-
Kabotaż nie dla polskich przewoźników?
... przewoźnika. Polscy przedsiębiorcy stracą najwięcej po wejściu w życie pakietu mobilności, a tym samym znaczącym ograniczeniu dostępu do rynków wewnętrznych UE. Niemcy i Francja zyskają, gdyż z uwagi na wzrost kosztów prowadzenia działalności, puste przejazdy i przymusowe powroty do bazy, ciężarówki na polskich tablicach rejestracyjnych nie ...
-
Pakiet mobilności: na co powinien przygotować się polski transport?
... dotyczące wykonywania operacji kabotażowych mogą spowodować wzrost kosztów w unijnym transporcie aż o 3,4 mln euro w skali roku. Przy czym i tak największymi beneficjentami pakietu mobilności będą państwa zachodnie tzw. Starej Unii, w tym Francja, Austria czy Niemcy. Prawo zmieniono natomiast na niekorzyść peryferyjnych członków UE, w tym ...
-
Prawo a łańcuchy zimowe. Co trzeba wiedzieć?
... w każdym kraju. Wyjątkiem jest Holandia, gdzie stosowanie tego rodzaju sprzętu zostało prawnie zabronione. W dużej części państw (Austria, Czechy, Francja, Hiszpania, Lichtenstein, Niemcy, Szwajcaria, Węgry i Włochy) wymagane jest użycie łańcuchów w wybranych miejscach, oznaczonych stosownymi znakami sygnalizacyjnymi. „Prawo poszczególnych ...
-
Na ferie zimowe samochodem
... 0,5 ‰, chyba, że kierowcy mają krótszy niż 3 lata staż posiadania prawa jazdy. Młodzi kierowcy nie mogą w ogóle prowadzić po spożyciu alkoholu. Francja Klienci Europ Assistance Polska najczęściej wybierają się do Chamonix-Mont-Blanc, Vallorcine oraz Saint-Gervais-les-Bains we Francji. Tu, podobnie jak we Włoszech, obowiązkowe ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-VIII 2015
... nowych samochodów osobowych w Europie jest bardzo stabilna. Obserwujemy comiesięczne wzrosty na największych rynkach takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Francja, ale także w Hiszpanii i Włoszech. Pozytywną perspektywę sprzedaży samochodów w kolejnych miesiącach potwierdza również fakt obecnej wysokiej produkcji wśród producentów samochodowych ...
-
Sprzedaż nowych samochodów II 2018
... w Unii Europejskiej od 2018 roku. W drugim miesiącu tego roku na zielono możemy zaznaczyć największe rynki europejskie takie jak Niemcy (+7,4 r/r), Francja (+4,3 r/r) czy Hiszpania (+13% r/r). Miesiąc pod kreską zakończyły Włochy (-1,4% r/r) i Wielka Brytania (-2,8% r/r). Pozycją nr 1 w całej Unii ...
-
Sprzedaż nowych samochodów III 2018
... ). Było to pierwszy spadek sprzedaży nowych osobówek w Unii Europejskiej w tym roku. W trzecim miesiącu na zielono możemy zaznaczyć takie rynki europejskie Francja (+2,2 r/r) czy Hiszpania (+2,1% r/r). Pozostałe największe rynki odnotowały spadki: Niemcy (-3,4 r/r), Włochy (-5,8%) oraz Wielka Brytania (-15,7 r/r). Pozycją ...
-
Auta elektryczne w Polsce, czyli daleko od szosy
... od uzyskanego w Unii Europejskiej (1,7%). Taka wielkość sprzedaży plasuje Polskę na odległej 15. pozycji w UE. Liderami są Niemcy, Wielka Brytania oraz Francja - w I kwartale br. w każdym z tych krajów sprzedano przeszło 10 tys. aut elektrycznych. Nieco lepiej wypadamy, jeżeli spojrzeć wyłącznie na region CEE ...
-
Sprzedaż nowych samochodów IV 2018
... , że w kwietniu br. Europejczycy kupili ponad 1,3 mln nowych osobówek (+9,6% r/r). W czwartym miesiącu na zielono możemy zaznaczyć takie rynki europejskie jak Francja (+9% r/r), Hiszpania (+12% r/r), Niemcy (+8 r/r), Włochy (+6,5%) oraz Wielka Brytania (+10 r/r). Pozycją nr 1 w całej Unii Europejskiej ze wzrostem na ...
-
Car sharing wspomoże elektromobilność?
... te chcą całkowicie zakazać wjazdu na ich teren samochodom z tradycyjnym napędem. Z pojazdów zasilanych benzyną w 2040 roku planuje natomiast całkowicie zrezygnować Francja. Można przewidzieć, że to jeden z wielu krajów, które zdecydują się na taki krok. Polacy nie mówią nie, firmy walczą o rentowność ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-VI 2018
... 1,6 mln, +5,2% r/r). W całym I półroczu br. Europejczycy kupili ponad 8,4 mln nowych osobówek (+2,9% r/r). Na zielono możemy zaznaczyć takie rynki europejskie jak Francja (+4,7% r/r), Hiszpania (+10,1 r/r) oraz Niemcy (+2,9% r/r). Spadek odnotowały Włochy (+-1,4%) oraz Wielka Brytania (-6,3 r/r). Pozycją nr 1 w całej Unii ...
-
Polscy kierowcy, czyli najbardziej dynamiczny styl jazdy w Europie
... . na zakupy w weekend. Niemcy – uporządkowani, zaplanowani i mało spontaniczni kierowcy. 44% niemieckich respondentów przyznało, że planują podróż przed wyruszeniem w trasę. Francja – odkrywcy wśród europejskiej społeczności kierowców. 32% przebadanych Francuzów przyznało, że w nowych miejscach jeżdżą powoli, żeby podziwiać widoki. [1] Uwaga! Shell ...
-
Protesty pomogły obniżyć ceny paliw?
... paliw. Są jednak dwa wyjątki - Bułgaria i Francja. Nie ma w tym jednak przypadku. Francuscy i bułgarscy kierowcy zaczęli protestować przeciwko ... W Polsce było to o 2,6 centa (różnica pomiędzy 7 gr wymienionymi wcześniej wynika ze zmian kursu euro w relacji do złotego). Diesel natomiast w miesiąc staniał na unijnych stacjach o 1,2 eurocenta, a w ...
-
Twardy Brexit, czyli 2 razy wyższe koszty homologacji
... ok. 6 proc. całej zagranicznej sprzedaży automotive. Pod względem bilansu handlowego lepsze od nas okazują się jedynie Niemcy, Belgia, Hiszpania oraz Francja. Równocześnie 2,5 tys. producentów części zamiennych z Wielkiej Brytanii aż 65 proc. swojej produkcji wysyła do innych krajów UE, w tym również do ...
-
Sprzedaż nowych samochodów V 2019
... br. Europejczycy kupili ponad 1,4 mln nowych osobówek. W piątym miesiącu bieżącego roku na zielono możemy zaznaczyć takie rynki jak Niemcy (+9,1% r/r/) i Francja (+1,2% r/r). Tymczasem zmniejszenie popytu nastąpiło m.in. w Hiszpanii (-7,3% r/r), Wielkiej Brytanii (-4,6% r/r) oraz we Włoszech (-1,2%). - Popyt na nowe ...
-
Elektromobilność potrzebuje wsparcia. Jak to zrobić?
... proc. całej europejskiej floty. Polska będzie w awangardzie tych zmian, przesuwając się z 5. na 3. pozycję. Konkurencję dla nas stanowić będą przede wszystkim Francja i Wielka Brytania, inwestujące w elektromobilny transport zbiorowy. Co więcej, mamy tu spore rezerwy, gdyż pomimo miejsca w czołówce, flota autobusów elektrycznych stanowi ...
-
Benzyna, diesel czy LPG? Jakie paliwa dominują w Europie?
... rodzajów zasilania samochodów. „Bardzo dużą popularnością aut z silnikiem diesla cechowała się w 2018 r. Litwa (75,2%), Łotwa (60,9%), Hiszpania (60,0%) oraz Francja (59,1%). Samochody osobowe na benzynę zdecydowanie przeważały natomiast w Grecji (92,4%) oraz Holandii (79,6%)” - podkreśla Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea ...
-
Mamy niemal najwyższy wskaźnik motoryzacji w Europie. Czy to powód do dumy?
... w Europie wyglądała następująco: Niemcy - 47,1 mln aut Rosja - 43,5 mln aut Włochy - 39,0 mln aut Wielka Brytania - 34,9 mln aut Francja - 33,0 mln aut Hiszpania - 24,1 mln aut Polska - 23,4 mln aut „Polska zapewne niebawem wyprzedzi Hiszpanię i awansuje do grona sześciu ...
-
Spada sprzedaż samochodów osobowych. Winny nie jest brak popytu
... r/r. Od stycznia do sierpnia br. najwięcej nowych samochodów osobowych wyjechało z salonów w Niemczech (1,8 mln; +2,5% r/r). Na drugim miejscu znalazła się Francja z 1,1 mln zarejestrowanych osobówek (+12,8% r/r). Trzecie miejsce przypadło Włochom (1,06 mln; +31% r/r). W sumie te trzy kraje odpowiadają za ponad ...
-
Bezpieczeństwo ruchu drogowego: w Polsce źle na tle Europy
... lepsze od polskich odnotowano również na terenie takich krajów jak na przykład Słowacja (-57%), Belgia (-57%), Austria (-57%), Portugalia (-59%), Francja (-60%), Norwegia (-61%), Szwecja (-62%), Grecja (-63%), Szwajcaria (-66%), Hiszpania (-68%), Luksemburg (-69%), Estonia (-74%), Islandia (-75%) oraz Łotwa (-76 ...
-
Polska elektromobilność nie jest gotowa na 2035 rok
... nr 1 w regionie CEE , ale daleko od celu W Unii Europejskiej liderami pod względem liczby zarejestrowanych aut w pełni elektrycznych (BEV) są Niemcy i Francja. W pierwszym od stycznia do czerwca 2022 r. sprzedano ich 167,5 tys., a w drugim ponad 93 tys. Co więcej, te dwa kraje odpowiadają ...
-
Bezpieczeństwo ruchu: KE podała najnowsze dane o wypadkach drogowych
... odnotowano również spadek o 23 proc. Natomiast w ciągu ostatnich trzech lat liczba śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w takich krajach jak Irlandia, Hiszpania, Francja, Włochy, Niderlandy i Szwecja utrzymywała się na dość stabilnym poziomie lub wzrosła. Najliczniejsze grupy ofiar wypadków Na podstawie dostępnych danych za ...
-
Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych po 2035 roku wprowadzony
... podzieliła się na dwa bloki. Jednemu przewodniczyły Niemcy i inne państwa opowiadające się przeciwko zakazowi (w tym Włochy i Polska), a z drugiej strony stała Francja i kilka państw zachodnich. Po zniesieniu weta przez Berlin, blokujące podziały ostatecznie zniknęły. Od głosu wstrzymały się Włochy, Rumunia i Bułgaria, a jedynym ...
-
Śmiertelne wypadki drogowe na drogach UE. Są najnowsze statystyki
... - niektóre państwa poczyniły znaczne postępy, podczas gdy inne walczą o zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych. W ciągu ostatnich pięciu lat Grecja, Hiszpania, Francja i Włochy odnotowały niewielki spadek liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych, podczas gdy Irlandia i Estonia odnotowały wzrost – chociaż roczne wahania w mniejszych krajach ...
-
Wypadki drogowe: jak Polska wypada na tle Europy?
... 3 miejsca od końca z wynikiem 57. Lepszy współczynnik osiągnęła tylko Finlandia (52,9) i Dania 41,1. Za nami znalazła się Norwegia (61,2) oraz Francja (75,6), która charakteryzuje się większą populacją, siecią dróg oraz natężeniem ruchu, co również ma wpływ na statystyki wypadkowe. Jednak same ...
-
Samochodem po Europie: jakie opłaty za autostrady?
... . “Wówczas w przeciągu sześciu miesięcy otrzymamy fakturę wystawioną przez Euro Parking Collection (EPC) z Londynu. Nie ma żadnych dodatkowych opłat związanych ... dostępne na stacjach w Norwegii. A w najdłuższym drogowym tunelu świata... niespodzianka Hiszpania, Francja, Włochy, Portugalia - także dość popularne wakacyjne kierunki (coraz częściej ...
-
Ceny OC w Polsce: gonimy Zachód
... euro przy kwocie 249 euro wypłaconych odszkodowań komunikacyjnych. W Niemczech ten stosunek wynosi 284 euro do 265 euro. Średnia dla badanych 25 krajów starego kontynentu według IE wyniosła w 2013 r. 218 euro w stosunku do 153 euro ... . Ten trend był wyraźnie widocznych w takich krajach jak Francja, Wielka Brytania, Chorwacja, Słowenia, Cypr, Litwa i ...
-
Ciężarówki: co decyduje o ich wartości rezydualnej?
... wartości rezydualnej, swego rodzaju niebezpieczeństwo stanowi „trafienie” w moment zmiany normy Euro. Czwarty rynek w Europie Menedżerowie transportu drogowego doskonale zdają sobie ... pod względem sprzedaży nowych samochodów ciężarowych. Wyprzedzają nas tylko Niemcy, Francja i Wielka Brytania. Relacja sprzedaży nowych pojazdów w Polsce i Niemczech to ...
-
Jeśli wakacje samochodem, to caravaning. Kampery bez tajemnic
... różnych marek powstają w tych samych zakładach. I tak w Tournon (południowa Francja) w największym zakładzie produkcyjnym Trigano zjeżdżają z taśmy zarówno kampery Chausson i ... do marki Laika we Włoszech. - Co ciekawe, nowa inwestycja o wartości 18 milionów euro w rozbudowę montowni LMC w niemieckim Sassenberg (z początkiem roku 2018 przybędzie tu ...
-
Przesiadka z samochodu spalinowego na elektryczny. Czy warto?
... przebiegają autostradami i S-kami. Elektrykiem byliśmy wielokrotnie w długich zagranicznych trasach (Francja, Holandia, Niemcy), pokonywaliśmy wtedy dziennie około 1000 km. Ładowanie? Nie ... w nocy. Podczas podróży do Francji ładowaliśmy baterię do pełna za... 2 euro, niezależnie od ilości pobranej energii, podczas nocnych postojów, a w Holandii za ...
-
Ferie zimowe samochodem: jakie opony gwarantują bezpieczeństwo?
... wymaga się go od kierowców za pomocą znaków drogowych (Hiszpania, Francja, Włochy). Niedostosowanie pojazdu do obowiązujących przepisów może wiązać się z surową karą. Grzywna za brak odpowiedniego ogumienia może wynieść nawet 5 tysięcy euro w przypadku Austrii, czyli ponad 20 tysięcy złotych. Jest to dotkliwa ...
-
Więcej aut w garażach i etatów w automotive
... osób zatrudnionych w przemyśle motoryzacyjnym - przy produkcji samochodów pracuje u nas 187 334 osób. Lepsze rezultaty osiągają tylko Niemcy (857 336) oraz Francja (216 000). Widoczne przyrosty Względem poprzedniej edycji badania liczba aut przypadających na 1000 mieszkańców naszego kraju wzrosła o 44 sztuki. Na ...
-
Auta elektryczne w Polsce: 80% wzrostu sprzedaży to za mało?
... przez restrykcyjne normy unijne, obowiązujące od 1 września br. Wdrożenie w życie normy Euro 6d TEMP wraz z towarzyszącymi jej nowymi procedurami badania emisji ... liderami pod względem liczby zarejestrowanych aut elektrycznych są Niemcy, Wielka Brytania i Francja – w każdym z tych państw w I półroczu 2018 r. sprzedano ich ponad 20 tysięcy. W ...
-
Kierowcy busów z tachografem?
... zapisów, co prowadziło do problemów z ich interpretacją. Kraje takie jak Niemcy i Francja dość precyzyjnie określają zasady prowadzenia pojazdów, ale już w Polsce istnieje problem na ... Za ich brak grożą wysokie kary - od 90 do nawet 750 euro. I co dalej? Unijne regulacje są krokiem w stronę ujednolicenia przepisów, które obowiązują w różnych ...
-
Samochody elektryczne w końcu ruszyły
... w Unii Europejskiej. Pierwszą trójkę tworzą kolejno Niemcy, Wielka Brytania oraz Francja – w każdym z tych krajów w ciągu trzech pierwszych miesięcy br. zostało sprzedanych ponad ... czołowej 10 jedynie Portugalia ma PKB na poziomie nie przekraczającym 20 000 euro. Widać też wyraźny podział na Europę Zachodnią i resztę kontynentu. Obywateli ...