-
Używane samochody elektryczne: jest popyt, gorzej z podażą
... samochodów - w OTOMOTO do końca lipca 2023 roku pojawiło się 110% więcej ofert sprzedaży używanych i 70% więcej nowych elektryków niż w analogicznym okresie w 2022 roku. Interpretując wzrosty trzeba mieć jednak na uwadze wciąż stosunkowo niski wolumen samochodów proponowanych kierowcom w Polsce. Choć większość samochodów ...
-
Elektromobilność: po 2035 roku zaleje nas fala używanych samochodów?
... . jakości, dyrektorzy zakładów, managerowie ds. jakości i produkcji. Badanie zrealizowano metodą telefonicznych wywiadów (CATI), ankiet online oraz ankiet indywidualnych w okresie od maja do lipca 20223roku.
-
Czy Polaków stać na leasing nowego samochodu? Ile trzeba zarabiać?
... zarejestrowano w Polsce nieco ponad 311 tys. nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych – wynika z danych IBRM Samar. To o 11% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r., kiedy rynek mierzył się z problemami w produkcji i transporcie. Ten wzrost z pozoru wygląda więc optymistycznie, ale niestety średnia miesięczna liczba nowych ...
-
Jazda po alkoholu: rekord zatrzymań pijanych kierowców pobity!
... . W tym roku nie było dnia, w którym służby wlepiłyby więcej mandatów za jazdę po alkoholu (w Nowy Rok było ich „zaledwie” 379). W okresie od 28.10 do 5.11 doszło również do 508 wypadków, w których zginęło 39 osób, a 581 zostało rannych (w zeszłym roku w 467 ...
-
Licznik Elektromobilności. Zbyt mało elektrycznych ciężarówek na drogach
... Jakub Faryś, Prezes PZPM. W 2023 r. obserwujemy rekordowe zainteresowanie elektrycznymi samochodami ciężarowymi – sprzedało się ich kilkukrotnie więcej niż łącznie w całym wcześniejszym okresie. Twarde liczby niestety pozostają symboliczne – po polskich drogach wciąż jeździ mniej niż 100 eHDV. Elektryczne ciężarówki są już dostępne w Polsce ...
-
Licznik Elektromobilności: w Polsce ponad 6 tys. punktów ładowania
... i pozostaje jedną z największych barier wpływających na rynek samochodów elektrycznych. Przez pierwsze dwa miesiące b.r. zainstalowano tylko o 16 punktów więcej niż w analogicznym okresie roku 2023. W tym kontekście liczymy na jak najszybsze uruchomienie programu subsydiów do ładowarek dla transportu ciężkiego. Przekazaliśmy już NFOŚiGW uwagi ...