-
Mercedes-Benz GLE 400 d 4MATIC
... nie można kręcić nosem. Wrażenia z jazdy Waga pojazdu jest słuszna i można ją odczuć przede wszystkim podczas hamowania. Ale to i tak ...
-
Ford Explorer 3.0 EcoBoost Plug-in Hybrid
... katapultuje Explorera, który nie wygląda na tak szybki środek lokomocji. Podczas hamowania można odczuć jego masę, ale w zakrętach jest lepiej, niż u znacznej liczby potencjalnych konkurentów. Zawieszenie nie pozwala na przesadne kołysanie, a układ kierowniczy skutecznie integruje się z kierowcą. Jasne, że nie ...
-
Bentley Continental GT V8, czyli luksusowa katapulta na czterech kołach
... tak dobrze połączyć te dwa światy. Ogromnym wyróżnikiem jest jakość wykonania. To nie ...
-
BMW R18 - więcej niż cruiser?
... tak? Nie wypada zawierać tak istotnej odpowiedzi w jednym zdaniu… Byłem wśród osób, które chciały przyjrzeć się tej maszynie. Im było bliżej premiery, tym większe miałem wątpliwości. Nie za duży? Nie za czarny? Nie za niski? Nie ...
-
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V 7DCT 4WD
... dokładki, dwie końcówki układu wydechowego (tak, prawdziwe), przyciemnione elementy oświetlenia i ... tak wysokie nadwozie, radził sobie bardzo dobrze. Warty uwagi jest również ogólny komfort. Zawieszenie dobrze tłumiło nierówności, a maty wygłuszające umożliwiały swobodną konwersację przy prędkościach autostradowych. Podczas dynamicznej jazdy nie ...
-
Renault Megane E-TECH spełnia oczekiwania?
... się tu bez kłopotu. O ile kabina nie różni się w porównaniu do konwencjonalnych wersji, o tyle bagażnik – już tak. Gdzieś trzeba było schować część dodatkowej ... nie powalają. Można jednak liczyć na skromne użycie paliwa. Jeżeli bateria o pojemności 10,4 kWh jest naładowana, to istnieje możliwość pokonania około 50 kilometrów w trybie elektrycznym. Tak ...
-
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T MHEV Xtronic
... nie jest przyjemne, a może być wręcz przeszkadzające. Tutaj tego nie doświadczałem. Nie ma „nachalności” tylko świadomość, że coś czuwa. Tak to powinno wyglądać w XXI wieku. Zwrotność auta nie budzi zastrzeżeń. W manewrowaniu pomagają oczywiście wszechobecne kamery, ale nawet bez nich nie ... , potencjalny nabywca tego samochodu i tak nie myśli o takim ...
-
Mercedes-Benz Marco Polo 300 d
... dni lepiej zrobić to we dwójkę. Tak czy inaczej, sam proces rozkładania markizy jest intuicyjny i nie powinien zająć dłużej niż dwie minuty. ... nie należy jednak jechać tak szybko. A jak wypada w dziedzinie zużycia paliwa? Wbrew pozorom, amplituda nie jest duża. Średnia z cyklu mieszanego wyniosła 10,5 litra. Różnice w mieście czy na autostradach nie ...
-
Jakimi kierowcami są kobiety?
... mitem jest też stwierdzenie, że kobiety powodują mniej wypadków, bo nie są tak liczną grupą kierowców jak mężczyźni. Tymczasem według policyjnych statystyk, w ... samochodów wybieranych przez kobiety należą kolejno Renault, Opel i Volkswagen. Wśród ubezpieczanych przez nie aut nie brakuje jednak unikatów, które nie tak łatwo spotkać na polskich ...
Tematy: kierowcy, kierowca, kobieta, kobiety, jazda samochodem, prawo jazdy, wypadki drogowe, kolizje, polisy OC, ceny OC, AC -
Dacia Duster 1.3 TCe EDC ulubionym autem polskim kierowców
... plastiki nie są tak przyjemne w dotyku jak poduszka, ale wyglądają całkiem estetycznie, a przy tym je solidnie spasowano. Poza tym, sam projekt kokpitu nie ma ... , dopóki nie otworzymy cenników potencjalnych konkurentów. W porównywalnych wersjach kosztują kilkadziesiąt tysięcy więcej. Poważnie. Dacia Duster jest propozycją budżetową, ale nie tak ...
-
Ford S-MAX 2.5 Hybrid ST-Line - wymierający gatunek?
... komputera pokładowego. Nie jest to tak zaawansowany instrument, jak choćby w Focusie, ale na tyle użyteczny, że nie można narzekać. ... nie są przesadne. Auto słucha poleceń kierowcy i mimo dużej masy na przedniej osi nie wykazuje się „nadgorliwą” podsterownością. Nie ukrywam, że obawiałem się pracy bezstopniowego automatu, który nigdy nie zaoferuje tak ...
-
Hyundai Kona 1.6 T-GDI N Line
... jazdy To auto ma charakter. Serio! Dzięki temu, że nie jest tak duży jak Tucson, wydaje się znacznie zwinniejszy, a przy tym bardziej przyjazny w ... przyspieszania. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że skrzynia zachowuje się naprawdę przyzwoicie. Nie szarpie i nie przeciąga. Okiem przedsiębiorcy Podstawowa konfiguracja to wydatek 88 900 złotych. Tyle ...
-
Volvo XC60 T6 eAWD, czyli jakość i komfort
... rzut oka wygląda tak samo jak dotychczas. Jego interfejs jest jednak inny. Oparto go na systemie Android Automotive OS współpracującym z Google. Nie ma wątpliwości, ... eAWD waży dwie tony i to czuć. Z kolei układ kierowniczy nie budzi zastrzeżeń. Nie jest oczywiście tak angażujący, jak w autach sportowych, ale oferuje poczucie pewności w każdych ...
-
Renault Captur E-TECH R.S. Line dla spokojnych kierowców
... hybrydowy się sprawdza. Nie mam wątpliwości, że kierowcy o oszczędniejszym charakterze prowadzenia zmieszczą się między 4 a 4,5 litra. Bez żadnej konieczności zewnętrznego ładowania. I tak to ... bezproblemowo integruje się z kierowcą. Zawieszenie trzyma nadwozie w ryzach i nie pozwala na duże przechyły. Nie jest to oczywiście model sportowy, ale warto ...
-
Volvo XC90 T8 Recharge - kolos z charakterem
... nie jakieś bezstopniowe coś. Żadna przekładnia CVT nie będzie pracować tak dobrze, jak klasyczna skrzynia. Koniec kropka. Szwedzki SUV nie ...
-
BMW K 1600 Grand America - motocykl turystyczny marki premium
... ? Tylny kufer jest tak duży, że może destabilizować przy szybszej jeździe. W turystycznym motocyklu to jednak nie powinno przeszkadzać, bo nie o prędkość przecież chodzi. Jest jeszcze ... bokser czy V-ka nie oferują takiego aksamitu, naprawdę. W żadnym zakresie nie ma poczucia, że silnik traci wigor lub pracuje nie tak, jak powinien. Trudno wyobrazić ...
-
Biżuteryjny DS 4 E-TENSE 225
... tak też wyprofilowane. Do tego zapewniają szeroki zakres elektrycznej regulacji z pamięcią ustawień. Dopełnieniem całości są wygodne zagłówki. Dobranie właściwej pozycji nie ...
-
Range Rover P250 R-Dynamic S = elegancja + dynamika
... wydają się płaskie. Owszem, nie mają podparcia bocznego rodem z auta sportowego, ale i tak nieźle podpierają, jak na SUV-a o komfortowym charakterze. Do ich wielkości nie można mieć najmniejszych ... są takie, że pod maską mieszka dwulitrowy benzyniak. Tak, wersja P250 jest tą podstawową, co nie oznacza, że złą. Wręcz przeciwnie. Potencjał jest jak ...
-
Citroen C5 Aircross Hybrid 225 po udanym liftingu
... . Z tyłu nie ma tak szerokiej ... nie jest to ergonomiczne. Przed liftingiem też tak było, dlatego można było się spodziewać, że Francuzi nie zrobią kroku w tył. Materiały wykończeniowe nie uległy znaczącym zmianom. Plastiki są i miękkie, i twarde. Wszystkie tworzywa zostały starannie spasowane i nie ma mowy żadnym skrzypieniu. Co ważne, nie ...
-
Ford Mustang Mach 1 dla entuzjastów
... po sportowym aucie. Co prawda otwór załadunkowy nie jest za szeroki (klapa otwiera się bez szyby), ale i tak duże walizki i torby zmieszczą się bez najmniejszego ... Mustanga Mach 1 czuje się, jak jeden z jego trybików, bez których całość nie zagrałaby tak, jak powinna. To zanikające wrażenie, które w wielu samochodach jest stopniowo eliminowane przez ...
-
Peugeot 308 SW PHEV puka do drzwi klasy premium
... Zwartość konstrukcyjna nie wyeliminowała komfortu, który jest jeszcze bardziej istotny dla potencjalnego nabywcy samochodu rodzinnego. Zawieszenie nie skrywa skomplikowanych rozwiązań, ale dobrze tłumi nierówności. Do tego dochodzi obfite wyciszenie, które umożliwia rozmowę bez krzyków nawet przy prędkościach autostradowych. Właśnie tak to powinno ...
-
Intrygujący Jeep Gladiator 3.0 MultiJet
... niżej znajdują się cięgna od otwierania szyb. Nie należy na nie patrzeć pod kątem ergonomii tylko tradycji – tak jest, było i będzie we Wranglerze. Pomiędzy ... przelatuje nad nierównościami i raczej nie ma problemów z podjazdami pod krawężniki… O ile przemieszczanie się nie stanowi problemu, o tyle parkowanie – już tak. Widoczność jest naprawdę dobra, ...
-
Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC zasługuje na uznanie
... Już za dwanaście lat nie dostaniesz w Unii Europejskiej nowego samochodu z napędem spalinowym. Tak zdecydowali politycy. Czy to słuszna droga? Niestety, wprowadzane zmiany są dalekie od idealnych, o czym mówią już sami producenci. Niemniej jednak ten hybrydowy SUV spełnia aktualnie obowiązujące normy, a przy tym nie ...
-
Usportowiony Mercedes-AMG S 63 E Performance
... , która potrzebuje sporej luki parkingowej, by nie obawiać się o lakier. Nie jest tajemnicą, że ten model ma tak naprawdę dwóch poważnych konkurentów. Jeden z nich ... Wystarczy wcisnąć gaz w podłogę, by auto wręcz katapultowało się w wyznaczonym kierunku. I prędkość nie ma tak naprawdę większego znaczenia. Powtórzenie tego procesu przy 180 km/h ...
-
Peugeot 2008 1.2 Puretech EAT8 GT
... w najnowszych Mercedesach, ale tu jest mniej inwazyjne, a co za tym idzie - nie męczy tak wzroku. Warto dodać, że do wyboru są różne motywy, które można ... w cyklu mieszanym to 6,5 litra - w warunkach rzeczywistych. Producent podaje trochę niższy rezultat, ale i tak nie ma mowy o znaczącym odbieganiu od danych fabrycznych, tym bardziej że test ...
-
Jeep Avenger 1.2 GSe Summit. Warto go poznać
... tak małe auto, dlatego taką niedogodność należy uznać za drobnostkę, tym bardziej że otwór załadunkowy jest spory. Bazowa pojemność? 380 litrów. Producent nie ...
-
Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG, usportowiony kompakt z długą listą zalet
... nie budzi ogromnych emocji, ale za to oferuje naprawdę dobre osiągi w połączeniu z wysokim poziomem praktyczności. A taki duet bywa bardzo pożądany przez licznych kierowców, którzy oczekują od swojego pojazdu przede wszystkim wszechstronności. Aktualne wydanie może się podobać. Jest tak ... Praca silnika nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Nie brzmi ...
-
Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC, stara szkoła w nowym wydaniu
... tak ciężki i mocny samochód jest przyjazny dla środowiska? No jasne, że nie ...
-
Jeep Renegade 1.5 e-Hybrid GSE T4 DCT FWD da się lubić
... 2570 milimetrów. Można więc wpisać go do segmentu B. Wnętrze Nigdy nie byłem rybką, ale właśnie tak wyobrażam sobie świat z perspektywy akwarium. Kubatura wnętrza tego ... poza obrys poprzedniego instrumentu, co mylnie sugeruje, że nie został zamontowany fabrycznie. No cóż, czasem tak bywa, gdy rozwój koncepcji wymaga zastosowania nieco innych ...
-
OC dla młodych nawet 5 razy droższe
... kierowców jest wysokie, a to ma swoje finansowe konsekwencje. - Młodzi właściciele pojazdów nie unikną wyższych składek za obowiązkową polisę na swoje pierwsze OC. Ubezpieczyciele ... zapłaci za pierwsze w życiu OC przynajmniej 2 184 zł w jednej z firm. To i tak niedrogo, biorąc pod uwagę, że inne towarzystwo zaproponuje temu samemu kierowcy OC aż ...
-
Ubezpieczenie OC w 2013 r. - podsumowanie
... rodzaj i zakres ubezpieczeń obowiązkowych. Dlatego tak przydatne jest porównanie wielu różnych ofert i sprawdzenie, czy wybrane OC nie jest przypadkiem tańsze w innej firmie. Ile można ... r. na co wpływ miała zaostrzająca się konkurencja (liczba pojazdów na rynku nie rosła tak znacząco jak w latach poprzednich), wejście nowego gracza na rynek z ...
-
Nowy Land Rover Discovery Sport
... zapewnić autu znakomite osiągi, bezpieczeństwo i wydajność. Tak, tak, w koncernie idzie nowe i choć starego żal, bo kultowe, dziś nie ma miękkiej gry. Kto nie idzie naprzód, ten się cofa. Land Rover ... legendy. Po 7 latach okazało się, że ani Ford, ani BMW nie były tak dobrymi gospodarzami, jak Hindusi. Firma rozwija się, a Tata zapowiada od teraz ...
-
Ford prezentuje nowości dla rodziny
... tak, by kierowca nie łamał przepisów (niestety, nie miałem okazji sprawdzić działania tego systemu w praktyce –szkoda, bo jestem go bardzo ciekaw). Wspomniano także o reflektorach, które są tak skonstruowane, by nie ...
-
Kradzież samochodu: sprawdź, jak najskuteczniej namierzyć utracone auto
... bateria urządzenia nie jest praktycznie wykorzystywana i wystarcza nawet na 60 miesięcy. System radiowy ma większą dokładność niż GPS. Dokładność tak naprawdę jest najwyższa z możliwych i wynosi kilka centymetrów. Pozwala na wskazanie, w którym miejscu dokładnie jest zamontowany moduł w pojeździe, a więc nie ma żadnego ...
-
Auto testy, czyli Offroad & Truck Test 2016
... cylindrów? Nie mogło być inaczej: jak w każdym nowym Volvo, tak i tutaj ... nie ma tu pięciu litrów pojemności, a "zaledwie" trzy. Dwie są za to turbosprężarki, a efekt to aż 445 KM. To ostatni stopień przez wersją oznaczoną magiczną literką M i - powiedzmy sobie szczerze - większości kierowców naprawdę wystarczy... Cały dzień jeżdżenia tyloma tak ...