-
Transport ciężki: nie ma sukcesu bez elektryfikacji?
... . Branża transportowa ma kluczowe znacznie dla gospodarki. Odpowiada za niemal 6% polskiego PKB i zapewnia zatrudnienie dla ok. miliona osób, stanowiąc trzecią, najliczniej reprezentowaną grupę zawodową w sektorze usług (po handlu i edukacji). W kontekście dążenia Unii Europejskiej do osiągnięcia neutralności klimatycznej TSL stoi obecnie ...
-
Czy polski transport drogowy jest gotowy na zieloną transformację?
... gospodarki emitujących CO2, obejmującą reformę aktualnego systemu handlu emisjami. Jedną z kluczowych jest objęcie uprawnieniami do emisji CO2 nowych sektorów gospodarki, w tym ... on za ok. 1/4 całkowitej emisji gazów cieplarnianych w Unii Europejskiej, z czego – według wyliczeń Europejskiej Agencji Środowiska za rok 2019 - ponad 70% przypada ...
-
Jak rozwija się elektromobilność w branży transportowej w Polsce?
... . Dlaczego ta kwestia jest ważna szczególnie dla Polski? Sektor transportu to znaczący element polskiej gospodarki. Pod względem wielkości floty samochodów ciężarowych, Polska piastuje pozycję lidera w Unii Europejskiej – w naszym kraju zarejestrowanych jest ponad 1,2 miliona pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 t. Co więcej, polscy przewoźnicy ...
-
Sprzedaż nowych samochodów ciągle niska
... , pomimo 3,4% spadku r/r, pozostaje Grupa Volkswagen z blisko 1,5 mln sprzedanymi samochodami.. 85 tys. nowych rejestracji w trzecim kwartale - Wraz z ożywieniem gospodarki europejskiej spodziewam się niewielkiego wzrostu rejestracji nowych pojazdów a tym samym większego zapotrzebowania na części i komponenty do nich oraz zatrudnienia w przemyśle ...
-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
... naszego kraju i przygotowywania go do członkostwa w Unii Europejskiej. Wiązało się to m.in. z koniecznością podnoszenia naszej wiarygodności w oczach ... gospodarki narodowej. Bezgranicznie Według raportu GUS o polskim transporcie w 2017 roku łączny międzynarodowy transport ładunków samochodami wyniósł 30,7 proc. ogólnych przewozów Unii Europejskiej ...
-
Elektromobilność: nowe obowiązki dla państw UE
... wodoru. W Polsce program taki jest prowadzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Warto także pamiętać, że swoje pieniądze w rozwój sieci ładowania ... dotowanych firm z USA czy Chin. Coraz wyraźniej wskazuje się na spadek pozycji europejskiej motoryzacji i ustępowanie pola firmom z Azji, dla których elektromobilność to nowe ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-XI 2013
... że obywatele Unii Europejskiej kupili w listopadzie 938 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o nieco ponad 1% więcej niż rok temu. ... z 1,4 mln sprzedanymi modelami. Trzymamy kciuki, aby potwierdziły się zapowiedzi naszego ministra gospodarki dotyczące inwestycji tego koncernu w Polsce, gdzie docelowo zatrudnienie mogłoby znaleźć aż trzy tysiące ...
-
Transport: przepisy drogowe Estonii, Łotwy i Litwy
... Europejskiej wdrażają wytyczne unijne. Wpływ na rozwiązania transportowe krajów bałtyckich mogą mieć też takie ... wartości te pochodzą z rozporządzeń Ministra Transportu i Komunikacji (obecnie w Estonii funkcjonuje połączone Ministerstwo Gospodarki i Infrastruktury). Regulacje te można uznać za standardową implementację Dyrektywy 96/53/EC. Od 1. ...
-
Praca kierowcy wczoraj i dziś: co się zmieniło?
Transport i logistyka to filary polskiej gospodarki, wytwarzające 6% PKB. 40% kabotażu i 17% wszystkich przewozów w Unii Europejskiej jest według badania OCRK obsługiwane przez polskie firmy transportowe. Początki dynamicznego rozwoju tego sektora przypadają na lata 90. ubiegłego wieku, ...
-
Coraz więcej chętnych na kupno samochodu
... przez analityków często jest określana jako papierek lakmusowy całej gospodarki. Stąd tak pozytywnie odbierane są zmiany, zachodzące na rynku kredytu samochodowego, analizowane i ... nie możemy oczekiwać obniżenia stóp procentowych do poziomu, obowiązującego obecnie w Unii Europejskiej. Koszt kredytów dla aut używanych jest wyraźnie wyższy niż dla aut ...
-
Samochody elektryczne potrzebują wsparcia rządu
... doradczą PwC raport „Kierunki 2018. Ingerencja państwa w wybranych sektorach gospodarki – skala i warunki sukcesu” wskazuje, że rozwój elektromobilności w Polsce ... Alternative Fuels Observatory dowodzą, że w minionym roku w krajach Unii Europejskiej zarejestrowano niemal 217 tys. nowych aut elektrycznych. – Udział samochodów z silnikiem elektrycznym ...
-
E-commerce nie dla części samochodowych?
... gospodarki. Internetowy handel obejmuje coraz więcej segmentów rynku i nie opierają mu się również części ... nie ma mowy o uczciwej i zdrowej konkurencji. Problemy związane z działalnością portali internetowych spoza Unii Europejskiej są znane i opisało je między innymi Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii w tegorocznym raporcie na temat ...
-
10 największych firm motoryzacyjnych w Europie Wschodniej
Europa Wschodnia ma kluczowe znaczenie dla europejskiej gospodarki. W ostatnich latach w tym regionie imponującego rozwoju doświadczyła szczególnie branża motoryzacyjna. A to za sprawą tych oto 10 największych wschodnioeuropejskich firm motoryzacyjnych - ...
-
Pojazdy elektryczne, czyli Europa kontra Chiny
... regionu w 2022 roku. Jednak uzależnione od przemysłu motoryzacyjnego gospodarki Niemiec, Słowacji i Czech mogłyby odczuć jeszcze większy cios (0,3 do 0,4 % PKB). Co mogą zrobić decydenci? Biorąc pod uwagę strategiczne znaczenie sektora motoryzacyjnego dla gospodarki europejskiej, decydenci mogliby dążyć do uzyskania równoważnych warunków handlowych ...
-
Elektromobilność w Polsce, nowe inwestycje i miejsca pracy
... że elektromobilność staje się ważnym kołem zamachowym całej polskiej gospodarki, świadczą także dane Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Zgodnie z ... Europejskiej, to polska produkcja. Sumaryczna wartość eksportu z tego sektora w latach 2017-2021 wyniosła ponad 750 mln euro, co stanowi 37,9 % całkowitej wartości eksportu e-busów z Unii Europejskiej ...
-
Więcej aut w garażach i etatów w automotive
... motoryzacyjnym - ubiegłoroczna analiza mówiła o 178 274 osobach pracujących w tej gałęzi gospodarki, bieżąca wskazuje na 187 334 pracowników. – Już pierwszy rzut oka na obydwa dokumenty pozwala stwierdzić, że Polska należy do europejskiej czołówki pod względem ilości pojazdów w posiadaniu mieszkańców oraz silnej reprezentacji pracowników ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I 2019
... popyt na auta spadł w prawie całej Unii Europejskiej, łącznie z 5 głównymi rynkami. Największe spadki odnotowano w Holandii -18 ... Europejskiej, pomimo spadku na poziomie -3,8% r/r, utrzymał Volkswagen, wyprzedzając Peugeot (-2,1% r/r) i Forda (-6,5 r/r). 2019 rokiem stabilizacji - Sytuacja na rynku motoryzacyjnym jest odbiciem stanu całej gospodarki ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: czy 2020 rok to tylko straty?
... wynajmie długoterminowym? Jak wypadamy na tle innych krajów Unii Europejskiej pod względem sprzedaży nowych aut? PZWLP zaprezentował najnowsze dane z rynku ... Na minimalnie lepsze wyniki osiągnięte w trzecim kwartale wpłynęło częściowe odmrożenie gospodarki, a przede wszystkim przywrócenie w pewnym stopniu ruchu lotniczego i działalności turystycznej ...
-
Jak bardzo różnią się przepisy drogowe w Europie?
... polską walutę niemal 1,8 tys. zł. Statystycznie blisko Niemców Polacy należą do europejskiej czołówki, jeśli chodzi o liczbę zarejestrowanych aut osobowych w stosunku do liczby ... średnią aut na 1000 mieszkańców, wyprzedzając znacznie bogatsze europejskie gospodarki - zauważa analityk Cinkciarz.pl. - Dane nie określają jednak średniego wieku i wartości ...
-
Auto na abonament a wyjazd za granicę. Jakie formalności?
... się również, że branży tej nie zaszkodziło nawet związane z pandemią zamrożenie gospodarki - w pierwszym kwartale br. zanotowała ona roczny wzrost rzędu 7,7%. Wzmożone ... Arval. Papierowe dokumenty – potrzeba więcej czasu Jeśli planujemy podróżować po Unii Europejskiej nie jest z reguły wymagane podawanie konkretnych państw, które planujemy odwiedzić. ...
-
Ustawa o złomowaniu samochodów wejdzie w życie wcześniej?
... demontażu – przy przyjmowaniu pojazdu wycofanego z eksploatacji zarejestrowanego w kraju Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego – nie będą pobierać opłaty ... , które następnie przekazywane będą do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pieniądze z kar i opłat mają służyć zapobieganiu nielegalnemu demontażowi ...
-
Cena ropy da nam wszystkim po kieszeni
... wyższymi kosztami usług transportowych – zarówno tych skierowanych dla konsumentów, jak i przedsiębiorstw. To oznacza ogólny wzrostu poziomu kosztów funkcjonowania gospodarki. Ile dokładnie? Polska, według danych Komisji Europejskiej, zaimportowała 177 mln baryłek ropy naftowej w 2017 r. To mniej więcej 15 mln baryłek miesięcznie. W czerwcu baryłka ...
-
Czy flota firmowa napędzi elektromobilność? Firmy na razie eksperymentują
... floty firmowej? Ile samochodów elektrycznych zarejestrowanych jest w Unii Europejskiej? Jak informują EY i Eurelectric, aż 6 na 10 samochodów kupowanych w Europie ... Zielony Samochód, Koliber i e-Van, które realizowane były przez Narodowy Fundusz Środowiska i Gospodarki Wodnej i skierowane zarówno do osób fizycznych, jak i firm. Zakładały ...
-
Inspekcja Handlowa zbadała jakość paliw. Są wyniki kontroli
... o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz Rozporządzeniu Ministra Gospodarki ws. wymagań jakościowych dla paliw ciekłych. Przepisy ... krajowej odnotowano mniej próbek niespełniających wymagań jakościowych – odwrotnie niż w części europejskiej. Wyniki badań jakości gazu skroplonego (LPG) w 2022 r. były gorsze w porównaniu z 2021 ...
-
Popyt na samochody używane będzie stabilny
... możemy zaobserwować lekki spadek, to historyczne dane pokazują, że nawet w okresach osłabienia gospodarki ten segment rynku był relatywnie odporny na zawirowania. Ponadto, mamy ... Według raportu Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), w 2022 roku w Unii Europejskiej wyprodukowano 10,8 mln aut osobowych, czyli o 24 proc. mniej niż ...