy. W Polsce w ubiegłym roku pilotażowo prowadzono programy Zielony Samochód, Koliber i e-Van, które realizowane były przez Narodowy Fundusz Środowiska i Gospodarki Wodnej i skierowane zarówno do osób fizycznych, jak i firm. Zakładały one jednak górny, stosunkowo niski limit ceny auta, który znacznie ograniczał możliwości zakupu. Nie znamy jeszcze planów na 2021 rok, ale z pewnością jest tu jeszcze przestrzeń do zbudowania atrakcyjnego ekosystemu zachęt do zakupów samochodów elektrycznych w naszym kraju – nie tylko dla osób indywidualnych, ale i dla firm – dodaje Michał Lesiuk.
oprac. : eGospodarka.pl
Auta elektryczne: ponad 400 stacji szybkiego ładowania
3 warunki, które należy spełnić, aby samochody elektryczne stały się popularne
Auta elektryczne: elektromobilność ma za sobą bezprecedensowy miesiąc
Auta elektryczne: rejestracje wzrosły o 65%, ale od 1 mln szt dzieli nas przepaść
Auta elektryczne: rejestracje urosły o 45% rdr.
Co czeka elektromobilność w Polsce? Są najnowsze prognozy
Samochody elektryczne: do 10 tys. sztuk jeszcze nam brakuje
462 auta elektryczne w styczniu. Elektromobilność czeka na dopłaty
Auta elektryczne w oczekiwaniu na dopłaty
Chciałbym otworzyć działalność handlowo usługową zajmującą się sprzedażą aut, wynajmem oraz transportem. I tutaj mam pytanie, chcąc ...
Witam, noszę się z zamiarem założenia firmy polegającej na auto handlu i tutaj mam na tą chwilę trzy wątpliwości, ale pewnie będzie ich ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Jak określić podatek u źródła od urządzeń przemysłowych
Budowa domu: ile kosztuje, co nas może zaskoczyć?
Różnice pokoleniowe: dzielą nas zmiany klimatyczne i media społecznościowe?
Wynagrodzenia 2020 a znajomość języków obcych
Mój Prąd 3.0. Wnioski od 1 lipca 2021
Kryzys zdrowotny napędza nowe technologie. Co się dzieje?
Kim są solopreneurs?