-
Wynajem długoterminowy samochodów: plusy i minusy według MŚP
... . Co trzeci ankietowany przyznaje jednak, że zniechęcający jest fakt nieposiadania auta na własność. Usługa wynajmu długoterminowego samochodów zyskuje bardzo szybko na znaczeniu wśród mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Jak pokazują wyniki badania Instytutu Keralla Research, aż 78,7 proc. MŚP deklaruje znajomość wynajmu długoterminowego ...
-
Leasing samochodów z usługą Full Service Leasing
... Car Fleet Management kierowała swoją ofertę do korporacji oraz dużych i średnich przedsiębiorstw. Zaletą jest między innymi otrzymywanie jednej zbiorczej faktury VAT za ... jednej kwestii, na którą nie wszyscy zwracają uwagę. Coraz bardziej nasycony rynek samochodów używanych, a z taką sytuacją powoli mamy do czynienia, to kolejny ważny element z ...
-
Sektor MSP docenił leasing samochodów?
Już niemal 20 procent przedstawicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje korzystanie z wynajmu długoterminowego samochodów, a trzy czwarte ma świadomość, że z takiej usługi można korzystać - wynika z badania zleconego przez Carefleet S.A. Przedsiębiorcy doceniają outsourcing flot przede wszystkim ...
-
Polscy kierowcy największymi entuzjastami samochodów w Europie
... na zakup auta o wartości 25 tys. euro musiałby wydać około 25 średnich miesięcznych pensji, podczas gdy Włoch 10, a Niemiec 8. Nasi ... kolejne 18 proc. w 2017 w roku, osiągając poziom 480 tysięcy samochodów. Polska odpowiada za 2 proc. rynku samochodów w Unii Europejskiej (UE-27). Informacje o badaniu Badania L’Observatorie Cetelem przeprowadzono ...
Tematy: kupno samochodu, zachowania konsumentów -
Obowiązkowe stacje ładowania samochodów elektrycznych?
... miejscami postojowymi, ich właściciele zobowiązani są do instalacji punktów ładowania nie później niż do 1 stycznia 2025 r. Zwolnienie z obowiązków dotyczy małych i średnich przedsiębiorstw. Przedsiębiorcy już teraz powinni dokonać analizy w zakresie powstania po ich stronie ww. obowiązku i następnie podjąć kroki w celu uzyskania dotacji ...
-
PZWLP: CFM w I poł. 2019 r.
... w porównaniu z nasyconymi już rynkami Zachodniej Europy. Jego główną siłą napędową jest od niedawna sektor małych i średnich firm. Zainteresowanie mniejszych przedsiębiorców tą formą finansowania samochodów jest coraz większe, a jednocześnie ich udział w portfolio wszystkich klientów jest nadal stosunkowo niewielki. Potencjał rozwoju naszej ...
-
Sektor MŚP napędza wynajem długoterminowy
... przedstawiciel mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, dziś praktycznie co piąty samochód z floty MŚP finansowany jest właśnie w ten sposób - mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A., jednej z wiodących na polskim rynku firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym samochodów. Wynajem długoterminowy coraz ...
-
Pracochłonna flota firmowa
... firmy, które nabyły około 70 proc. spośród wszystkich nowych samochodów osobowych sprzedanych w zeszłym roku. Na rosnącą dynamikę rodzimego rynku motoryzacyjnego coraz większy wpływ wywierają firmy z sektora MŚP. Rosnąca liczba samochodów w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach oznacza jednak coraz większą liczbę obowiązków związanych z ich ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w III kw. 2023 r.
... od kilku lat stopniowo zdobywa również rynek małych i średnich przedsiębiorców w Polsce. Pokrywanie w jednej stałej racie wszystkich kosztów związanych z ... ciągu roku). Jednostki wysokoprężne są zastępowane przede wszystkim benzynowymi – udział wyposażonych w nie samochodów wynosił na koniec trzeciego kwartału 53,8% i zwiększył się w ciągu roku o 4,6 ...
-
PZWLP: CFM w III kw. 2018 r.
... tkwiący w rynku małych i średnich przedsiębiorstw, który będzie przekładał się na tempo rozwoju wynajmu długoterminowego w kraju, jest nadal bardzo duży. Silniki benzynowe już w ponad 1/3 aut w wynajmie długoterminowym, coraz więcej napędów ekologicznych W trzecim kwartale kontynuowany był spadek udziału samochodów z silnikami Diesla we flotach ...
-
Pandemia a inwestycje we flotę samochodową MŚP. Są na to środki?
... prowadzących jednoosobową działalność oraz 20,5 proc. średnich firm. Szczególnie widoczne jest to w firmach z branży produkcyjnej – mówi Bartosz Olejnik. – Mikroprzedsiębiorstwa i małe firmy częściej natomiast deklarują zwiększanie budżetów na działania związane z poprawą bezpieczeństwa korzystania z samochodów służbowych – odpowiednio 17,6 oraz 19 ...
-
Opony STRIAL i PRESTIVO na polskim rynku
... od ok. 140 zł. PRESTIVO PV-S1 Letnia opona przeznaczona do osobowych samochodów klasy średniej i wyższej. Model wyróżnia stabilność jazdy przy nawet przy dużych ... rozmiarze 205/55R16 od ok. 195 zł. PRESTIVO PV-HP1 Letnia opona do małych i średnich samochodów osobowych. Model zapewnia bezpieczeństwo i stabilność szybkiej jazdy, co zawdzięcza sztywnym ...
-
PZWLP: CFM w II kw. 2016 r.
... samochodów służbowych, rynek polski ma przed sobą wciąż olbrzymi potencjał. Tkwi on przede wszystkim w sektorze mikro, małych i średnich ...
-
PZWLP: CFM w 2016 r.
... z sektora MŚP, a branża CFM generuje znaczącą, bo ok. 20-procentową część całkowitej sprzedaży nowych samochodów do firm. Należy się spodziewać, że w perspektywie najbliższych kilku lat znacząco wzrośnie odsetek małych i średnich firm korzystających z tej formy finansowania floty. Dalszemu szybkiemu rozwojowi usług CFM w Polsce będzie ...
-
Amortyzacja samochodu, paliwo, OC i co jeszcze? Ile wydają kierowcy?
... lupę koszty posiadania auta z segmentu małych i średnich samochodów, takich jak Renault Clio, ... samochodów mają niewielki wpływ na koszty Od momentu zakupu do momentu sprzedaży samochodu głównym kosztem w wydatkach TCO (Total Cost of Ownership) jest utrata wartości pojazdu. W Europie średni koszt amortyzacji w przypadku małych i średnich samochodów ...
-
PZWLP: CFM w 2017 r.
... liczbą nowych rejestrowanych przez branżę samochodów wskazuje, że mamy do czynienia z rynkowym trendem wzrostu popularności wynajmu długoterminowego – mówi Sławomir Wontrucki, Prezes Zarządu PZWLP, Prezes LeasePlan Polska. – Branżę w coraz większym stopniu napędzają nowi klienci z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W najbliższych latach ich ...
-
Flota firmowa coraz większa
... . Szczególnymi optymistami w tej kwestii są firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, wśród których zainteresowanie wynajmem aut rośnie dwukrotnie szybciej ... porównania w pozostałych krajach UE odsetek ten wynosi średnio 4%. – Tak duża popularność samochodów z LPG wynika z braku alternatyw dla diesla w segmentach A oraz B, a także wymiaru ...
-
PZWLP: CFM w 2018 r.
... oraz znacząco szybszy od konkurencyjnych form finansowania aut służbowych wzrost rejestracji nowych samochodów to przede wszystkim efekt coraz bardziej wyraźnego wkraczania wynajmu długoterminowego w sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Oszczędności w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań, stałe koszty związane z finansowaniem i kompleksową ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car. Trudny rok zakończony sukcesem
... w dużej mierze wpłynęła branża wynajmu długoterminowego samochodów. W 2019 r. zakupiła ona bowiem o 5 tysięcy więcej samochodów osobowych niż przed rokiem. Import używanych ... . Jesteśmy pewni, że grono klientów wynajmu długoterminowego samochodów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw będzie w dalszym ciągu rosło. * - bez floty firmy Athlon ...
-
Kupno samochodu: ile trzeba pracować na nowe auto?
... nie jest wyłączną przyczyną wzrostu średnich cen nowych samochodów osobowych. Dlaczego za nowy samochód płacimy coraz więcej? Zdaniem specjalistów Samar średnia cena sprzedaży nowych samochodów osobowych wzrosła głównie z powodu zwiększania restrykcji dotyczących emisji CO2. Komisja Europejska zachęca producentów samochodów osobowych do tego, aby ...
-
Wynajem długoterminowy aut dostawczych
... jesteśmy w stanie zaoferować klientom, zwłaszcza z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw, dużo korzystniejsze warunki niż byliby w stanie wynegocjować ... że rozwiązanie będzie cieszyć się rosnącym zainteresowaniem również w odniesieniu do samochodów dostawczych. W 2017 roku udział klientów z flotą dostawczą w liczbie klientów ogółem wynosił 4,4 ...
-
Pora na opony zimowe
... o 20%. Po dobre opony z segmentu premium sięgają głównie kierowcy samochodów o dużej mocy silnika, czy pojazdów sportowych – coraz popularniejszych w Polsce. Jednak zwiększone zapotrzebowanie na dobrej jakości opony zimowe można zaobserwować również wśród kierowców średnich i małych aut. „Producenci opon premium inwestują w najlepsze technologie ...
-
Eksploatacja samochodu służbowego. Jak ogranicza się jej koszty?
... w dużych firmach, posiadających kilkadziesiąt lub kilkaset samochodów. Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw z sektora MŚP reguluje na piśmie kwestie związane z nabywaniem, użytkowaniem i wymianą samochodów służbowych. - Polityka samochodowa jest istotna ... floty, wybiera to rozwiązanie. Dla porównania w małych firmach jest to 42,9 proc., a w średnich ...
-
Jeśli transport aut, to z Niemiec. Co i za ile sprowadzamy?
... najpopularniejszych kierunków, z których Polacy sprowadzają samochody, najchętniej sprowadzanych marek, a także średnich cen na poszczególnych trasach. Duże wzrosty cen transportu samochodów Dane Ministerstwa Finansów wskazują, że w roku 2022 sprowadzono do Polski mniej samochodów - w stosunku do roku 2021 jest to różnica aż 14%. Mimo mniejszej ...
-
Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz I
... rynek z taką częstotliwością jak samochodów osobowych. Przedsiębiorców myślących o zakupie nowego auta „roboczego” z pewnością ucieszy fakt, że w ... Vivaro wystawia także Opel. Samochód mogący się pochwalić ponad 10-proc. udziałem w europejskim rynku średnich vanów otrzymał świeżą i opływową stylistykę zgodną z autami osobowymi marki. W zależności od ...
-
Czy Fundusz Niskoemisyjnego Transportu wesprze elektromobilność?
... wskazuje, że istniejące dotychczas zachęty nie wpisują się w oczekiwania rynku. Zdaniem większości firm największą barierę stanowi brak dopłat do zakupu samochodów elektrycznych – mówi Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce. Wyniki badania jednoznacznie wskazują ...
-
Opony zimowe Winterhawk 2(V)EVO
... Winterhawk 2 EVO z kierunkowym bieżnikiem, przeznaczone dla małych i średnich samochodów, dostępne w wersjach z indeksami prędkości T i H, mają za zadanie zapewnienie bezpieczeństwa we wszystkich warunkach drogowych - na mokrej drodze oraz na śniegu. Dla kierowców samochodów o bardziej sportowych osiągach przygotowano opony o indeksie prędkości ...
-
"Maluch" czterdziestolatkiem. 40 lat Fiata 126p
... zamienne. Pierwsza cena samochodu wynosiła 69 tysięcy złotych, czyli ok. 20 ówczesnych średnich pensji. Na wolnym rynku "Maluch" kosztował już 110 tysięcy złotych. "Maluch" był w ... łącznie 3 miliony 318 tysięcy 674 szt. Fiatów 126, z czego za granicę trafiło 897 316 tych samochodów. "Maluchy" trafiły między innymi do Chin (ponad 23 tysięcy aut), do ...
-
Stacje ładowania elektryków: jest szansa na istotny rozwój infrasktruktury?
... samochodów elektrycznych poruszających się po polskich drogach w naturalny sposób rodzi konieczność rozwijania ... nie ma możliwości uzyskania pozwoleń na budowę. W ostatnim czasie zwróciło się do nas kilkudziesięciu średnich i dużych inwestorów, którym cofnięto wnioski z uwagi na nieuwzględnienie stacji ładowania w projekcie budowlanym, co wskazuje, ...
-
Opel Flextreme GT/E zadebiutuje w Genewie
... napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu (E-REV) można zastosować w pojazdach dużych i średnich, ale i kompaktowych, jak nadchodząca Ampera. Opel nazywa tę strategię ... Koncepcyjny Flextreme GT/E to kolejny krok naprzód w stosowanej przez Opla strategii elektryfikacji samochodów, obejmujący szeroki wachlarz produktów wykorzystujących akumulatory, ...
-
Premiera Suzuki Swift 2017 w Polsce
... rekordy sprzedaży. W zeszłym roku z polskich salonów wyjechało 7695 sztuk nowych samochodów japońskiej marki. Tegoroczny cel to 10 tysięcy - plan ambitny, choć jak ... Z kolei na tylnej kanapie nie ma przesadnie dużo przestrzeni, ale dwie osoby średnich gabarytów nie powinni narzekać. W porównaniu do poprzedniego wcielenia, najbardziej zmienił się ...
-
PZWLP: CFM w 2015 r.
... , że ilość mikro, małych i średnich firm, decydujących się w Polsce na wynajem długoterminowy samochodów, będzie w bieżącym roku wciąż się zwiększała, wpływając na dalszy duży wzrost całej branży. Dynamiczny rozwój rynku wynajmu długoterminowego znajduje również odzwierciedlenie w liczbie nowych samochodów osobowych zakupionych w 2015r. przez ...
-
PZWLP: CFM w II kw. 2017 r.
... na taką formę finansowania aut firmowych wśród mikro, małych i średnich przedsiębiorców – mówi Sławomir Wontrucki, Prezes Zarządu PZWLP, Prezes LeasePlan Polska. – ... będzie następował wzrost udziału samochodów z benzynowymi jednostkami napędowymi oraz aut ekologicznych – hybrydowych i elektrycznych. Popularność samochodów ekologicznych we flotach, ...
-
Połowa sektora MŚP kupuje samochody używane
... w Polsce nabywa samochody z rynku wtórnego. W przypadku średnich firm odsetek ten wynosi z kolei zaledwie 27 proc. Centra sprzedaży samochodów pokontraktowych i poleasingowych coraz popularniejsze Najwięcej, bo ponad 26 proc. firm z sektora MŚP, które deklarują posiadanie we flotach samochodów używanych, nabywa je w komisach. Z roku na rok ...
-
PZWLP: CFM w III kw. 2019 r.
... coraz większą rzeszę klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. Sektor MŚP jeszcze do niedawna stanowił marginalny udział w wynajmie długoterminowym, a obecnie coraz chętniej sięga po ten rodzaj finansowania swoich samochodów firmowych. Obserwujemy, że część małych i średnich przedsiębiorstw zastępuje wynajmem długoterminowym wcześniej ...