-
Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI
... i nie ma mowy o przesadnej podatności na podmuchy wiatru. Ponadto, można liczyć na przyzwoite wyciszenie, którego nie powstydziłyby się niektóre mniejsze samochody. Komfort jazdy z perspektywy prowadzącego też nie budzi zastrzeżeń. Okiem przedsiębiorcy Jako że auto może mieć skrajnie różne konfiguracje, które dopasowane ...
-
Jeep Wrangler Sahara - piasku po dziurki w nosie
Są samochody, które z generacji na generację nie mogą się po prostu zmienić, ponieważ są legendarne. Porsche 911, Land Rover Defender czy choćby ...
-
Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTD AT8 Q4 Super
... , by stawiać czoła naprawdę wymagającej konkurencji? Karoseria Włosi słyną z bogatej wyobraźni i dobrze naostrzonych ołówków. Nic więc dziwnego, że potrafią projektować samochody wyróżniające się pod względem designu. Stelvio jest tego kolejnym dowodem. Pas przedni mocno nawiązuje do Giulii, co jest dobrą wiadomością ...
-
DS 3 Crossback 1.2 PureTech EAT8 Grand Chic
Miejskie crossovery wdarły się przebojem na europejskie rynki. Te stosunkowo niewielkie samochody mają całkiem przestronne wnętrza i modne sylwetki, dlatego liczba ich zwolenników stale wzrasta - podobnie jak oferta modelowa w tym segmencie. Ze względu ...
-
Hyundai i30 N Performance może onieśmielać
... do cennika od razu możemy pominąć zwykłe odmiany i30, bo różnice są zbyt duże, by móc porównywać tak skrajnie inne samochody. Za bazową konfigurację wersji "N", czyli N-Base trzeba zapłacić 116 400 zł. Testowany egzemplarz to jednak drugi biegun oferty (N-Performance) i jedyny ...
-
Volvo XC60 T5 Inscription. W czym tkwi jego siła?
... i mocny silnik oznaczają apetyt... W cyklu mieszanym pod moją prawą nogą udało się uzyskać średnią na poziomie 10,9 litra. Wrażenia z jazdy Samochody tego producenta prowadzą się bardzo charakterystycznie. Potrafią odseparować kierowcę od świata zewnętrznego, nie namawiają do szybkiej jazdy, ale jednocześnie wykazują ...
-
Dacia Lodgy Blue dCi Stepway, czyli duże auto za małe pieniądze
... 500 zł. To wciąż śmiesznie mało, jak za taki "gabaryt". Warto dodać, że odmiany Stepway startują od 52 250 zł. Samochody rumuńsko-francuskiej marki interesują zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Dla tych pierwszych przygotowano kredy z umową do nawet 96 miesięcy. Dla tych ...
-
Jadąc Alpine A110 Pure czujesz, że coś znaczysz...
Producenci bardzo często korzystają ze swoich dokonań z przeszłości. Efektem ich działań są samochody w stylu retro, które mają mieć modny charakter wpisujący się w panujące oczekiwania klienteli. W wielu przypadkach to chwyt marketingowy wzmacniający wizerunek. Alpine ...
-
BMW 330e - hybryda na krótkie dystanse
Samochody spalinowe mają powoli kończyć swój wkład w rozwój motoryzacji. Na auta elektryczne w wielu przypadkach jest jednak za wcześnie. I właśnie dlatego są ...
-
Bentley Flying Spur 6.0 W12 First Edition. Sport i luksus
Premium - to słowo staje się coraz modniejsze. Już niemal każda marka stara się pokazać, że jej samochody aspirują bądź należą do tej klasy. W takich okolicznościach podkreśla się jakość wykonania, poziom wyposażenia oraz wzmocniony wizerunek. Chwyty marketingowe? W znacznym ...
-
Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake
... rzędu, możliwości przewozowe CLA Shooting Brake rosną do 1370 litrów. Technologia Mercedes od dłuższego czasu współpracuje z Renault, czego efektem są samochody małe i dostawcze oraz silniki (zarówno diesle, jak i benzyniaki). Nikogo więc nie powinno dziwić, że pod maską prezentowanego auta mieszka konstrukcja ...
-
Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC
... reflektory, ale też listwę świetlną biegnącą nad grillem. Po zmroku wygląda to zjawiskowo. Podejrzewam, że wkrótce ten motyw przejmą inne samochody. Z tyłu także znajdziemy element świetlny biegnący przez całą szerokość. Jest więc lekko futurystycznie, ale bez przerostu formy nad treścią. Niechlubny ...
-
Hyundai IONIQ Hybrid Platinum
Samochody elektryczne, choć coraz więcej ich na rynku, wciąż są pieśnią przyszłości. Ograniczona praktyczność tego typu pojazdów oraz wolny rozwój infrastruktury ...
-
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ podniósł poprzeczkę
Kiedyś słynęły z lekkości i prostoty. Dziś to naszpikowane technologią maszyny, które pod klasycznym nadwoziem skrywają stado koni potrafiące zawstydzić supersamochody. Wydaje się, że dla konstruktorów hot hatchy nie ma górnej granicy. I świetnym tego przykładem jest reprezentant Mercedesa – model AMG A 45 S 4MATIC+. Karoseria Projektanci tego ...
-
Dacia Lodgy 1.3 TCe Stepway. Kawał auta za niewielkie pieniądze
... , dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Podsumowanie Kawał auta za niewielkie pieniądze – tak można spuentować test Lodgy. Są z pewnością lepsze samochody w tym segmencie, ale żaden nie zaoferuje tak dużo w tej cenie. Tak naprawdę nawet te popularne modele w bazowych odmianach kosztują znacznie ...
-
BMW 220d Gran Coupe trzyma poziom
... (z seryjnym automatem) trzeba natomiast zapłacić 158 100 zł. Istnieje możliwość dokupienia napędu xDrive, co wywinduje wydatek do 166 300 zł. Samochody tej marki bardzo często kupowane są „na firmę”, dlatego istotne są warunki leasingowe. W przypadku BMW można liczyć na wkład własny ...
-
Mercedes-AMG E 53 4MATIC+, czyli supersedan
Supersedan? Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że takie samochody istnieją już od kilku dekad. Wbrew pozorom, mają one więcej sensu, niż stricte sportowe modele, bo łączą w sobie więcej cech ...
-
Zjawiskowa Alfa Romeo Giulia Veloce TI
Postęp technologiczny sprawia, że samochody stają się coraz bardziej zaawansowane. Niestety, ma to także pewne wady. Analogowy charakter zanika, a użytkownicy nie czują już tak dużego ...
-
Renault Talisman FL Blue dCi EDC Initiale Paris
... diesla o mocy 190 KM uzupełnionego wariantem Initiale Paris trzeba zapłacić 196 900 złotych. Biorąc pod uwagę, jak bardzo zdrożały nowe samochody, nie jest to zaporowa wartość. Renault Talisman po liftingu zostało poprawione tam, gdzie powinno. Ma teraz nowocześniejsze multimedia i więcej systemów ...
-
Volvo V90 B4 Inscription - lepszy od rywali?
... Seria 5, ale oferuje na tyle duży komfort, że pozwala odpocząć za kierownicą. To wartość, która we współczesnej motoryzacji powoli zanika. Samochody mają coraz większe felgi, szybciej reagują na polecenia biegnące z kierownicy, ale po drodze gdzieś zatracają cechę, która na dłuższych dystansach ...
-
Volvo XC90 B5 Inscription: bardzo dobre, jeśli nie najlepsze
... z dwiema dyszami nawiewu. Niektórzy twierdzą, że jest za mały, ale nie mogę tego potwierdzić. Ta jedna wielka „ekranizacja”, która dopada samochody nie jest niczym dobrym. W Volvo nie ma przesady i to się liczy. Należy w tym miejscu dodać, że wyświetlacz został zintegrowany z panelem ...
-
Hyundai Elantra 1.6 MPI Executive - wypełnia niszę, ale czy dobrze?
... pokrętłem. Nie zabrakło też niezależnego, klasycznego panelu automatycznej klimatyzacji. To wszystko sprawia, że jest, ładnie, wygodnie i ergonomicznie. Fotele przypomniały mi samochody klasy średniej z przełomu wieków. Są dokładnie takie, jakich bym oczekiwał. Mają słuszne rozmiary, wystarczający zakres regulacji i dobrze podpierają. Co więcej ...
-
Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid E-Four E-CVT Elegance
... technologicznym bliźniakiem. To oczywiście RAV4 z nieco zmienionym zderzakiem i innym logo. Po zmroku albo z daleka raczej ciężko byłoby odróżnić te dwa samochody. Podejrzewam, że sami projektanci mieliby z tym problem. Czy jest logika w oferowaniu takiego modelu? Argumentowałem to już w przypadku innego Suzuki, modelu ...
-
Mercedes-Benz GLB 200 d 4MATIC
... Klasą G”. To oczywiście spora przesada. Owszem, ma pudełkowate nadwozie, ale i tak znacznie bardziej aerodynamiczne niż Gelenda. To dwa zupełnie inne samochody i nie należy ich łączyć – nawet, gdy przymrużymy oczy. Gdzie wpisać ten samochód tak rozbudowaną gamę producenta ze Stuttgartu? Najlepiej określić ...
-
Mercedes-AMG G 63 prawdziwym obiektem pożądania
Pragmatyczny wybór? Nie ten adres. Dzisiejszy bohater jest wybierany na podstawie zupełnie innych przesłanek, niż pozostałe samochody znajdujące się na rynku. Mercedes-AMG G 63 jest dla wielu fanów motoryzacji prawdziwym obiektem pożądania. Nie przekonuje do siebie praktycznością, nowoczesnym ...
-
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG podbije Europę?
... ? Nie budzi zastrzeżeń. Zawieszenie przyzwoicie tłumi nierówności, a wyciszenie umożliwia prowadzenie rozmów między rzędami przy prędkościach ekspresowych. Okiem przedsiębiorcy No cóż, samochody zdrożały i to widać w cennikach u każdego producenta. SUV Coupe, nawet miejski, nie będzie więc najtańszą propozycją w gamie. Bazowa wersja tego modelu ...
-
Jaguar XF P300 odporny na upływ czasu
Im starszy, tym lepszy? W świecie motoryzacji to tak nie działa, choć istnieją samochody, które wydają się odporniejsze na upływ czasu. Ten brytyjski sedan jest tego znakomitym przykładem. Aktualnie oferowany Jaguar XF jest na ...
-
Seres 3 - chiński suv elektryczny dostępny od ręki
... więc mogę się przyczepić? Wyciszenie powinno być lepsze. Powyżej 120 km/h ciężej dyskutuje się pomiędzy pasażerami w obu rzędach. Okiem przedsiębiorcy Samochody elektryczne nie są tanie i Seres 3 jest tego dowodem. Za bazową konfigurację trzeba zapłacić 187 500 złotych. To dużo, ale należy ...
-
Mitsubishi L200 Stark niczego nie udaje
... trzeba skomplikowanych rozwiązań, by wszystko działało w należyty sposób. Okiem przedsiębiorcy No dobrze, czas zerknąć do cennika. Wszystko jest dziś drogie, a samochody nie stanowią tu wyjątku. Niestety. Za Mitsubishi L200 Stark trzeba zapłacić około 200 tysięcy złotych brutto. Konkurencja w podobnych, bogato skonfigurowanych ...
-
SEAT Ateca 2.0 TSI DSG FR daje poczucie pewności
... , i nie. Z pewnością nie jest tu twardo, ale we wspomnianym Tiguanie czy 3008 będzie nieco wygodniej, a przy tym ciszej, ponieważ tamte samochody są nieco lepiej zabezpieczone matami wygłuszającymi. Summa summarum, w tej dziedzinie i tak mówimy o samochodzie powyżej przeciętnej. Układ napędowy pracuje naprawdę dobrze ...
-
DS 7 E-Tense 4x4 La Premiere wyróżnia się z tłumu
Samochody z tym rodzajem nadwozia cieszą się niesłabnącą popularnością. Aby iść z duchem czasu, producenci montują w nich układy hybrydowe. Nie inaczej jest w przypadku ...
-
Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi EAT8 GT
... . Fakty są jednak takie, że projektanci potrafią zaszczepić elegancję i charakter w każdej karoserii. To już nie są szare lata 80., kiedy samochody rysowało się „od linijki”. Motoryzacyjny design ma za sobą dwie intensywne dekady rozwoju. Dziś liczy się wyrazistość - najlepiej taka, która ...
-
Land Rover Discovery D250
Najmodniejsze samochody na rynku motoryzacyjnym to głównie pozoranci. Fakt, brzmi to odważnie, ale współczesne modele "dla aktywnych" nie mają za wiele wspólnego ...
-
Alfa Romeo Stelvio 2.0 GME Turbo Q4
... . Cięższa noga może natomiast zbliżyć się do 12-13 litrów. Biorąc pod uwagę potencjał Stelvio, nie jest źle. Wrażenia z jazdy Takie samochody rzadko oferują bardzo dobre właściwości jezdne. Tymczasem Stelvio znakomicie radzi sobie z gwałtownymi manewrami, a do tego daje pewność prowadzenia przy dużych ...
-
Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC zasługuje na uznanie
... tylko układu 4MATIC, ale też aktywnego zawieszenia, które po wybraniu trybu off-road wyraźnie zwiększa prześwit. Bądźmy jednak realistami. Nabywca takiego samochody preferuje asfalt i najpewniej nie będzie za często z niego zjeżdżał. Zachowanie samochodu na autostradzie jest pewne i nie ma mowy o niepokoju. Układ ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem