-
Zjawiskowa Alfa Romeo Giulia Veloce TI
Postęp technologiczny sprawia, że samochody stają się coraz bardziej zaawansowane. Niestety, ma to także pewne wady. Analogowy charakter zanika, a użytkownicy nie czują już tak dużego ...
-
Renault Talisman FL Blue dCi EDC Initiale Paris
... diesla o mocy 190 KM uzupełnionego wariantem Initiale Paris trzeba zapłacić 196 900 złotych. Biorąc pod uwagę, jak bardzo zdrożały nowe samochody, nie jest to zaporowa wartość. Renault Talisman po liftingu zostało poprawione tam, gdzie powinno. Ma teraz nowocześniejsze multimedia i więcej systemów ...
-
Volvo V90 B4 Inscription - lepszy od rywali?
... Seria 5, ale oferuje na tyle duży komfort, że pozwala odpocząć za kierownicą. To wartość, która we współczesnej motoryzacji powoli zanika. Samochody mają coraz większe felgi, szybciej reagują na polecenia biegnące z kierownicy, ale po drodze gdzieś zatracają cechę, która na dłuższych dystansach ...
-
Volvo XC90 B5 Inscription: bardzo dobre, jeśli nie najlepsze
... z dwiema dyszami nawiewu. Niektórzy twierdzą, że jest za mały, ale nie mogę tego potwierdzić. Ta jedna wielka „ekranizacja”, która dopada samochody nie jest niczym dobrym. W Volvo nie ma przesady i to się liczy. Należy w tym miejscu dodać, że wyświetlacz został zintegrowany z panelem ...
-
Hyundai Elantra 1.6 MPI Executive - wypełnia niszę, ale czy dobrze?
... pokrętłem. Nie zabrakło też niezależnego, klasycznego panelu automatycznej klimatyzacji. To wszystko sprawia, że jest, ładnie, wygodnie i ergonomicznie. Fotele przypomniały mi samochody klasy średniej z przełomu wieków. Są dokładnie takie, jakich bym oczekiwał. Mają słuszne rozmiary, wystarczający zakres regulacji i dobrze podpierają. Co więcej ...
-
Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid E-Four E-CVT Elegance
... technologicznym bliźniakiem. To oczywiście RAV4 z nieco zmienionym zderzakiem i innym logo. Po zmroku albo z daleka raczej ciężko byłoby odróżnić te dwa samochody. Podejrzewam, że sami projektanci mieliby z tym problem. Czy jest logika w oferowaniu takiego modelu? Argumentowałem to już w przypadku innego Suzuki, modelu ...
-
Mercedes-Benz GLB 200 d 4MATIC
... Klasą G”. To oczywiście spora przesada. Owszem, ma pudełkowate nadwozie, ale i tak znacznie bardziej aerodynamiczne niż Gelenda. To dwa zupełnie inne samochody i nie należy ich łączyć – nawet, gdy przymrużymy oczy. Gdzie wpisać ten samochód tak rozbudowaną gamę producenta ze Stuttgartu? Najlepiej określić ...
-
Mercedes-AMG G 63 prawdziwym obiektem pożądania
Pragmatyczny wybór? Nie ten adres. Dzisiejszy bohater jest wybierany na podstawie zupełnie innych przesłanek, niż pozostałe samochody znajdujące się na rynku. Mercedes-AMG G 63 jest dla wielu fanów motoryzacji prawdziwym obiektem pożądania. Nie przekonuje do siebie praktycznością, nowoczesnym ...
-
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG podbije Europę?
... ? Nie budzi zastrzeżeń. Zawieszenie przyzwoicie tłumi nierówności, a wyciszenie umożliwia prowadzenie rozmów między rzędami przy prędkościach ekspresowych. Okiem przedsiębiorcy No cóż, samochody zdrożały i to widać w cennikach u każdego producenta. SUV Coupe, nawet miejski, nie będzie więc najtańszą propozycją w gamie. Bazowa wersja tego modelu ...
-
Jaguar XF P300 odporny na upływ czasu
Im starszy, tym lepszy? W świecie motoryzacji to tak nie działa, choć istnieją samochody, które wydają się odporniejsze na upływ czasu. Ten brytyjski sedan jest tego znakomitym przykładem. Aktualnie oferowany Jaguar XF jest na ...
-
Seres 3 - chiński suv elektryczny dostępny od ręki
... więc mogę się przyczepić? Wyciszenie powinno być lepsze. Powyżej 120 km/h ciężej dyskutuje się pomiędzy pasażerami w obu rzędach. Okiem przedsiębiorcy Samochody elektryczne nie są tanie i Seres 3 jest tego dowodem. Za bazową konfigurację trzeba zapłacić 187 500 złotych. To dużo, ale należy ...
-
Mitsubishi L200 Stark niczego nie udaje
... trzeba skomplikowanych rozwiązań, by wszystko działało w należyty sposób. Okiem przedsiębiorcy No dobrze, czas zerknąć do cennika. Wszystko jest dziś drogie, a samochody nie stanowią tu wyjątku. Niestety. Za Mitsubishi L200 Stark trzeba zapłacić około 200 tysięcy złotych brutto. Konkurencja w podobnych, bogato skonfigurowanych ...
-
SEAT Ateca 2.0 TSI DSG FR daje poczucie pewności
... , i nie. Z pewnością nie jest tu twardo, ale we wspomnianym Tiguanie czy 3008 będzie nieco wygodniej, a przy tym ciszej, ponieważ tamte samochody są nieco lepiej zabezpieczone matami wygłuszającymi. Summa summarum, w tej dziedzinie i tak mówimy o samochodzie powyżej przeciętnej. Układ napędowy pracuje naprawdę dobrze ...
-
DS 7 E-Tense 4x4 La Premiere wyróżnia się z tłumu
Samochody z tym rodzajem nadwozia cieszą się niesłabnącą popularnością. Aby iść z duchem czasu, producenci montują w nich układy hybrydowe. Nie inaczej jest w przypadku ...
-
Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi EAT8 GT
... . Fakty są jednak takie, że projektanci potrafią zaszczepić elegancję i charakter w każdej karoserii. To już nie są szare lata 80., kiedy samochody rysowało się „od linijki”. Motoryzacyjny design ma za sobą dwie intensywne dekady rozwoju. Dziś liczy się wyrazistość - najlepiej taka, która ...
-
Land Rover Discovery D250
Najmodniejsze samochody na rynku motoryzacyjnym to głównie pozoranci. Fakt, brzmi to odważnie, ale współczesne modele "dla aktywnych" nie mają za wiele wspólnego ...
-
Alfa Romeo Stelvio 2.0 GME Turbo Q4
... . Cięższa noga może natomiast zbliżyć się do 12-13 litrów. Biorąc pod uwagę potencjał Stelvio, nie jest źle. Wrażenia z jazdy Takie samochody rzadko oferują bardzo dobre właściwości jezdne. Tymczasem Stelvio znakomicie radzi sobie z gwałtownymi manewrami, a do tego daje pewność prowadzenia przy dużych ...
-
Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC zasługuje na uznanie
... tylko układu 4MATIC, ale też aktywnego zawieszenia, które po wybraniu trybu off-road wyraźnie zwiększa prześwit. Bądźmy jednak realistami. Nabywca takiego samochody preferuje asfalt i najpewniej nie będzie za często z niego zjeżdżał. Zachowanie samochodu na autostradzie jest pewne i nie ma mowy o niepokoju. Układ ...
-
Mercedes-Benz GLC Coupe 300 e 4MATIC
Producenci starają się tworzyć samochody "kompatybilne" z aktualnie dominującą modą. Niektóre z nich potrafią łączyć różne trendy, czego przykładem jest ten ciekawy model. Hybrydowy SUV Coupe to ...
-
Volkswagen Golf 1.5 eTSI mHEV DSG R-Line
Samochody należące do segmentu C wciąż stanowią fundament europejskiego rynku motoryzacyjnego. A to jeden z ich najważniejszych reprezentantów. Aż trudno uwierzyć, że to 130-konny ...
-
Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8
Podążanie za modą nie musi oznaczać ogromnych wydatków czy zbędnych wyrzeczeń - także w przypadku motoryzacji. Na szczęście niektóre samochody potrafią łączyć panujące trendy z pragmatyzmem, czego ten model jest dobrym przykładem. To rodzinny SUV popularnej marki, który nie rzuca się w ...
-
Ford Ranger Wildtrak dobrze wygląda na budowie i pod muzeum
Współczesne samochody użytkowe potrafią być naprawdę obficie wyposażone. Niektóre z nich zbliżyły się nawet do modeli stricte osobowych - także pod względem wygody eksploatacji. ...
-
DS 4 Cross E-Tense dla tych, którzy chcą się wyróżniać
... miejscu warto przypomnieć, że pierwsze wcielenie tego modelu było oferowane jeszcze z logo Citroena. Dziś to niezależna marka, która tworzy biżuteryjne samochody - szczególnie pod względem stylistycznym. Karoseria No właśnie, stylistyka. Liczne przetłoczenia, zwężające się przeszklenia, opadająca linia dachu i masywne błotniki nadają całości ...
-
Volvo XC90 B5 AWD - bardzo udany suv premium
... w salonie „elektryka”, hybrydę, benzyniaka lub diesla, to podejmie właściwą decyzję w przypadku jego stylu i sposobu użytkowania. Jeżeli jednak u dealera będą jedynie samochody na baterie, to może okazać się, że oferta nie spełni jego oczekiwań lub, co gorsza, nie będzie miał na nią ...
-
Jaguar F-Pace SVR bezkonkurencyjny w swoim segmencie
Sportowe osiągi, praktyczność i modne nadwozie to połączenie, które jest bardzo pożądane przez polskich klientów. Samochody, które je oferują cieszą się zazwyczaj bardzo dużym wzięciem. Od razu można wskazać „niemiecką trójkę”, która dominuje w rankingach sprzedaży. Istnieje ...
-
Peugeot 2008 1.2 Puretech EAT8 GT
Samochody reprezentujące ten segment łączą cechy, które są pożądane przez coraz większe grono europejskich klientów. Rankingi sprzedaży to potwierdzają. Ten miejski ...
-
Volvo S60 T8 eAWD Polestar Engineered
... znacząca. Za prezentowaną konfigurację trzeba zapłacić 349 900 złotych, co dla wielu może okazać się zaporową sumą. Patrząc na inne samochody tej klasy z układami hybrydowymi plug-in, nietrudno jednak dojść do wniosku, że to nie jest drogo. Niewiele mniej kosztuje Peugeot 508 ...
-
Alfa Romeo Tonale 1.6 JTD, fenomenalny design i skromne spalanie
... za wyżej wymienione detale należą się niskie ukłony. Włosi w końcu zrozumieli, że mogą tworzyć nie tylko ładne, ale też użyteczne samochody. Tym sposobem mają szansę dotrzeć do większego grona nabywców. Gwoli ścisłości, po złożeniu drugiego rzędu możliwości załadunkowe wzrastają do 1550 ...
-
Citroen C4 X 1.2 Puretech EAT8 MAX to bardzo udane auto
Na polskim rynku można znaleźć samochody, które mają status niedocenionych, choć trudno jednoznacznie stwierdzić, jaki jest tego powód. Biorąc pod uwagę ich potencjał, powinny cieszyć się ...
-
Mercedes-Benz GLS 450 4MATIC, niczego więcej nie trzeba
... . Ogromną zaletą GLS-a jest wykończenie. Większość materiałów ma bardzo wysoką jakość - nawet tam, gdzie wzrok nie sięga. To właśnie wyróżnia samochody z wyższych segmentów. W Mercedesie można liczyć także na bardzo dobre spasowanie, które eliminuje niechciane odgłosy na bardzo nierównych nawierzchniach. Fotele pozostają ...
-
Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC zasługuje na miano premium
Całkowite przejście na samochody elektryczne byłoby dziś przesadnym ryzykiem. Europejscy politycy, którzy wciąż mają zapędy, by centralnie sterować wolnym rynkiem (w myśl wątpliwej ideologii) chcą ...
-
Renault Rafale E-Tech nie ma słabych stron
... ? Dokładnie 226 900 złotych z drugim poziomem wyposażenia (esprit Alpine). Rafale pokazuje, że Renault nie osiada na laurach i produkuje coraz lepsze samochody. Flagowy model nie ma wyraźnie słabych stron na tle licznej konkurencji. Z pewnością może przekonać sporą liczbę klientów ze Starego Kontynentu.
-
Opel Astra mHEV. Czy to dobry wybór?
... i pozwala kierowcy na wyczucie położenia przednich kół. Zawieszenie jest sprężyste i pracuje w miarę cicho, choć w tym segmencie są także lepiej wygłuszone samochody. W tej kategorii Astra wpisuje się w sam środek kompaktów. Biorąc pod uwagę towarzystwo, jest to dobry wynik. Praca układu tej miękkiej ...
-
CUPRA Formentor 1.5 eTSI mHEV przekonuje ciekawą listą zalet
Polaków stać na coraz droższe samochody. I to jest fakt. Niektórych może zaskoczyć, że prezentowany model należy do najpopularniejszych na rynku. Poważnie! Co ciekawe, w jego przypadku to ...
-
Volvo V60 T6 eAWD budzi emocje
... można było odnieść wrażenie, że takie wersje nadwoziowe były rysowane od linijki - a już na pewno w Szwecji. Naprawdę trudno byłoby wskazać samochody o bardziej regularnych kubaturach wnętrz. Czasy są jednak inne, podobnie jak potrzeby kierowców. Volvo V60 T6 eAWD nie zapomina o swoich korzeniach ...